Sebastian Vettel, a Ferrari színeiben versenyző négyszeres világbajnok egy remek körrel (1:19.024) bizonyult a leggyorsabbnak a hetedik napon Barcelonában.
Lassacskán véget ér a csapatok felkészülési időszaka az idei versenyszezonra, a mezőny már a hetedik napon is túl van a barcelonai tesztsorozaton - Vettel az idei év eddigi legjobb idejével az élen, kétszer is megállt ma a McLaren, de a Toro Rossónál és a Renault-nál is beütött a krach.
A hetedik nap tesztbeosztása:
Csapat | Autó | 2017. március 9. Csütörtök |
MERCEDES | W08 EQ Power + | Délelőtt: Hamilton Délután: Bottas |
RED BULL | RB13 | Ricciardo |
FERRARI | SF70-H | Vettel |
FORCE INDIA | VJM10 | Ocon |
WILLIAMS | FW40 | Délelőtt: Stroll Délután: Massa |
MCLAREN | MCL32 | Vandoorne |
TORO ROSSO | STR12 | Kvyat |
HAAS | VF-17 | Magnussen |
RENAULT | R.S.17 | Palmer |
SAUBER | C36 | Délelőtt: Ericsson Délután: Wehrlein |
A délelőtti események:
Pár nappal ezelőtt a Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel volt az első, aki az idei év folyamán 1 perc 20 másodpercen belülre került egy 1:19.341-el, amelyet viszont a tegnapi nap folyamán 31 ezreddel megjavított a mercedeses Valtteri Bottas. Vettel pedig nem ment a szomszédba a csattanós válaszért: csütörtökön délelőtt az ultralágy gumikon megfutotta az idei év eddigi leggyorsabb körét egy 1:19.024-el.
Vettel mögött Lewis Hamilton lett a második, aki a Mercedes volánja mögött bő 3 tizeddel volt lassabb a németnél. A legjobb három pedig Esteban Oconnal és a Force Indiával egészült ki, ám a francia lemaradása már az 1 másodpercet is meghaladta.
Az utolsó pillanatokban az eredményjelzőn a Toro Rosso a szuperlágy Pirelliken bevágott a Red Bull elé, Daniil Kvyattal a volánnál, aki korábbi csapattársát, Daniel Ricciardót előzte meg így. A bikák mögött Kevin Magnussen lett a hatodik a Haas-Ferrarival.
Hetedikként Stoffel Vandoorne zárt a McLaren-Hondával, amely a köridők terén egy fokkal már jobbnak bizonyult - valószínűsíthetően feltekerték a Honda-motort, amely megbízhatóság szempontjából továbbra is rendkívül ingatag lábakon áll. Erre kiváló bizonyíték az, hogy az ebédszünet előtti 40 percben kétszer is megkotlott az MCL32-es a 2015. évi GP2-es bajnok alatt - a probléma mindkét esetben elektronikai eredetű volt.
A hátsó fertályban pedig Jolyon Palmer (Renault), Marcus Ericsson (Sauber) és Lance Stroll (Williams) zártak.
A hetedik tesztnap állása, 4 óra elteltével:
A délutáni események:
A délután folyamán pedig nem a köridőkhöz hasonlóan a sorrend sem változott az első négyben, ugyanis a hosszabb etapokra és a versenyszimulációkra helyeződött át a hangsúly. Ez többek között abból is látható, hogy Vettel és Ocon neve mellett a körszámlaló 156, illetve 137 körnél állt meg.
A negyedikként záró Kvyat számára nem alakult valami jól a délutáni etap, ugyanis 90 perccel a zöld zászló után megállt az STR12-es az orosz alatt. Egyelőre annyit tudni, hogy nem a Renault-motor hibásodott meg.
Ötödikként Kevin Magnussen (Haas) zárta a tesztnapot, megelőzve Daniel Ricciardót (Red Bull). Vandoorne a délelőtti idejével ott tudott maradni a hetedik pozícióban, ráadásul a belga az ebédszünet előtti műszaki hibák miatt csak az utolsó két órában tudott pályára gördülni, amelynek folyamán csak 15 kört tudott hozzátenni a délelőtt folyamán megtett 33-hoz.
Bottas egy gyengébb idővel a nyolcadik lett, de a 95 körből kiindulva a finn pilóta is inkább a hosszabb menetekre fókuszált. Mögötte Wehrlein lett a kilencedik, maga mögé utasítva a műszaki problémákkal küzdő Jolyon Palmert, aki mögött Ericsson, Massa és Stroll alkották a lista végét. Minden bizonnyal a Williams is a hosszabb etapokat próbálgatta.
Holnap pedig a csapatoknak utoljára adódik lehetőségük arra, hogy pályára gördüljenek a 2017-es Forma-1-szezon kezdete előtt: reggel 9-kor kezdetét veszi az utolsó tesztnap Barcelonában!
A hetedik tesztnap végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.