A Ferrari újfent levelet írt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek, ezúttal amiatt, hogy legális-e egy rajttal kapcsolatos műszaki rendszer.
A rajt igencsak kritikus kérdésnek számít a Forma-1-ben, főleg azóta, amióta 2016-ban a kuplunghasználatra vonatkozó szabályok elkezdtek szigorodni. Néhány elszúrt rajt pedig nagyon, de nagyon sok pontba kerülhet, így nem véletlen az, hogy a mezőnyt alkotó istállók bármilyen áron megpróbál megoldást találni.
Pont egy ilyen megoldás esetében puhatolódzott Charlie Whitingnál, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatójánál a Ferrari, amely "előre betöltött rajt" néven fut, és elektronikai jellegű. A rendszer lényege körülbelül az, hogy azt megelőzően, hogy a piros lámpák kialvásakor a pilóta elengedi a lábát a fékről, valamint a kezét a kuplungról, gondoskodik arról, hogy a fordulatszám szabályozottan visszaessen, ezáltal csökkentve a kerekek kipörgésének a kockázatát.
Whiting részéről az a válasz érkezett, hogy a megoldás nem felel meg a szabályoknak, így a többi csapat se használja. Ha pedig a válasz nem is, de az indoklás már igencsak érdekesnek bizonyult, ugyanis Whiting a megoldás ellenzésekor biztonsági okokra hivatkozott, miszerint, ha nem megfelelően sül el a rendszer használata, akkor lefulladhat az autó a rajtrácson, ami balesetveszélyes lehet.
A Ferrarinak pár hete már volt egy hasonló esete a trükkös felfüggesztésekkel. Azt viszont nem tudni, hogy az állandó levelezgetésekkel mi a célja a csapatnak - ennek kapcsán két verzió lehetséges: vagy ők maguk is alkalmazni szerették volna az alkatrészt, vagy csak a riválisok számításait kívánták keresztül húzni.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.