WTCC - A CLASS 1 VÁLTHATJA A TC1-ET?

img_4030.JPG

Jelentős változások következhetnek be a Túraautó Világbajnokságban.

A jelenlegi TC1-es éra 2014-ben vette kezdetét, ám nem aratott felhőtlen sikert sem a csapatok, sem a pilóták, sem a szurkolók körében - ennek fő okai a totális Citroen-dominancia, továbbá a költségek megnövekedése. Utóbbi tulajdonképpen ellehetetlenítette a privát csapatok többségének a részvételét. 

Ennek kapcsán pedig képbe került az a pletyka, miszerint a jövőben az FIA és a WTCC-promóter Eurosport Events eltörölné a TC1-es szabályrendszert. Erre a jelentések szerint legkorábban 2018-ban vagy 2019-ben kerülhet sor.

Most pedig jogos merülhet fel a kérdés, hogy mivel pótolhatják a TC1-et? A Class 1 géposztállyal, amely a DTM és a japán Super GT szabályain alapszik. Ám ennek kapcsán a teljes átállás még nem valósult, mégpedig a motorok miatt. A DTM-ben egyelőre 4 literes, V8-as szívómotorokat használnak, míg a Super GT-ben 2 literes, V4-es turbómotorokat. Előbbi széria pedig 2018 végéig biztosan marad a jelenlegi erőforrásformulánál.

2-2.jpg

TouringCarTimes úgy értesült, hogy az Eurosport Events Kínában már tájékoztatta a csapatokat erről a tervről. Viszont az online lapnak Francois Ribeiro, a WTCC általános igazgatója nem tudott semmi konkrétumról beszámolni, csupán annyit mondott, hogy a WTCC promótereként az Eurosport Events szoros kapcsolatot ápol az FIA-val, emellett néhány gyártóval is jóban van.

Neil Hudson, az imént említett oldal újságírója arra is kitért, hogy a Class 1 bevezetése esetén a jelenlegi márkák közül a Citroennek, a Ladának, a Volvónak és a Chevrolet-nek is új autót kellene építenie. A Hondának viszont nem, mert a japánoknak már van ilyen típusú autójuk.

Jelen állás szerint a Honda mellett a DTM-ben szereplő három (Audi, BMW, Mercedes) és a Super GT-ben szereplő két gyártó (Lexus, Nissan) vehetnének részt a Túraautó Világbajnokságban.

Egyébként a váltás fő célja a költségek csökkentése, illetve az aerodinamikai csomagok egyszerűsítése lenne.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4311825679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása