A M1RA WTCC-ből ismert csapattulajdonos-versenyzőjét senki sem tudta legyőzni a hungaroringi gyakorlásokon.
Noha csak most ejtette meg a debütálását a TCR Nemzetközi Széria mezőnyében, nem teketóriázott sokáig, és rögtön, már az első szabadedzés alkalmával az élre állt a Túraautó Világbajnokság kétszeres privát bajnoka, Michelisz Norbi, aki - mint az ismeretes - saját csapata, a M1RA színeiben indul a mostani hétvégén egy, az #59-es rajtszámot Honda Civic Type-R TCR volánja mögött.
Michelisz 1:54.133-as idejével több, mint 7 tizedmásodperccel kalapálta el Pepe Oriolát, egykori versenyzőtársát, aki a Lukoil Craft-Bamboo SEAT-ját behozta a második helyre. Igaz, ehhez a különbséghez hozzájárult az is, hogy Norbi új indulóként friss Michelin-abroncsokkal gördülhetett pályára.
A harmadik helyen a belga Frédéric Vervisch zárt a Comtoyou Racing Audijával, miután az utolsó pillanatokban futott egy 1:55.171-es köridőt. (A belgával kapcsolatosan aztán a második edzést megelőzően, szombat délelőtt kiderült, hogy motort kell cserélni az autójában, így bárhogy is zár a kvalifikáción, csak az utolsó, 26. rajtpozícióból vághat neki majd a versenynek.)
Tassi Attila, a M1RA egész éves versenyzője egy 4. idővel nyitotta a víkendet. A 18. életévet néhány nappal ezelőtt betöltött versenyzőt Mat'o Homola követte az ötödik pozícióban a DG Sport Compétition Opel Astrájával, amelyet az előző héten, a Salzburgringen a pódiumig repített az első futamon.
Legjobb Volkswagen-versenyzőként Gianni Morbidelli lett a hatodik a WestCoast Racing autójával, megelőzve James Nash-t, aki a Lukoil Craft-Bamboo SEAT-jával a hetedik legjobb időt futotta meg, a brit versenyző mögött pedig Giacomo Altoé lett a nyolcadik a WestCoast Racing másik Volkswagenjével.
A GE-Force szerb versenyzője, Dusan Borkovic a kilencedik pozícióban végzett, és ezzel az alfás versenyzők közül a legelőrébb zárt. A TOP-10 sorrendje Roberto Colciagóval, a M1RA bajnokaspiráns olasz pilótájával lett teljes.
A 26 nevezőből 22 versenyző gördült csak pályára, mivel a Zengő Motorsport egy az egyben kihagyta a pénteki napot, aminek oka volt. György Anett és Nagy Dániel SEAT-ján még zajlottak a szerelési munkálatok a paddockban, miközben Tóth Csaba SEAT-ja és Ficza Ferenc KIA-ja még valahol a sógoréknál, Ausztriában volt ekkortájt. (Igen, az eredeti beszámolók öt pilótát rebesgettek a Zengőnél, csak kiderült, hogy a sajtóban egyrészt téves információk jelentek meg, másrészt a GT4-ben versenyző Mór Csaba sem kívánt rajthoz állni, mivel a teszttilalmak miatt nem tudott megfelelően felkészülni a bevetésre - az Euroringen abszolvált rövid gyakorlás nem elégítette ki ezen igényeit.)
Ellenben a Botka Rally Team KIA-ja idejében megérkezett a Hungaroringre, így Bernula István bele is pakolhatta a Cee'd-be az első kilométereket. A 34 éves suzukis bajnok a 20. helyen végzett. Jedlóczky L. Márk pedig a 17. legjobb időt futotta meg az Unicorse-Alfával, amelyről az edzés közben lerepült a bal első kerék az ötös kanyarnál.
A Leopard Racing Team WRT számára pedig ez a szabadedzés inkább egyfajta bejáratás volt, miután a múlt héten Huff és Vernay autója is összetört, így a brit és a francia a sor végén, a 21-22. helyen végzett.
Az első szabadedzés végeredménye
Michelisz Norbi szombaton délelőtt még a pénteki idejét is felül tudta múlni 1:52.860-al - nem is kérdés, hogy ezzel behúzta a második tréninget a M1RA-Hondával. A magyar mögött a Leopard-Volkswagennel Jean-Karl Vernay lett a második, de a francia hátránya közel 8 tizedre rúgott. A TOP-3-ba még Tassi Attila, a M1RA 18 éves ifjú titánja fért be, egy 1:53.781-es körrel.
Tassit Vernay és a három Lukoil Craft-Bamboo-SEAT (Nash, Lloyd, Oriola) követte, megelőzve a WestCoast Racing párosát (Morbidelli, Altoé). Rajtuk kívül még a hondás Jens Reno Møllerrel, valamint a DG Sport Compétition szlovákjával, Mat'o Homola-val egészült ki a legjobb tíz.
Viszont több nagy név is a legjobb tízen kívül zárt. Eléggé csehül állnak például a Comtoyou Racing versenyzői, mivel Frédéric Vervisch és Stefano Comini a 14. és a 19. helyen zártak. A Leopard istálló részéről Rob Huff csupán a 17. lett, Roberto Colciago, a M1RA olasz pilótája pedig csak a 21.
Ami a többi magyar pilótát illeti, Nagy Dani a 18. helyen kezdett, Jedlóczky L. Márk a 22. lett a Team Unicorse Alfa Romeójával, megelőzve a BRT-KIA volánja mögött versenyző Bernula Istvánt, valamint György Anettet.
Tóth Csaba továbbra sem tudott pályára gördülni, miközben Ficza Feri a vadonatúj zengős KIA-val mindössze öt kanyarig jutott - amennyiben a magyar indulni akar az időmérőn, azt már csak külön engedéllyel teheti majd meg.
A második szabadedzés végeredménye
16:50-kor az időmérő edzéssel fog folytatódni a TCR-hétvége menetrendje.
Fotó: Kováts Olivér
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.