FE - BUEMI MARRAKESHBEN SEM TALÁLT LEGYŐZŐRE

formula_e_grand_prix_marrakech_jrqrv5otdyax.jpg

Még az sem jelentett túl nagy kihívást Sebastien Buemi számára, hogy a 7. pozícióból kellett indulnia a 2. rajtkocka helyett: a Renault e.dams autójával könnyedén nyerte meg a Marrakesh ePrix-t is.

Magyar idő szerint szombaton délután, 17 órától rendezték meg a Formula-E 2016/2017-es szezonjának második versenyét, melynek helyszíne a WTCC-ből már ismert Marokkó volt. Pályafutása során először vághatott neki egy Formula-E ePrix-nek a pole pozícióból a Mahindra Racing svéd újonca, Felix Rosenqvist, viszont mellőle nem Sebastien Buemi, hanem a DS Virgin britje, Sam Bird várta a piros lámpák elalvását, ugyanis a svájci címvédő kapott egy 5 rajthelyes büntetést, a csapata pedig egy 2500 eurós pénzbüntetést azért, mert a #9-es rajtszámú gépben a tűzoltókészülék tömege nem érte el a 3.25 kilogrammot, így Piquet Jr. indulhatott a 3. helyről, míg Buemi csak a hetedikről.

A rajt után még nemigen történtek érdemi változások: a pálya szűkössége ellenére tiszta volt a 33 körös futam indulása, az első körben még a TOP 10-ben sem történt pozíciócsere. Eközben Rosenqvist kezdett némi előnyre szert tenni a többiekkel szemben. A következő körben viszont már beindultak az események, mégpedig a svájci Buemi felzárkózásával, ugyanis megelőzte csapattársát, Nicolas Prostot a 6. helyért.

formula_e_grand_prix_marrakech_q904rige4ylx.jpg

A 9. körben továbbra is Rosenqvist és Bird kettőse haladt az élen, mögöttük azonban a vérszemet kapó Jean-Éric Vergne megelőzte a TECHEETAH gépével az első szezon bajnokát, a NEXTEV NIO színeiben versenyző Nelson Piquet Jr.-t, akire ezután Sebastien Buemi érkezett meg, melyet követően egy pár kör erejéig elpingpongozott a 3. pozícióval a két bajnok. Vergne eközben szép lassan felzárkózott Birdre is, és megette tulajdonképpen reggelire a 16. körben.

Ezt követően került sor az autócserékre, amely nem hozott érdemi pozíciócseréket, hiszen Buemi még a kiállása előtti körben megelőzte Birdöt. Tehát, az élmezőny Rosenqvist, Vergne, Buemi és Bird sorrendben vágott neki a futam második felének. De hozzá kell tenni, hogy energiaügyileg a 3. és a 4. helyezett jobban állt, mint az előttük haladók.

Nemsokára viszont egy fővel csökkent a dobogóért küzdők száma, ugyanis Jean-Éric Vergne-t a versenyirányítás kiintette egy áthajtásos büntetésre, amiért túl gyorsan közlekedett a depóban. A francia pilóta az 5. helyre tért vissza, de miután az energiaszintje látott már szebb napokat, nemsokára már az ABT versenyzőit, a 12. pozícióból felzárkózó Lucas Di Grassit és csapattársát, Daniel Abtot is maga előtt találta.

Buemi eközben a FanBoost segítségével utolérte az alacsonyabb energiaszintje miatt spórolásra kényszerülő Rosenqvistet, majd a 27. körben a 11-es kanyarban pozíciócsere történt kettejük között. Három körrel később pedig Bird is maga mögé utasította a svédet.

formula_e_grand_prix_marrakech_fqjs2f45ppix.jpg

Tehát, Hongkong után Marokkóban is a Renault e.dams svájcija, Sebastien Buemi nyerte, 2.5 másodperccel megelőzve a DS Virgin pilótáját, Sam Birdöt, Felix Rosenqvist pedig egy harmadik hely formájában szerezte meg Formula-E-pályafutása első dobogóját. A másik Renault e.dams-autóval Nico Prost a negyedik helyen zárt, megelőzve az ABT autóit, valamint az utolsó körben a Vergne-t lehajrázó Oliver Turvey-t. A 9. hely Nick Heidfeldé lett a másik Mahindrával, az utolsó pontot pedig a WTCC-ben ezen a helyszínen három futamgyőzelmet is szerző José Maria Lopez csípte el, aki viszont így megszerezte első pontját az elektromos versenysorozatban.

A jó kvalifikációs eredmény ellenére nem volt túl gyümölcsöző az Andretti számára a futam: Frijns csak 11. lett, míg Da Costa műszaki hiba miatt kiesett a verseny korábbi szakaszában. A holland pilótát a hasonlóan felemás hétvégét záró Venturi csapat versenyzője, Stephane Sarrazin követte az eredményjelzőn, akinek a csapattársa, Maro Engel szintén kiesett. Rajtuk kívül még célba ért a Dragon Racing párosa, Jerome d'Ambrosio és Loic Duval, valamint a közéjük beékelődő Carroll, Ma, Piquet Jr. és Evans. Az utolsó célba érőként jegyzett Duval számára az lehet a sovány vigasz, hogy megfutotta a leggyorsabb kört, ezáltal megkaparintva az azért járó egy pontot.

A következő versenyre egészen február 12-ig kell várnunk - ekkor Buenos Airesbe látogat el a Formula-E mezőnye, amely Lopez számára hazai pálya lesz. Úgyhogy most három hónapos szünetre vonul a mezőny.

A Marrakesh ePrix végeredménye:

orig_961663e8edd96a216234c0c2ec289182.jpg

Képernyőfotó: P1race

Az egyéni pontverseny állása, 2 futamot követően:

Poz. Versenyző Pont
1 Sebastien Buemi 50
2 Lucas di Grassi 28
3 Nicolas Prost 24
4 Felix Rosenqvist 19
5 Sam Bird 18
6 Nick Heidfeld 17
7 Antonio Felix da Costa 10
8 Oliver Turvey 10
9 Robin Frijns 8
10 Daniel Abt 8
11 Jerome d'Ambrosio 6
12 Jean-Eric Vergne 4
13 Nelson Piquet Jr. 3
14 Maro Engel 2
15 Stephane Sarrazin 1
16 Jose Maria Lopez 1
17 Loic Duval 1
18 Adam Carroll 0
19 Ma Qing Hua 0
20 Mitch Evans 0

 

A futam összefoglaló-videója:

Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7411957023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása