
Még az sem jelentett túl nagy kihívást Sebastien Buemi számára, hogy a 7. pozícióból kellett indulnia a 2. rajtkocka helyett: a Renault e.dams autójával könnyedén nyerte meg a Marrakesh ePrix-t is.
Magyar idő szerint szombaton délután, 17 órától rendezték meg a Formula-E 2016/2017-es szezonjának második versenyét, melynek helyszíne a WTCC-ből már ismert Marokkó volt. Pályafutása során először vághatott neki egy Formula-E ePrix-nek a pole pozícióból a Mahindra Racing svéd újonca, Felix Rosenqvist, viszont mellőle nem Sebastien Buemi, hanem a DS Virgin britje, Sam Bird várta a piros lámpák elalvását, ugyanis a svájci címvédő kapott egy 5 rajthelyes büntetést, a csapata pedig egy 2500 eurós pénzbüntetést azért, mert a #9-es rajtszámú gépben a tűzoltókészülék tömege nem érte el a 3.25 kilogrammot, így Piquet Jr. indulhatott a 3. helyről, míg Buemi csak a hetedikről.
A rajt után még nemigen történtek érdemi változások: a pálya szűkössége ellenére tiszta volt a 33 körös futam indulása, az első körben még a TOP 10-ben sem történt pozíciócsere. Eközben Rosenqvist kezdett némi előnyre szert tenni a többiekkel szemben. A következő körben viszont már beindultak az események, mégpedig a svájci Buemi felzárkózásával, ugyanis megelőzte csapattársát, Nicolas Prostot a 6. helyért.

A 9. körben továbbra is Rosenqvist és Bird kettőse haladt az élen, mögöttük azonban a vérszemet kapó Jean-Éric Vergne megelőzte a TECHEETAH gépével az első szezon bajnokát, a NEXTEV NIO színeiben versenyző Nelson Piquet Jr.-t, akire ezután Sebastien Buemi érkezett meg, melyet követően egy pár kör erejéig elpingpongozott a 3. pozícióval a két bajnok. Vergne eközben szép lassan felzárkózott Birdre is, és megette tulajdonképpen reggelire a 16. körben.
Ezt követően került sor az autócserékre, amely nem hozott érdemi pozíciócseréket, hiszen Buemi még a kiállása előtti körben megelőzte Birdöt. Tehát, az élmezőny Rosenqvist, Vergne, Buemi és Bird sorrendben vágott neki a futam második felének. De hozzá kell tenni, hogy energiaügyileg a 3. és a 4. helyezett jobban állt, mint az előttük haladók.
Nemsokára viszont egy fővel csökkent a dobogóért küzdők száma, ugyanis Jean-Éric Vergne-t a versenyirányítás kiintette egy áthajtásos büntetésre, amiért túl gyorsan közlekedett a depóban. A francia pilóta az 5. helyre tért vissza, de miután az energiaszintje látott már szebb napokat, nemsokára már az ABT versenyzőit, a 12. pozícióból felzárkózó Lucas Di Grassit és csapattársát, Daniel Abtot is maga előtt találta.
Buemi eközben a FanBoost segítségével utolérte az alacsonyabb energiaszintje miatt spórolásra kényszerülő Rosenqvistet, majd a 27. körben a 11-es kanyarban pozíciócsere történt kettejük között. Három körrel később pedig Bird is maga mögé utasította a svédet.

Tehát, Hongkong után Marokkóban is a Renault e.dams svájcija, Sebastien Buemi nyerte, 2.5 másodperccel megelőzve a DS Virgin pilótáját, Sam Birdöt, Felix Rosenqvist pedig egy harmadik hely formájában szerezte meg Formula-E-pályafutása első dobogóját. A másik Renault e.dams-autóval Nico Prost a negyedik helyen zárt, megelőzve az ABT autóit, valamint az utolsó körben a Vergne-t lehajrázó Oliver Turvey-t. A 9. hely Nick Heidfeldé lett a másik Mahindrával, az utolsó pontot pedig a WTCC-ben ezen a helyszínen három futamgyőzelmet is szerző José Maria Lopez csípte el, aki viszont így megszerezte első pontját az elektromos versenysorozatban.
A jó kvalifikációs eredmény ellenére nem volt túl gyümölcsöző az Andretti számára a futam: Frijns csak 11. lett, míg Da Costa műszaki hiba miatt kiesett a verseny korábbi szakaszában. A holland pilótát a hasonlóan felemás hétvégét záró Venturi csapat versenyzője, Stephane Sarrazin követte az eredményjelzőn, akinek a csapattársa, Maro Engel szintén kiesett. Rajtuk kívül még célba ért a Dragon Racing párosa, Jerome d'Ambrosio és Loic Duval, valamint a közéjük beékelődő Carroll, Ma, Piquet Jr. és Evans. Az utolsó célba érőként jegyzett Duval számára az lehet a sovány vigasz, hogy megfutotta a leggyorsabb kört, ezáltal megkaparintva az azért járó egy pontot.
A következő versenyre egészen február 12-ig kell várnunk - ekkor Buenos Airesbe látogat el a Formula-E mezőnye, amely Lopez számára hazai pálya lesz. Úgyhogy most három hónapos szünetre vonul a mezőny.
A Marrakesh ePrix végeredménye:
Képernyőfotó: P1race
Az egyéni pontverseny állása, 2 futamot követően:
Poz. | Versenyző | Pont |
---|---|---|
1 | Sebastien Buemi | 50 |
2 | Lucas di Grassi | 28 |
3 | Nicolas Prost | 24 |
4 | Felix Rosenqvist | 19 |
5 | Sam Bird | 18 |
6 | Nick Heidfeld | 17 |
7 | Antonio Felix da Costa | 10 |
8 | Oliver Turvey | 10 |
9 | Robin Frijns | 8 |
10 | Daniel Abt | 8 |
11 | Jerome d'Ambrosio | 6 |
12 | Jean-Eric Vergne | 4 |
13 | Nelson Piquet Jr. | 3 |
14 | Maro Engel | 2 |
15 | Stephane Sarrazin | 1 |
16 | Jose Maria Lopez | 1 |
17 | Loic Duval | 1 |
18 | Adam Carroll | 0 |
19 | Ma Qing Hua | 0 |
20 | Mitch Evans | 0 |
A futam összefoglaló-videója:
Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal