
Néhány napon belül eldől, hogy ki lesz a Túraautó Világbajnokság 2017. évi bajnoka! Katarban jön a szezonzáró.
Tizedik, egyben utolsó fordulójához érkezett minden idők egyik legszorosabb WTCC-idénye. Magyar szempontból rendkívül fontos lesz ez a hétvége, ugyanis Michelisz Norbert mindössze 6.5 ponttal van elmaradva a tabellát vezető Thed Björktől - amennyiben ezt a hondásnak sikerülne ledolgoznia, összességében másodszor, 2007 és Talmácsi Gábor óta pedig először ünnepelhetne világbajnokot a magyar autósport. (Rajtuk kívül még Mehdi Bennaninak, Nicky Catsburgnak, Tom Chiltonnak és Esteban Guerrierinek vannak matematikai esélyei - igaz, a Volvo hollandja és a Honda argentinja is a csapattársát kell, hogy segítse, így ők kapásból kiestek ebből a meccsből.)
Björk vs. Michelisz Norbi - így állnak a két versenyző idei mutatói:
Thed Björk |
Név |
Michelisz Norbert |
36 |
Életkor |
33 |
svéd |
Nemzetiség |
magyar |
Volvo S60 Polestar |
Autó |
Honda Civic WTCC |
Polestar Cyan Racing |
Csapat |
Castrol Honda WTC Team |
255.5 |
Pontok száma |
249 |
1 |
Jelenlegi VB-pozíció |
2 |
2 győzelem, 1 pole, 3 leggyorsabb kör |
Eredményeik a WTCC 2017-es idényében |
3 győzelem, 3 pole, 3 leggyorsabb kör |
Az egyéni kiírás mellett még nyitott a gyártók világbajnoksága is nyitott, ugyanis a Volvo csupán 12.5 ponttal előzi meg a Hondát, miközben a hátralévő hétvégén még összesen 117 világbajnoki egység szerezhető. A japánok 2013 után lehetnének újra a csúcson, míg a svédeknek ez lenne az első címük.
Emellett nagyon szoros a WTCC Trophy állása: a Sebastien Loeb Racing brit versenyzője, Tom Chilton fél ponttal vezet a címvédő csapattársa, Mehdi Bennani, valamint 7 ponttal márkatársa, a Münnich Motorsport színeiben versenyző Rob Huff előtt. A csapatok bajnoksága már eldőlt: a Sebastien Loeb Racing zsinórban másodjára is az élen zárt.

Na, de vessünk is egy pillantást arra, hogy korábban mikor volt példa hasonlóan szoros záróhétvégékre!
- 2005: A bajnokság jelenlegi formátumának első évében kemény küzdelem volt a titulusért, ugyanis csak egyetlenegy pont választotta el Andy Priaulx-t és Dirk Müllert - a német pilóta azonban mindkét futamon kiesett, így a brit versenyző lett a bajnok.
- 2006: Egy évvel később ismét Priaulx - Müller rangadóra volt kilátás, igaz, ezúttal nem Dirk, hanem Jörg Müller volt esélyesebb a végső dicsőségre, továbbá a meccsbe listavezetőként beszállt Augusto Farfus is. Mindemellett két SEAT-versenyző, Gabriele Tarquini és Rickard Rydell is rendelkezett eséllyel a címre. Priaulx az első futamot az első rajtkockából indulva nyerte meg, amelyet követően a másodikat már hiába húzta be Jörg Müller, egy pontos előnyével Priaulx megvédte a címét.
- 2009: Gabriele Tarquini ebben az évben lett először és utoljára világbajnok a WTCC-ben. Ehhez az olasznak csapattársán, Yvan Mulleren kellett felülkerekednie - ez sikerült is az olasznak, hiszen négy ponttal előzte meg francia riválisát.
- 2011: Rob Huff egy masszívabb, 20 pontos hátrányból próbált fordítani - ennek érdekében mindkét futamot megnyerte Makaón. Azonban a gyári chevroletes csapattársa, Yvan Muller is két dobogós helyezéssel zárta az évet, így megszerezte a harmadik világbajnoki titulusát.
- 2012: Noha az egész év folyamán szorosnak bizonyult a három gyári Chevrolet-versenyző, Rob Huff, Alain Menu és Yvan Muller küzdelme, mégis előbbi megnyugtató előnnyel érkezett meg a szezonzáró helyszínére. Így Huff-nak a második futamon szerzett második helye elegendő volt ahhoz, hogy világbajnok legyen.
Napokkal ezelőtt közzétették a szezonzáró fordulóra érvényes ballasztadatokat, amelyeket az előző három hétvége (Kína, Japán, Makaó) legjobb időeredményei alapján kalkuláltak ki. A világbajnoki csata szempontjából jó hír, hogy a Volvo és a Honda azonos tömegű, 1180 kilogrammos lesz - így nincs vita annak kapcsán, hogy az egyik vagy a másik gyártó előnyt élvez. A remek makaói teljesítménynek köszönhetően a Citroën nem élvezhette sokáig a minimumsúly nyújtotta előnyöket - az éjszakai helyszínen már 60 kilónyi fölösleg lesz az összes C-Elysée-ben. A Chevrolet és a Lada pedig 10-10 kilogrammot kapott az 1100-as minimumon túl.
Íme a katari versenyhétvége súlytáblázata:
Autó | Össztömeg | Időhátrány | Ballasztsúly | Változás Japánhoz képest |
Volvo S60 TC1 | 1180 kg | 80 kg | 0 kg | |
Honda Civic WTCC | 1180 kg | + 0.0 mp. | 80 kg | + 10 kg |
Citroën C-Elysée WTCC | 1160 kg | + 0.2 mp. | 60 kg | + 60 kg |
Chevrolet RML Cruze TC1 | 1110 kg | + 0.7 mp. | 10 kg | 0 kg |
Lada Vesta WTCC | 1110 kg | + 0.7 mp. | 10 kg | + 10 kg |

Íme, a katari startlista (rajtszám – versenyző – nemzetiség – csapat – autó):
- 3 – Tom Chilton – brit – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
- 5 – Michelisz Norbert – magyar – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
- 9 – Tom Coronel – holland – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1
- 11 – Kris Richard – svájci –Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1
- 12 – Rob Huff – brit – Münnich Motorsport – Citroën C-Elysée WTCC
- 24 – Kevin Gleason – amerikai – RC Motorsport – Lada Vesta WTCC
- 25 – Mehdi Bennani – marokkói – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
- 27 – John Filippi – francia – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
- 34 – Ryo Michigami – japán – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
- 61 – Néstor Girolami – argentin – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
- 62 – Thed Björk – svéd – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
- 63 – Nicky Catsburg – holland – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
- 66 – Szabó Zsolt Dávid – magyar – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC
- 68 – Yann Ehrlacher – francia – RC Motorsport – Lada Vesta WTCC
- 86 – Esteban Guerrieri – argentin – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
- 99 – Nagy Dániel – magyar – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC
Végül pedig itt van a hétvége időterve. Ezúttal csak annyiban lesz barátságtalan a menetrend, hogy minden eseményt csütörtökön, illetve pénteken fognak lebonyolítani. További rossz hírnek számít az, hogy nem lesz választási lehetőségük azoknak, akik élőben szeretnék megnézni a futamokat, ugyanis erre csak az M4 Sporton lesz lehetőségük. Ennek oka az, hogy az Eurosport csatornáin azon a péntek estén a műlesiklás és a Bundesliga fog prioritást élvezni - a miértekre Lantos András, az Eurosport kommentátora adott választ a cikkében.
Dátum | Időpont | Esemény | TV: |
2017.11.30., csütörtök | 16:30 - 17:15 | Első szabadedzés | |
2017.11.30., csütörtök | 19:15 - 20:00 | Második szabadedzés | |
2017.12.01., péntek | 12:30 - 13:40 | Időmérő edzés | M4 Sport (ÉLŐ), Eurosport 2 (ÉLŐ) |
2017.12.01., péntek | 13:40 - 14:00 | MAC 3 csapatidőfutam | Eurosport 2 (ÉLŐ) |
2017.12.01., péntek | 19:20 - 19:45 | Nyitófutam (10 kör) | M4 Sport (ÉLŐ), Eurosport 2 (ismétlés, 22:25) |
2017.12.01., péntek | 20:35 - 21:05 | Főfutam (12 kör) | M4 Sport (ÉLŐ), Eurosport 2 (ismétlés, 22:55) |
Fotó: WTCC Media (Nyitókép: Antonin Vincent / DPPI)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.