A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) emlékeztette a Forma-1 motorbeszállítóit arra, hogy a motorolaj nem égethető el üzemanyagként, miután a Red Bull azzal gyanúsította meg a rivális Mercedest, hogy a tavalyi év folyamán az időmérőkön ezen trükköt alkalmazta a bajnokcsapat.
Az elmúlt tizenkét folyamán több alkalommal is felmerült a kérdés, hogy a Mercedes miképpen tud ilyen gyors lenni a kvalifikációk folyamán, holott a futamokon korántsem ennyire nyilvánvaló a motorteljesítménybeli fölényük.
A kérdés kapcsán pedig nem olyan régen a Red Bull rukkolt elő egy lehetséges megoldással. Az osztrák csapat feltételezi, hogy a Mercedesnél olajat kevertek az üzemanyaghoz, mégpedig úgy, hogy az olaj a motor fő légbeszívó rendszerén beeresztve került az égéstérbe. Emiatt láthattuk azt állítólag a tavalyi év folyamán, hogy a Mercedes ennyire gyors a Q2 és a Q3 folyamán az időmérő edzéseken. Azonban elméletileg ez a megoldás ütközik a szabályokkal, ugyanis nagyon szigorúan korlátozva van, hogy milyen anyagok kerülhetnek az égéstérbe.
Természetesen a Mercedes tagadja az erről szóló híreszteléseket, mondván, a csapat sosem folyamodna hasonló aljas cselekhez, ugyanis mindig tiszteli a szabályokat. A fent megnevezett forrás információi szerint ez is szóba került a technikai vezetők téli összeülésen az ominózus felfüggesztések mellett.
A Mercedes az olajhasználat kapcsán bevezetne egy 5 kilogrammos olajlimitet, azonban ezt a mennyiséget ugyanúgy elhasználják.
Viszont egyelőre ebben a témában sem sikerült közös nevezőre jutniuk az FIA különböző technikai delegáltjainak, úgyhogy a Red Bull levelet írt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) a szabályok tisztázásának végett.
Ezt követően a szövetség technikai képviselője megerősítette, hogy az olaj üzemanyaggal való összekeverése továbbra is tilosnak, szabálytalannak számít. Ugyanakkor a képviselő megerősítette, hogy egy használt motor esetén az FIA nem tudja bizonyítani az ilyesféle fogyasztást.
Amióta kezdetét vette a hibridéra a Forma-1-ben, az üzemanyag mennyisége és átfolyásának a mértéke is korlátozva van - a minél nagyobb energia felszabadítás érdekében pedig a motorgyártók és a csapatok megpróbálnak trükkökhöz folyamodni. 2015-ben már olyan pletykák is napvilágot láttak, miszerint a csapatok az átfolyásmérő mellett plusz üzemanyagot tárolnak felhasználás céljából. Az FIA pedig már azt is vizsgálta, hogy a csapatok nem adnak-e valami adalékanyagot hozzá az olajhoz, amelynek révén több energia szabadul fel. A 2015-ös Kanadai Nagydíj környékén a szövetség még teszteket is végrehajtott, amelynek során bizonyosságot nyert, hogy a gyártók nem járnak tisztességtelen úton.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal