Girolami és Huff voltak a leggyorsabbak a szabadedzéseken, amelyeken Michelisz Norbi egy 7. és egy 10. hellyel kezdett - igaz, a második edzésen akár a negyedik is lehetett volna a magyar versenyző!
A Volvo vitte a prímet az első szabadedzésen
Visszatért a hosszú, három hónapos nyári szünetéről a Túraautó Világbajnokság mezőnye, s egy esős szabadedzéssel kezdte meg a bemelegítést a Ningbo International Circuit-en. A 45 perces első szabadedzés kettős Volvo-győzelmet hozott: Nestór Girolami úszott a leggyorsabb az S60-asok közül - az argentin versenyző 2:00.344-es idővel zárta az élen a gyakorlást, több, mint négy tizedmásodpercet adva svéd csapattársának, Thed Björknek.
A mezőnyből csak Rob Huff-nak volt tapasztalata a pályával kapcsolat, miután a hétvégén nem csak a WTCC-ben, hanem a CTCC-ben, azaz a Kínai Túraautó Bajnokságban is indul - ennek megfelelően a Münnich Motorsport autójával ott volt végig az elejében, végül a harmadik legjobb kört tudhatta a magának, amellyel toronymagasan a legjobb citroënes lett. A 2012-es világbajnokot a harmadik gyári volvós, Nicky Catsburg követte.
Egyelőre még kicsit küszködött a kanyargós pályán a maximális, 80 kilogrammos pluszsúlyt cipelő Honda. A japán manufaktúra autói közül a Tiago Monteirót helyettesítő Gabriele Tarquinié végzett a legelőrébb, az 5. helyen. Az olasz veterán mögött Yann Ehrlacher végzett az RC-Ladával, Michelisz Norbi pedig 1.4 másodperces hátrányban a hetedik lett. Az első tízbe még Esteban Guerrieri (Campos-Chevrolet), Kevin Gleason (RC-Lada) és a harmadik gyári Hondával Ryo Michigami ért oda.
A Sebastien Loeb Racing versenyzői küzdelmes első edzésen van túl, miután a Chilton - Bennani - Filippi trió csak a 11., a 12., valamint a 14. helyet tudta kisajátítani magának. A mezőnybe erre a hétvégére visszatérő Filipe de Souza az RC Motorsport harmadik Lada Vestájával a 15. lett, 8 másodperces hátrányban.
Nem indult jól a hétvége a Zengő Motorsport számára. A WTCC Blog úgy értesült, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség ellenőrei az összes Honda motorját szétszedették ellenőrzés céljából. Magával az ellenőrzéssel nem volt baj, de amikor a magyar alakulatnál szétszedték a motort, kiderült, hogy a szállítás közben mindkét autó esetében megsérült a hőcserélő, így a szerelők végigdolgozták a komplett éjszakát. Azonban még így sem tudott részt venni az első tréningen Szabó Zsolt Dávid és Nagy Dani.
Az első szabadedzés végeredménye:
Huff dominált a második edzésen
A még esősebb második edzést azonban már Huff zárta az élen, aki közben a CTCC-ben is elhappolta a pole pozíciót. A Münnich-Citroën britje 2:00.585-tel zárt az élen, miközben a második helyen Catsburg hátránya a Volvóval már a fél másodpercet is meghaladta! A harmadik pozícióban kisebb meglepetésre Guerrieri zárt a Campos-Chevrolet-vel.
Chilton lett a negyedik az SLR-Citroënnel, mögötte Tarquini ismét az ötödik legjobb időt futotta meg, megelőzve Ehrlacher-t, Girolamit, Bennanit és Björköt. A legjobb tíz sorrendjét pedig ezúttal Michelisz Norbi zárta, a hátránya 2 másodpercre rúgott - a magyar pilótának volt egy gyorsabb, nagyjából negyedik helyet érő ideje, de azt törölték.
A Zengő Motorsportnál még mindig nem akarnak összeállni a dolgok: noha Nagy Dani tudott már futni három kört, de Szabó Zsoltnak semmi felkészüléssel kell nekivágnia a magyar idő szerint 9 óra 15 perckor kezdődő időmérő edzésnek.
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: WTCC Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.