Visszamegy a hazájába a hétszeres világbajnoki futamgyőztes, Tom Chilton, aki 2012 óta volt a WTCC része.
Az idei év igencsak mozgalmasan alakult Tom Chilton számára, ugyanis kettős programot teljesített: egyszerre ment a Túraautó Világbajnokság és a Brit Túraautó Bajnokság mezőnyében. Hazai szériájában 2011 óta először versenyzett, visszatérését a Power Maxed Racing Vauxhall Astrájával ejtette meg - a szezont pedig egy dobogóval összességében a 15. helyen zárta. Mindeközben a WTCC mezőnyében bőven kijutott neki a sikerekből, hiszen Monzában, Motegiben és Katarban is megnyerte a nyitóversenyt, a pontversenyben pedig a harmadik pozícióban végzett a Sebastien Loeb Racing Citroënjével.
Mint azt tudjuk, a WTCC az elmúlt hetekben komoly átalakulásokon ment keresztül a TCR-rel való összeolvadással, ám az egyesülés kapcsán ideáig csak nagyon kevés részlet látott napvilágot, és azok közül is például a 150 ezer eurós nevezési díj többeket is megbotránkoztatott - speciel a nem annyira nagy privát csapatok számára megengedhetetlen összeg.
Chilton idén 15. lett a BTCC-ben a Power Maxed Racing #2-es számú Vauxhall Astrájával.
Így sokak túraautós jövője egyelőre kérdésessé vált, de nem Tom Chiltoné. Ugyanis szerdán kiderült, hogy a 32 éves versenyző 2018-ban már teljes állásban Nagy-Britanniában fog versenyezni: a BTCC-ben a Motorbase alakulatánál kerített magának ülést, méghozzá egy Ford volánja mögött.
"Ez azon kevés csapatok egyik, amelyikkel még nem versenyeztem, ami azért eléggé mókás... A paddockban a Motorbase-t és a WSR-t leszámítva nagyjából mindenkit ismertem, így szép fordulat az, hogy a Motorbase-hez csatlakoztam. Amikor az Arena Motorsportnál voltam, 2010-ben és 2011-ben megépítettük a Fordokat, majd eladtuk őket a Motorbase-nek, szóval egyfajta fejlesztőpilóta voltam." - mesélte egy kicsit a múltról a motorsport.com-nak Chilton.
"Rengeteg tesztnapot terveztünk már be. Idén a kis költségvetés miatt az volt az egyik problémám, hogy csak alig néhány napot tudtam tesztelni, és ugyebár Angliában rengeteg autó van a pályán. Így nem tudsz versenyeket nyerni - szükséged van arra, hogy sok-sok szép napot töltsél Spanyolországban teszteléssel annak érdekében, hogy átvegyem az irányítást az autó felett." - ecsetelte a terveket a brit, aki számára a 2010-es volt a legjobb szezon a brit bajnokságban, amikor is az Arena-Forddal ötödik lett az összesítésben.
Chilton 2012-ben csatlakozott a WTCC mezőnyéhez, a Team Aon Ford Focusával, amellyel összesen kétszer, a marrákesi első és a slovakiaringi második futamon tudott ponto(ka)t szerezni. Egy évvel később már egy RML-Chevrolet-vel versenyzett az akkor háromszoros világbajnok Yvan Muller csapattársaként: ekkor összességében az ötödik helyen zárt az évet, két futamgyőzelmet, valamint két-két második és harmadik helyet szerezve.
2014-ben és 2015-ben már a ROAL Chevroletjét terelgette, amellyel összesen háromszor jutott fel a dobogóra - abból az egyik alkalom a pekingi futamgyőzelem volt, 2014-ben. A tavalyi szezon kezdete előtt pedig átigazolt a Sebastien Loeb Racinghez, amelynek Citroënjével az azóta lefutott két idény során összesen négyszer tudott nyerni, s mint ahogyan azt említettük, idén már a világbajnoki dobogóra is feljutott és a privát világbajnoki címet is megszerezte a brit versenyző, akitől ezennel búcsúzunk, már ami a WTCC-t és a nemzetközi szintű túraautózást illeti.
Tom Chilton WTCC-karrierje számokban
- 135 verseny
- 4 csapat (Team Aon, RML, ROAL Motorsport, Sebastien Loeb Racing)
- 4 autó (Ford Focus S2000 TC, Chevrolet Cruze 1.6T, Chevrolet RML Cruze TC1, Citroën C-Elysée)
- 7 futamgyőzelem
- 2 pole pozíció
- 6 leggyorsabb kör
- Legjobb bajnoki helyezés: 3., 2017-ben
Fotó: WTCC Media (Gregory Lenormand, Paulo Maria / DPPI), BTCC Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.