
Parádés teljesítményt nyújtva a Formula-E svéd újonca, Félix Rosenqvist szerezte meg a pole pozíciót a Marrakesh ePrix-re a Mahindra Racing autójával!
A hétvégén az egyre nagyobb hírnévnek örvendő elektromos formulaautós széria a WTCC-ből már ismert marrakeshi pályára látogatott el. A szabadedzések folyamán pedig felmérhettünk, hogy nagyjából 1 másodperccel gyorsabb a Formula-E, mint a Túraautó Világbajnokság autói. Ami pedig a szabadedzéseket illeti: az első edzést az ABT brazilja, Lucas Di Grassi húzta be 1:21.923-as idővel, míg a másodikon Sebastien Buemi volt a leggyorsabb a Renault e.dams gépével - a svájci 1:20.599-et ment. A két edzés folyamán pedig igencsak szenvedett a DS Virgin csapata, ugyanis mindkét pilótájuk, Bird és Lopez is ütköztek autóikkal.
Magyar idő szerint délután 13 órától pedig megrendezésre került a Marrakesh ePrix kvalifikációja. Az időmérő edzés pedig meglepetés pole pozícióst hozott a Mahindra Racing svéd újonca, Félix Rosenqvist személyében. A korábbi F3-as menő 1:21.509-es idejével mindössze 37 ezredet vert az előző évad bajnokára, Sebastien Buemire. A Renault e.dams svájcija mögött pedig Sam Bird zárt a DS Virginnel, valamint a körében több hibát is vétő Nelson Piquet Jr., aki ugyebár a széria első szezonjának a bajnoka. Ahogy pedig a felsorolásból is látható, a Superpole-ban csak négyen futottak mért időt, ugyanis Jean-Éric Vergne nem gördült ki a pályára, miután a csapata, a Techeetah nem engedte ki időben őt.
Noha a francia volt az egyik fő várományosa a pole-nak, hiszen megnyerte a csoportidőmérést, de így végül "csak" az ötödik lett.
A hatodik és a hetedik helyen Abt és Prost következtek az ABT és a Renault e.dams autóival. A TOP 10-be pedig még a NEXTEV NIO britje, Oliver Turvey, valamint a két Andretti-pilóta (Robin Frijns, Antonio Félix Da Costa) fért be.
Hátrébb kellemetlen meglepetésként szolgált a bajnoki tabella második helyén álló Lucas Di Grassi 12. rajtpozíciója, akárcsak a mezőnyből a pályát legjobban ismerő pilótaként Lopeztől a 13. rajtkocka. De a Venturi, a Dragon és a Jaguar számára sem alakult fényesen a selejtező - javarészt ezen csapatok autói alkotják a mezőny végén lévő rajtsorokat.
A 2016/2017-es Formula-E-szezon idei második versenye, a Marrakesh ePrix magyar idő szerint délután 17 órától kerül megrendezésre, párhuzamosan a Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérőjével.
A Marrakesh ePrix rajtsorrendje:
- Félix Rosenqvist (Mahindra)
- Sebastien Buemi (Renault e.dams)
- Sam Bird (DS Virgin)
- Nelson Piquet Jr. (NEXTEV NIO)
- Jean-Éric Vergne (TECHEETAH)
- Daniel Abt (ABT-Audi)
- Nicolas Prost (Renault e.dams)
- Oliver Turvey (NEXTEV NIO)
- Robin Frijns (Andretti)
- Antonio Félix Da Costa (Andretti)
- Nick Heidfeld (Mahindra)
- Lucas Di Grassi (ABT-Audi)
- José Maria Lopez (DS Virgin)
- Maro Engel (Venturi)
- Stephane Sarrazin (Venturi)
- Mitch Evans (Jaguar)
- Jerome D'Ambrosio (Dragon)
- Ma Qing Hua (TECHEETAH)
- Loic Duval (Dragon)
- Adam Carroll (Jaguar)
Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal