F1 - HIVATALOS: JÖN AZ ÚJ VERSTAPPEN-SZABÁLY

max_verstappen_f1_grand_prix_japan_pwsq5gxqsbzx.jpg

A jelek szerint elérték a céljaikat azok a pilóták, akik a pénteki versenyzői eligazításon Max Verstappen megkérdőjelezhető manőverei ellen protestáltak: mostantól tilos lesz a védekező versenyzőnek irányt váltani a féktávon.

Az elmúlt hetekben, hónapokban számos alkalommal támadások érték a Red Bull Racing ifjú holland versenyzőjét, Max Verstappen a védekezései miatt. Legutóbb Japánban védekezett megkérdőjelezhető módon Verstappen, Lewis Hamiltonnal szemben, akinek az utolsó előtti körben a pályavégi sikánnál még a pálya nyomvonalát is el kellett hagynia annak érdekében, hogy elkerülje az ütközést. Az eset után a Mercedes fellebbezést nyújtott be a holland pilóta ellen, melyet végül Hamilton kérésére visszavontak.

Viszont az eset nem került elfelejtésre, az Amerikai Nagydíj versenyzői eligazításán újból szóba került a téma. Több pilóta is felszólalt az illetékeseknél Verstappen manőverei ellen, kérésük pedig végül nem talált süket fülekre.

Charlie Whiting, a futamok versenyigazgatója ugyanis az időmérő edzés közben, hogy mostantól szabad irányt váltani védekezés közben a féktávon. Ez a Sportszabályzat 27.5-ös cikkelyének a részeként került rögzítésre - ez a szabálypont mondja ki azt, hogy tilos autókat előzni veszélyes módon.

"Minden, féktávon történő irányváltoztatás, amely a másik versenyzőt elkerülő manőverre készteti, az abnormálisnak és ezáltal a többi versenyzőre nézve veszélyesnek minősül. Minden ilyesféle megmozdulás jelentve lesz a versenybíróságnak." - szól a hivatalos megfogalmazás. Egyelőre a lehetséges szankciók nem került tisztázásra.

Ezen kívül a kék zászlók és a lekörözések jelentette nehézségek is szóba kerültek az eligazításon. Whiting erre is reagált - mostantól kezdve egységes lesz a lekörözött pilóták tájékoztatása, miszerint amennyiben a leköröző autó három másodpercen belülre kerül a lekörözötthöz képest, akkor az illetékes csapat küld egy jelzést az adott pilótájának. Amennyiben pedig már 1 másodpercre csökken a különbség, a pályabírók elkezdik lengetni a kék zászlókat és a kormány is villogni fog egy kék jelzés - ekkor az illető pilótának az első adandó alkalommal köteles lesz elengedni a mögötte haladó, gyorsabb pilótát.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr411832637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása