Frederic Vasseur, a Renault ügyvezető igazgatója elárulta, a francia motorgyártó jövőre 100%-ban megújuló erőforrást fog bevetni.
Mint ismeretes, a Renault számára nem indult valami jól a V6-os éra - tulajdonképpen a franciák tavalyi és tavalyelőtti szezonját a műszaki hibák tömkelege árnyékolta be, amellett, hogy a V6-os teljesítménye sem volt a helyzet magaslatán. A kialakult helyzet miatt a tavalyi év végére alaposan el is mérgesedett a Red Bull-lal ápolt viszonyok, de az energiaitalos istálló végül kitartott a motorbeszállító mellett - igaz, Ricciardo és Verstappen erőforrásai a Renault helyett a TAG Heuer nevet viselik.
De mint kiderült, a Red Bull-nak megérte a Renault mellett maradnia, ugyanis a franciák motorja teljesítmény és megbízhatóság terén is javult, ennek köszönhetően pedig a négyszeres konstruktőri bajnok istálló év közben a Ferrarit is átugrotta az összetettben. Azóta viszont a francia gyártó már el is árulta, hogy 2017-re 100%-osan új motort fognak építeni.
"Vannak még fejlesztéseink betárazva. 2017-ben viszont egy teljesen új motorunk lesz." - mondta a Renault ügyvezető igazgatója, Frederic Vasseur a motorsport.com hasábjain. "100%-osan új lesz. Muszáj megtennünk ezt a lépést, ha javulni szeretnénk. Eddig pedig minden jó irányba halad, a várakozásoknak megfelelően."
A szakember hozzátette, hogy az új motor teljes mértékben a Renault tulajdonát képezi, tehát, nem a Mercedesről kopírozták: "Ez a Renault koncepciója. Úgy gondolom, nem kell nekünk mások motorjaihoz ragaszkodni. Az elmúlt 6-8 hónapban nagy fejlődésen mentünk keresztül, de ahhoz, hogy megtegyük a következő lépést, változtatnunk kellett egy kicsit a koncepción, és így is tettünk."
Végül Vasseur megjegyezte, hogy szeretnének annyit javulni 2016-ról 2017-re, mint amennyit javultak 2015-ről 2016-ra. A Red Bull célja pedig egyértelmű a jövő évre: le akarják győzni a Mercedest.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal