A Red Bull protezsáltjának Motegi után Autopolisban sem volt ellenfele - a francia Pierre Gasly így már második a bajnokságban!
Magyar idő szerint vasárnap hajnalban, a japán Super Formula-bajnokság idei ötödik, autopolisi fordulóját kisebb fejvakarás előzte meg, ami a gumikat illeti. Ugyanis az előző helyszínen mutatkozott be a Yokohama új gumikeveréke, a lágy gumi, s ezáltal a csapatoknak még nincs túl sok tapasztalatuk erről. Emiatt a mezőny döntő többsége a közepes abroncsokon vágott neki a futamnak.
Az élmezőnyből pedig csupán Pierre Gasly tette le a voksát a lágy abroncs mellett. Ennek köszönhetően a franciának jobb volt a tapadása a rajtnál, így az ötödikről előrejött a második helyre, felzárkózva a pole pozícióból induló Tomoki Nojiri mögé.
Azonban a tavalyi GP2-es bajnok nem talált fogást Nojirin, ezért az 54 körös verseny 23. körében kijött a depóba közepes abroncsokért. Ez pedig kulcsmomentum volt a versenyben, ugyanis Gasly annyira gyors volt ezeken a Yokohamákon, hogy amikor Nojiri a 38. körben kilátogatott a pitbe kerékcserére, másodpercekkel a francia mögött tért vissza a pályára.
Nojiri pedig már utolérni sem tudta Gasly-t, ugyanis nem sokkal később összeütközött a korábbi Forma-1-es honfitársával, Kamui Kobayashival, így még egyszer ki kellett jönnie a bokszba egy vadonatúj orrkúpért.

Így Gasly könnyedén szerezte meg zsinórban a második Super Formula-győzelmét Motegi után, ezzel pedig a bajnokságban is jelentősen előrébb jött: már a második, s csak öt ponttal van elmaradva az éllovas Hiroaki Ishiurától. A dobogóra még a korábbi Forma-3-as Európa-bajnok és Formula-E-futamgyőztes Félix Rosenqvist, valamint Kazuya Oshima állhattak fel.
Ishiura a negyedik helyen végzett, mögötte a pontszerzők névsorát Yuji Kunimoto, Kazuki Nakajima, Kobayashi és Jann Mardenborough tette teljessé. A WEC-sztár André Lotterer felfüggesztéshiba miatt már az első körben betlizett, de ennek ellenére továbbra is negyedik a pontversenyben.
A bajnokság két hét múlva a Sportsland SUGO pályán folytatódik.
Az autopolisi verseny végeredménye:
Poz. | # | Versenyző | Autó / Motor | Kör | Idő | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|---|
Karosszéria: SF14 / Gumi: Yokohama (S = lágy gumi; M = közepes gumi) | ||||||
Leggyorsabb kör: Jann Mardenborough (ITOCHU ENEX TEAM IMPUL SF14, #20) 1:30.197 (33./54.) | ||||||
1 | 15 | Pierre Gasly | TEAM MUGEN SF14 Honda HR-417E |
54 S/M |
1:24'28.619 | |
2 | 7 | Felix Rosenqvist | SUNOCO TEAM LEMANS SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:24'30.177 | 1.558 |
3 | 8 | Kazuya Oshima | SUNOCO TEAM LEMANS SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:24'36.257 | 7.638 |
4 | 2 | Hiroaki Ishiura | P.MU/CERUMO・INGING SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:24'37.174 | 8.555 |
5 | 1 | Yuji Kunimoto | P.MU/CERUMO・INGING SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:24'37.628 | 9.009 |
6 | 37 | Kazuki Nakajima | VANTELIN KOWA TOM'S SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:24'38.076 | 9.457 |
7 | 18 | Kamui Kobayashi | KCMG Elyse SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:24'43.082 | 14.463 |
8 | 20 | Jann Mardenborough | ITOCHU ENEX TEAM IMPUL SF14 TOYOTA RI4A |
54 S/M/S |
1:24'43.599 | 14.980 |
9 | 10 | Koudai Tsukakoshi | REAL SF14 Honda HR-417E |
54 S/M |
1:24'59.769 | 31.150 |
10 | 19 | Yuhi Sekiguchi | ITOCHU ENEX TEAM IMPUL SF14 TOYOTA RI4A |
54 S/S/M |
1:25'13.318 | 44.699 |
11 | 64 | Daisuke Nakajima | TCS NAKAJIMA RACING SF14 Honda HR-417E |
54 M/S |
1:25'13.493 | 44.874 |
12 | 50 | Takashi Kogure | B-Max Racing team SF14 Honda HR-417E |
54 M/S/S |
1:25'20.128 | 51.509 |
13 | 4 | Kenta Yamashita | FUJI×raffinee KONDO SF14 TOYOTA RI4A |
54 M/S |
1:25'21.744 | 53.125 |
14 | 40 | Tomoki Nojiri | DOCOMO DANDELION M40S SF14 Honda HR-417E |
53 M/S |
1:25'01.502 | 1 kör |
15 | 41 | Takuya Izawa | DOCOMO DANDELION M41Y SF14 Honda HR-417E |
53 S/M/S |
1:25'14.763 | 1 kör |
Nem ért célba: | ||||||
16 | Naoki Yamamoto | TEAM MUGEN SF14 Honda HR-417E |
38 M/S |
59'56.163 | 16 kör | |
3 | Nick Cassidy | FUJI×raffinee KONDO SF14 TOYOTA RI4A |
18 S/M |
28'51.548 | 36 kör | |
65 | Narain Karthikeyan | TCS NAKAJIMA RACING SF14 Honda HR-417E |
1 S/S |
2'06.775 | 53 kör | |
36 | Andre Lotterer | VANTELIN KOWA TOM'S SF14 TOYOTA RI4A |
1 M |
2'26.208 | 53 kör |
Fotó: Pierre Gasly / Twitter, TOYOTA GAZOO Racing / Facebook
Táblázat: superformula.net
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal