Az Endurance Világbajnokság vezetői a bahreini szezonzáró másnapján megerősítették, hogy a szabálykönyv 2019 végéig befagyasztásra került, így a 2018-ra tervezett, LMP1-es regulamódosításokat is elhalasztották.
A tervek szerint 2018-tól nagy kaliberű szabályváltozásokra került volna sor, amely három hibridrendszer használatát, valamint a hibrid csúcskategóriájának 10 MJ-ra való emelését tették volna lehetővé, amellett, hogy szabályozták volna az üzemanyag-átfolyás mértékét. Viszont ezek mégsem kerülnek majd bevezetésre, a a Porsche, a Toyota, az ACO és az FIA érintett vezetőinek bahreini tárgyalásán megbeszélteknek megfelelően. A WEC hivatalos közleményében az áll, hogy a javaslat két héten belül az FIA Motorsport Világtanács asztalán lesz, jóváhagyásra várva.
Ez a döntés pedig a stabilitás megőrzése és a költségek csökkentése végett került meghozásra. Utóbbi érdekében pedig szabályozni fogják a csapatok létszámát, a szezon folyamán felhasználható aerodinamikai csomagok mennyiségét, a szélcsatornában eltöltött időt, valamint a tesztnapok számát. A változások célja pedig az, hogy csatlakozzon egy újabb gyártó az LMP1-hez, ugyanis az Audi kiszállása és a Rebellion LMP2-be való átkerülése után csak a Porsche és a Toyota, valamint az egyetlenegy autóját indító ByKolles alkotja a géposztályt. 2018-ban egy orosz privát istálló fog megérkezni az LMP1-be a BR Engineering "személyében", amely a Dallarával karöltve fogja kifejleszteni az autóját.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.