Egyelőre Spa-Francorchamps-ban a helyi versenyzők a leggyorsabbak a TCR-ben, mindkét szabadedzést egy belga pilóta nyerte meg. A magyar érdekeltségek felemás nappal indítottak a változékony időjárási körülmények között.
Immár teljes a TCR mezőnyének a létszáma a versenyszéria idei harmadik versenyhétvégéjén, Spa-Francorchamps-ban. Az ezúttal rendhagyó módon csütörtökkel induló víkend a helyszínre jellemző, változékony időjárási körülmények között vette kezdetét, a versenyzők már túl is vannak az első két szabadedzésen.

Eleinte nedves volt a pálya, ám végül felszáradt, így előkerültek a slick abroncsok is, amelyekből a szezont most megkezdő versenyzők extra garnitúrával rendelkeztek, így talán nem is véletlen az, hogy az első tréninget a Boutsen Ginion Racing Hondájával a TCR Benelux 2016-os szezonjának ötödik helyezettje, Benjamin Lessennes zárt az élen 2:33.243-mal. Mögötte egy másik belga, a Comtoyou Racing Audijával versenyző Frédéric Vervisch zárt a második pozícióban, az első három pedig a Leopard Racing Team WRT újdonsült versenyzőjével, a 2012-es WTCC-bajnok Rob Huff-fal lett teljes. Huff csapattársa, a bajnoki pontversenyt vezető Jean-Karl Vernay csak a 16. legjobb időt futotta meg.
A második gyakorlást a Comtoyou-Audival Frédéric Vervisch zárta az élen 2:31.903-mal, akitől több, mint fél másodperccel kapott a második helyezett, Jean-Karl Vernay a Leopard-Volkswagennel. A legjobb háromba ismét befért egy belga, ám ezúttal Maxime Potty személyében, akinek a Volkswagenjét a Michaël Mazuin Sport üzemelteti.
Ami a magyar érdekeltségeket illeti, az első félórás szabadedzésen mindannyian a mezőny hátsó harmadában zártak: a M1RA-sok közül az olasz Roberto Colciago a 15., Tassi Attila pedig a 22. helyen zárt - igaz, utóbbi a huszonkettedikként végző, s immár a Zengő-SEAT-tal versenyző Ficza Ferenchez hasonlóan a slick gumikkal már nem gördült ki a pályára. A második gyakorlás alkalmával Tassi Attila már számottevően előrébb, a 6. helyen zárt az új festéssel rendelkező M1RA-Hondával, mindeközben Ficza a 17., Colciago a 20. legjobb időt futotta meg.
Mindeközben a hétvége első büntetését is kiosztották: az első futamot a GE-Force grúz versenyzőjének, a szezonnyitó hétvégén futamgyőzelmet szerző Davit Kajaia-nak a rajtrács végéről kell megkezdenie, ugyanis motort cseréltek az Alfa Romeójában, remélhetőleg ezzel véget vetve a Bahreinben tapasztalt szenvedésnek. Roberto Colciago M1RA-Hondájában meg turbót cseréltek, de a bajnokság sportszabályzata szerint az nem von maga után büntetést.
Holnap 13:05-től megrendezésre kerül az időmérő edzés, 17:25-től pedig már az első versenyen fognak vívni a versenyzők a lehető legjobb pozíciókért az ikonikus, 7 kilométeres spái pályán. Utóbbi eseményt élőben fogja közvetíteni a Sport 2.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: TCR Media
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal