TCR - FELEMÁS HÉTVÉGÉT ZÁRTAK A MAGYAROK SPÁBAN
TCR 2017, Spa: Időmérő edzés / 1-2. futam

2017-2017_spa_race_1---start_race1_3.jpg

Megszerezte az első TCR-győzelmét az Audi az első futamon, a második futamon kettős győzelmet aratott a Leopard-Volkswagen, Tassi Attila meg egy pazar rajttal, egy 3., valamint egy 9. hellyel mentette a menthetőt. Újabb nehéz hétvégén vannak túl magyar érdekeltségeink. 

Időmérő: Audi 1-2. az időmérőn, Tassi a 6.

2017-2017_spa_qualifying---01_stefano_comini_90.jpg

Ahogyan azt már említettük, a spái 24 órás miatt rendhagyó időbeosztással zajlott le a TCR belgiumi hétvégéje, ugyanis a csütörtöki szabadedzéseket magyar idő szerint pénteken kora délután a kvalifikáció követte. Az első két helyet az Audikat futtató Comtoyou Racing sajátította ki, a pole-ban Stefano Cominivel, az első két szezon bajnokával. A második helyen a csapat belgája, Frédéric Vervisch zárt, megelőzve a nemzetközi mezőnyben újoncnak számító Stéphane Lessennes-t, aki a Boutsen Ginion Racing Hondájával a harmadik legjobb időt futotta meg. Ami a magyarokat illeti, Tassi Attila zárt a legelőrébb a M1RA-Hondával a hatodik pozícióban végzett. Ficza Feri sajnos a féltengely eltörése miatt nem tudott mért idő menni a Q2-ben, és csak a 12. lett, pedig a Q1-et ő zárta az élen. Nem volt incidensmentes az időmérés, ugyanis a Q1-ben a Les Combes-ban Guillaume Mondron a Delahaye-Volkswagennel, ugyanennek a szegmensnek a végén pedig az Eau Rouge kijáratánál Maxime Potty a Michäel Mazuin Sport-Volkswagennel karambolozott.

1. futam: Megvan az Audi első TCR-s futamgyőzelme, Tassi parádézott

Néhány órával az időmérő után pedig sor került az első futamra is. A rajt után, az első métereken nagyon komoly hajsza alakult ki az első helyért a célegyenes végi La Source-kanyarig, de az élen nevető hatodikként, egy óriási rajttal Tassi Attila fordult a M1RA-Hondával. Azonban csapattársa, Roberto Colciago számára már nem sikerült ennyire jól az indulás, mivel megforgott az első kanyarban.

2017-2017_spa_race_1---09_attila_tassi_114.jpg

Tassi pedig ugyan könnyedén átvette a vezetést, azonban annak a megtartása már korántsem volt ennyire könnyű feladat: a második körben Stefano Comini ment el mellette lendületből a Comtoyou-Audival a Kemmel-egyenesben, féltávnál meg márkatársa, Stéphane Lessennes talált utat a 17 éves magyar versenyző mellett.

Aztán az utolsó körökre a bajnokságot vezető Jean-Karl Vernay is megérkezett a Leopard-Volkswagennel Tassi Attilára, aki azonban remekül kontroll alatt tudta tartani a futamát, és a francia versenyző minden egyes támadási kísérletét professzionális módon verte vissza.

Így az Audi első győzelmét megszerző Comini és a Boutsen Ginion Racing Hondájával a dobogó második fokára feljutó Lessennes mögött Tassi végül a harmadik helyen zárt, amellyel meglett TCR-pályafutása harmadik dobogós helyezése is, sőt, csapata, a M1RA is elmondhatja magáról újoncistállóként, hogy valamelyik versenyzőjével eddig mindegyik hétvégén feljutott a dobogóra.

2017-2017_spa_race_1---podium_race1_10.jpg

Tassi és Vernay mögött, az ötödik helyért nagy csata zajlott, amelyből végül a Comtoyou Racing belgája, Frédéric Vervisch jött ki győztesként, Rob Huff-ot (Leopard Racing, Volkswagen), Edouard Mondront (Delahaye Racing, Volkswagen) és Tom Coronelt (Boutsen Ginion Racing, Honda) megelőzve. A TOP-10 sorrendjét Pepe Oriola (Craft-Bamboo Lukoil, SEAT) és Pierre-Yves Corthals (DG-Sport Compétition, Opel) tették teljessé.

Ficza Ferenc egy küzdelmes futam és egy utolsó kanyaros futómű-törés után a 14. helyen látta meg a kockás zászlót a Zengő Motorsport autójával. Roberto Colciago, Michelisz Norbert csapatának olasz versenyzője a 20. pozícióban ért célba.

2. futam: Kettős győzelmet aratott a Leopard-VW, Tassi a bajnokság harmadik helyén

2017-2017_spa_race_2---start_race2_4.jpg

A fordított rajtrácsos második versenyt szombaton délelőtt rendezték meg, a pole-ból pedig a belga Maxime Potty indulhatott a Michäel Mazuin Sport Volkswagenjével, azonban nem örülhetett sokáig ennek a pozíciónak a 17 éves versenyző, ugyanis az első kanyarban a rajt után már farkasszemet nézett a mezőnnyel, miután Tom Coronel meglökte Pepe Oriolát, Oriola pedig Potty-t. Így Edouard Mondroe került az élre, mögött Huff feljött másodiknak, az 5. helyről induló Tassi Attila pedig harmadiknak.

Nemsokára azonban veszített egy pozíciót Tassi Lessennessel szemben, aki egy kicsit ki is szorította a pályáról a Boutsen Ginion Racing Hondájával. Lessennes az egész hétvégén úgy vezetett, mint aki vért ivott volna, ám ennek végül meg is lett a böjtje, ugyanis a negyedik körben, amikor Huff-fal csatázott a vezetésért, rázárta a kaput a britre a Les Combes-ban, és ezzel kiforgatta magát. Ezután a két Leopard-Volkswagen került az élre, amelyek között egy körrel később helycsere történt: a 8. helyről rajtoló Vernay vette át ekkor a vezetést.

2017-2017_spa_race_2---55_ferenc_ficza_123.jpg

A verseny második felében a pontszerző zóna második felében zajló csatákat kísérhettük figyelemmel, amelynek kulcsszereplői voltak a magyar versenyzők. Tassi Attila ekkor a 7. helyen haladt, miután megelőzték őt többen is. Ficza Feri mindeközben próbált előrébb lépkedni, ám a GE-Force Alfa Romeójával a grúz Davit Kajaia megálljt parancsolt neki, mégpedig azzal, hogy a Les Combes-nál kiforgatta, így a magyar versenyző a pontszerző zónából a mezőny végére esett vissza a Zengő-SEAT-tal.

Ezután Tassiért izgulhattunk, aki szintén zseniálisan védekezett, ezúttal Kajaia-val és Nash-sel szemben, ám az utolsó körben, a második szektorban hibázott, így végül mégiscsak elveszítette a 7. pozíciót, visszaesve a 9.-be.

A Leopard Racing pedig megszerezte a kettős győzelmet a spái második futamon: a bajnoki éllovas Jean-Karl Vernay behúzta idei első győzelmét, és ezzel elmondhatjuk azt, hogy az idei eddigi hat versenyt hat különböző versenyző nyerte meg. (Grúziában Kajaia és Oriola, Bahreinben Colciago és Borkovic, Spában pedig Comini és Vernay győzedelmeskedtek.)

2017-2017_spa_race_2---podium_race2_8.jpg

Vernay mögött csapattársa, Rob Huff lett a második, megelőzve a Comtoyou-Audit a harmadik helyre behozó Stefano Comini előtt. Edouard Mondron (Delahaye Racing, Volkswagen) lett a negyedik, Lessennes az ötödik (Boutsen Ginion Racing, Honda), Vervisch (Comtoyou Racing, Audi) pedig a hatodik. Tassi Attila (M1RA, Honda) Kajaia (GE-Force, Alfa Romeo) és Nash (Craft-Bamboo Lukoil, SEAT) mögött a kilencedik helyen végzett, az utolsó pontot elcsípő Giacomo Altoé (WestCoast Racing, Volkswagen) előtt.

A pontversenyt három versenyhétvége után Vernay vezeti 91 ponttal, a 66 egységgel rendelkező Comini és az 53 pontos Tassi Attila előtt. Colciago az ötödik helyen áll 50 ponttal, míg Ficza a tizenegyediken 29-cel. A folytatásra ezúttal csak egy hetet kell várni, ugyanis a mezőny Spa után egyből Monzába utazik.

Eredmények és a pontállás:

Az időmérő edzés végeredménye: Q1, Q2

Az első futam végeredménye:

tcr_elso_futam_2017_spa.jpg

A második futam végeredménye:

tcr_masodik_futam_2017_spa.jpg

Az egyéni pontverseny állása 6 futam után:

tcr_pontverseny1_2017_spa_utan.jpgtcr_pontverseny2_2017_spa_utan.jpg

A csapatbajnokság állása 6 futamot követően:

tcr_csapatbajnoksag_2017_spa_utan.jpg

Az "Év autója" bajnokság állása 6 futam után:

tcr_ev_autoja_bajnoksag_2017_spa_utan.jpg

Fotó: TCR Media

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5012485445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása