Günther Steiner, a Haas F1 Team csapatfőnöke szerint a száguldó cirkuszból hiányoznak a Minardi kaliberű istállók, amelyek azt a célt szolgálták anno, hogy versenyzőket neveljenek ki.
1985 és 2005 között volt a Forma-1-es rajtrács tagja a Minardi istálló, amelyet aztán 2006-ra felvásárolt a Red Bull, elindítva a B-csapatát, a Toro Rossót. Az olasz csapat noha a két évtized során végig sereghajtó volt, mégis jó volt egy valamiben: az ifjú versenyzők kinevelésében. Ennél a csapatnál kezdte meg hiszen a pályafutását anno Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli és Mark Webber is többek között, sőt, Forma-1-es pályafutása egyetlen teljes szezonját is itt teljesíthette a sportág történetének mindmáig egyetlen magyar pilótája, Baumgartner Zsolt.
Az elmúlt évek folyamán pedig az olyan alakulatok is eltűntek, mint a HRT, a Caterham vagy a Manor. Utóbbi istálló kvázi a Mercedes junior csapatának számított fennállásának utolsó esztendeiben, olyan ifjú reménységeket kiadva a szárnyai alól, mint Pascal Wehrlein vagy Esteban Ocon.
De ettől eltekintetve manapság már szinte lehetetlen küldetésnek számít bekerülni a Forma-1-be, ha az adott pilótának nincsenek meg a jó összeköttetései, hiába tehetséges alkalmasint. Régebben pont ezt küszöbölte ki a Minardi létezése.

Mindennek eredményeként például a Ferrari már arra készül, hogy felkarolja B-csapatnak a Saubert annak érdekében, hogy teret biztosíthasson fiatal tehetségeinek, Antonio Giovinazzinak, valamint a Forma-2-es bajnokság idei évét toronymagasan domináló Charles Leclerc-nek.
A lehetetlennek tűnő helyzet látványát kissé megelégelve kelt ki magából a motorsport.com-nak adott legutóbbi interjújában a másodéves Haas csapatfőnöke, Günther Steiner, aki szerint a Forma-1-nek égető szüksége van egy olyan csapatra, mint amilyen a Minardi volt, hogy ne vesszenek el a süllyesztőben a fiatal csillagok, akikre a nagyobb alakulatok a tapasztalathiány okozta félelem miatt nem csapnak le.
"Manapság nehéz dolguk van a fiatal versenyzőknek, ugyanis a lehetőséghez jó időben és jó helyen kell lenniük, hacsak nem fizetik be magukat valahová. Amikor még létezett a Forma-1-ben a Minardi, talán boldog volt azzal, hogy az utolsó helyen volt, mert a kötelességének a fiatalok felfuttatását érezte. De ha nem is örültek, el tudták fogadni a helyzetet, ugyanis ez volt az üzleti modelljük. Márpedig fiatal versenyzőket kinevelni nem egy rossz modell. Olyan, mint amikor Daniel Ricciardo 2011-ben a HRT-nek versenyzett: tisztában volt vele, hogy nem fog előrébb törni, de tapasztalatot gyűjtött. Talán jó, hogy nincsenek már ilyen sereghajtó alakulatok manapság, de lehet, hogy nem." - kezdte gondolatait Steiner.
"Véleményem szerint Leclerc és Giovinazzi is nagyszerű srác, remek potenciállal. A Mercedes és a Ferrari között majd közülük fog kikerülni az új nagyobb versenyző. De hogy miképpen jutnak majd Forma-1-es üléshez, jó kérdés. Manapság ez nagyon nehéz a Forma-1-ben. A Forma-2-ból való fellépés óriási változást jelent, hiszen óriásik a különbségek az ottani autók és a Forma-1 új generációs gépei között. Tanulásra van szükség, ezért lenne rizikós például Charles-t vagy Antoniót kapásból beültetni a Ferrariba. Persze, benne van a pakliban, jól alakulnának a dolgok, de arra nagyobb esély van, hogy a nagyobb várakozások és a hibázási lehetőségek alacsony száma miatt rosszul sülne el a bevetés." - utalt arra Steiner, hogy a két kategória közti különbség és a tapasztalat hiánya miatt a nagyobb alakulatok nem mernek lapot húzni a tizenkilencre.
"Komplex dolog a sport, ugyanis amikor még fiatal vagy, a tapasztalathiányból adódóan hibákat vétesz. Pedig tapasztalatot nem tudsz venni magadnak, ugyanis idő kell hozzá." - zárta nyilatkozatát az amerikai istálló csapatvezetője.
Fotó: f1-fansite.com, Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.