Kettős Toyota-győzelemmel zárult a Le Mans-i 24 órás bemelegítő edzése.
Kazuki Nakajima futotta meg a leggyorsabb kört 3:18.308-cal a #8-as Toyota volánja mögött, 353 ezreddel megelőzve a pole pozíciós #7-es gépben versenyző honfitársát, Kamui Kobayashit - ez a két egység az utolsó pillanatokban tört az élre, a harmadik helyre letaszítva Jani, Lotterer és Tandy hármasának #1-es számú Porsche-ját, amelynek a lemaradása 1.812 másodpercre rúgott.
A negyedik helyen a Toyota harmadik gépe, a #9-es egység zárt a Kunimoto - Lapierre - Lopez trióval, két tizeddel elmaradva Tandyéktől. Az ötödik helyen pedig Hartley, Bernhard és Bamber zárt a #2-es Porsche-val.
Az LMP1-es kategóriában csak a ByKolles Racing #4-es autója nem tudott igazán értékelhető időt produkálni a rövid, 45 perces bemelegítésen. Marco Bonamoni produkált egy 4:09.884-es kört, amely a 49., egyben utolsó helyre volt elegendő. (A 60-ból 11 egység semmilyen mért körrel nem tudott előrukkolni.)
Az LMP2-ben a kategória-pole-t megszerző #26-os G-Drive bizonyult a leggyorsabbnak, a volánnál Alex Lynn-nel. Az egység 3:27.096-os ideje 2.329 másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint a Vaillante Rebellion Racing #31-es autója (Julien Canal, Nicolas Prost, Bruno Senna), amelyet a csapat #13-as egysége (Nelson Piquet Jr.., David Heinemeier Hansson, Mathias Beche) követett a 3. pozícióban.
Ezúttal a legjobb nem orecás egységig nem kellett túl sokat legörgetnünk az eredménylistán, mivel a Dallara karosszériáját használó SMP Racing #27-es számú autója Sergey Sirotkinnal, Mikhail Aleshinnel és Victor Shaytarral a negyedik pozícióban végzett, 3:30.648-as idővel.
A Ligier-k közül ismételten a United Motorsports #32-es számú egysége volt a leggyorsabb - Filipe Albuquerqueék 3:31.340-es kört futottak a 7. helyen zárva a kategóriában.
Az edzés egyetlen kisebb balesete a #17-es Orecához köthető: az IDEC Sport Racing franciája, Patrice Lafargue a Porsche-kanyaroknál egy pillanatra elveszítette a tapadást, kicsúszott, és egy kicsit lekoccolta a falat. A sérülés annyira minimális volt, hogy némi kozmetikázást követően már mehetett is vissza a pályára az autó.
A GTE Pro kategóriában ezúttal a Ford zárt meglehetősen elől, olyannyira, hogy a Chip Ganassi Racing mind a négy autója a legjobb ötben végzett. Legelőrébb a #69-es autó zárt, Scott Dixonnal, Ryan Briscoe-val és Richard Westbrookkal. A Ford GT-k sűrűjében, a második helyen a #92-es Porsche (Kevin Estre, Michael Christensenm Dirk Werner) végzett. A legjobb Ferrari csak a hatodik helyen, mégpedig a Risi Competizione #82-es autója.
Az amatőrök GT-osztályában a #83-as DH-Ferrari végzett az élen 3:55.575-ös idővel, a #86-os Gulf Porsche és a #88-as Proton-Porsche előtt.
Most pedig már a Le Mans-i 24 órás verseny a következő esemény a menetrendben. A legendás viadal 15 órakor fog elrajtolni, az Eurosport élőben fogja közvetíteni a futamot.
A bemelegítő edzés végeredménye:
null
null
Fotó: Toyota GAZOO Racing
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.