A jelek szerint elérték a céljaikat azok a pilóták, akik a pénteki versenyzői eligazításon Max Verstappen megkérdőjelezhető manőverei ellen protestáltak: mostantól tilos lesz a védekező versenyzőnek irányt váltani a féktávon.
Az elmúlt hetekben, hónapokban számos alkalommal támadások érték a Red Bull Racing ifjú holland versenyzőjét, Max Verstappen a védekezései miatt. Legutóbb Japánban védekezett megkérdőjelezhető módon Verstappen, Lewis Hamiltonnal szemben, akinek az utolsó előtti körben a pályavégi sikánnál még a pálya nyomvonalát is el kellett hagynia annak érdekében, hogy elkerülje az ütközést. Az eset után a Mercedes fellebbezést nyújtott be a holland pilóta ellen, melyet végül Hamilton kérésére visszavontak.
Viszont az eset nem került elfelejtésre, az Amerikai Nagydíj versenyzői eligazításán újból szóba került a téma. Több pilóta is felszólalt az illetékeseknél Verstappen manőverei ellen, kérésük pedig végül nem talált süket fülekre.
Charlie Whiting, a futamok versenyigazgatója ugyanis az időmérő edzés közben, hogy mostantól szabad irányt váltani védekezés közben a féktávon. Ez a Sportszabályzat 27.5-ös cikkelyének a részeként került rögzítésre - ez a szabálypont mondja ki azt, hogy tilos autókat előzni veszélyes módon.
"Minden, féktávon történő irányváltoztatás, amely a másik versenyzőt elkerülő manőverre készteti, az abnormálisnak és ezáltal a többi versenyzőre nézve veszélyesnek minősül. Minden ilyesféle megmozdulás jelentve lesz a versenybíróságnak." - szól a hivatalos megfogalmazás. Egyelőre a lehetséges szankciók nem került tisztázásra.
Ezen kívül a kék zászlók és a lekörözések jelentette nehézségek is szóba kerültek az eligazításon. Whiting erre is reagált - mostantól kezdve egységes lesz a lekörözött pilóták tájékoztatása, miszerint amennyiben a leköröző autó három másodpercen belülre kerül a lekörözötthöz képest, akkor az illetékes csapat küld egy jelzést az adott pilótájának. Amennyiben pedig már 1 másodpercre csökken a különbség, a pályabírók elkezdik lengetni a kék zászlókat és a kormány is villogni fog egy kék jelzés - ekkor az illető pilótának az első adandó alkalommal köteles lesz elengedni a mögötte haladó, gyorsabb pilótát.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal