FE - BUEMI-GYŐZELEM SZÜLETETT AZ ESEMÉNYDÚS HONGKONGI SZEZONNYITÓN

14572863_729813850503437_4623999144153347823_n.jpg

Izgalmak, drámai fordulatok és balesetek - ezek jellemezték a Formula-E 2016/2017-es szezonjának a legelső versenyét, a Hong Kong ePrix-t, melyet a Renault e.dams svájcija, az előző szezonban bajnoki címet szerző Sebastien Buemi nyert meg. Lucas Di Grassi az Abt autójával a 19. helyről indulva jött be másodiknak, José Maria Lopez pedig a debütáló versenyét a falban zárta.

Amíg a technikai sportok többsége lassan már a szezonzárás kapujában van, addig a Formula-E-ben most vette kezdetét a harmadik szezon. A szezonnyitóra pedig Hongkongban került sor, amely drámákkal, balesetekkel és meglepetésekkel volt fűszerezve.

Szabadedzések, időmérő

A vasárnapi nap programja az első szabadedzéssel indult, melyet az Abt brazilja, Lucas Di Grassi nyert meg 1:02.381-gyel, megelőzve tavalyi riválisát, az e.dams-os Sebastien Buemit, valamint saját csapattársát, Daniel Abtot. Mögötte a legjobb tíz sorrendjét Maro Engel (Venturi), Jean-Éric Vergne (Techeetah), Sam Bird (Virgin), Stephane Sarrazin (Venturi), Nico Prost (Renault e.dams), Antonio Félix Da Costa (Andretti) és Félix Rosenqvist (Mahindra) tette teljessé. A tréninget kétszer kellett megszakítani - először Oliver Turvey megállása, majd Robin Frijns megforgása miatt.

A második gyakorlást kisebb meglepetésre a Techeetah és Jean-Éric Vergne dominálta - a francia 1:02.350-es ideje bő három tizeddel volt gyorsabb, mint a második helyen végző francia e.dams-pilóta, Nico Prost. A harmadik Sam Bird lett a DS Virgin Racing autójával. A mahindrás Félix Rosenqvist ezúttal is remekül ment, a negyedik lett, megelőzve az andrettis Antonio Félix Da Costát, valamint saját csapattársát, a német Nick Heidfeldet. A tavalyi bajnok, Sebastien Buemi (Renault e.dams) csak a 7. lett, mögötte Ma Qing Hua (Techeetah), Stephane Sarrazin (Venturi), valamint Loic Duval (Dragon) egészítette ki a TOP 10-et. A piros zászló megjelenését ezúttal sem úszhattuk meg - az edzést Loic Duval, valamint Nelson Piquet balesete miatt kellett félbeszakítani, de Lucas Di Grassi és José Maria Lopez is megtalálta a falat.

A futam rajtsorrendjéről döntő időmérő edzés pedig még több meglepetést hozott. Az első sort a tavalyi évet végigszenvedő NEXTEV-csapat bérelte ki, miközben Nelson Piquet Jr. megszerezte pályafutása első pole-ját az elektromos szériában. Brit csapattársa, Oliver Turvey a brazil 1:03.099-es idejétől bő 1 tizeddel maradt el. A második sor a DS Virgin Racingé lett - "Pechito" Lopez első Formula-E-időmérőjét a harmadik helyen zárta, 7 ezredet verve csapattársára, Sam Birdre. A legjobb tízbe még Sebastien Buemi (Renault e.dams), Félix Rosenqvist (Mahindra), Daniel Abt (Abt), Loic Duval (Dragon), Jean-Éric Vergne (Techeetah) és Nico Prost (Renault e.dams) fért be. A kvalifikáció sem volt drámáktól mentes - Lucas Di Grassi (Abt) és Robin Frijns (Andretti) is csúnyán lezúzta az autóját, az edzést pedig mindkét alkalommal meg kellett szakítani piros zászlóval értelemszerűen. A két pilóta pedig így csak a 19., valamint a 20. rajtkockát tudta megszerezni.

Futam

Magyar idő szerint pár perccel 10 óra után vette kezdetét a szezonnyitó viadal. Az első sorból remekül rugaszkodtak el a NEXTEV NIO autói, Nelson Piquet Jr.-ral és Oliver Turvey-vel a volánnál. Azonban Lopez számára nem sikerült valami jól az első Formula-E-start - előbb a csapattársa, Sam Bird rajtolta le, majd rövid időn belül már Sebastien Buemi és Nick Heidfeld is befurakodott elé.

Hátrébb pedig kisebb zúzda alakult ki: a rajt után pár kanyarral Ma Qing Hua és Lucas Di Grassi ütköztek - a kínai kapásból kiesett, a brazil sérült első szárnnyal tovább tudott menni. A másik Abt-pilóta, Daniel Abt autóján a hátsó szárny sérült meg. A két abtost narancssárga koronggal ellátott fekete zászlóval extra bokszkiállásra kötelezte a versenyigazgatás, mert a többiek épségére nézve veszélyes volt az autó sérültsége. Igaz, a német később kiesett, mert kifogyott az energia az autójából.

Ezután amellett, hogy Lopezt előzgették, Oliver Turvey is veszítette néhány pozíciót, Sam Birddel és Sebastien Buemivel szemben.

Közben a Mahindra Racing versenyzőinek küzdelmére is figyelmesek lehettünk, ahogy a német Nick Heidfeld rendre verte vissza fiatal csapattársa, Félix Rosenqvist támadásait. A kergetőzés közben a két versenyző olyan nagy tempót diktált, hogy utol is érték Turvey-t, igaz, a visszapillantót is figyelniük kellett Loic Duval fenyegető közelsége miatt - a Faraday Future Dragon Racing franciája is nagyon jól teljesített az első pár körben: a hetedik helyre zárkózott fel a 11.-ről rajtolva.

A 8. körben pedig egy sajnálatos technikai hiba történt a legjobb tízben: a Techeetah frissen igazolt franciája, Jean-Éric Vergne alatt nyekkent meg az autó. Emiatt pedig Vergne-nél be kellett iktatni egy külön depózást, amely sok idejébe került. Végül a 30. körben fel kellett adnia a futamot, mert ő is kifogyott a felhasználható energiamennyiségből.

Bird eközben megpróbált nyomást helyezni Piquet-re, de a széria legelső bajnoka remekül kezelte a helyzetet, és fel tudta venni az angol tempóját.

A 14. körben kisebb dráma érte utol az addig a 6. pozícióban autózó Félix Rosenqvist. A svéd pilóta ugyanis eldobta az autóját, és a falat is eltalálta vele. A Mahindráról letört a hátsó szárnyelem, így Rosenqvist-nek idejekorán kellett megejtenie az autócserét. A második autó volánja mögött Rosenqvist megfutotta a 45 körös verseny leggyorsabb körét.

Három kör múlva, a 17. körben pedig sor került a futam egyik, ha nem a legnagyobb drámájára: az első Formula-E-versenyét teljesítő háromszoros WTCC-bajnok, José Maria Lopez nekiment a falnak a pilóták által az egész hétvége folyamán szidott sikánnál. Az argentin DS Virgin-autóját pedig csak úgy tudta elkerülni a versenyt odáig vezető Nelson Piquet Jr., hogy nekikoccant a falnak. Így a NEXTEV brazil versenyzője két pozíciót is veszített - Birddel és Buemivel szemben.

Lopez autójának műszaki mentése, valamint a Techpro-fal helyreállítása miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót a szezon folyamán először - az elektromos BMW i8 egészen a 20. kör végéig tartózkodott a mezőny előtt.

A Safety Car-periódust sokan kihasználták arra, hogy letudják az autócserét - név szerint a következő versenyzők: Turvey, Buemi, Heidfeld, Duval, Prost, D’Ambrosio és Di Grassi. Piquet Jr. akkor cselekedett hasonlóképpen, amikor már újra a zöld jelzés volt érvényben, melyen rajta is vesztett, nem kevés pozíciót veszítve.

Az élen Birdék végül a 24. kör magasságában jöttek ki az autócserére, azonban a brit a pályára csak bő másfél perc után térhetett vissza, ugyanis nem akart elindulni a második számú autója. Így a virgines visszaesett tizenötödiknek.

Miután pedig mindenki abszolválta az autócseréjét, akkor kaphattunk egy tisztább képet a sorrendről: a 19. helyről rajtoló Di Grassi vezetett Buemi és Heidfeld előtt! Igaz, Buemi nemsokára megelőzte a brazil vetélytársát.

Ezután már sok minden nemigen történt a futamon, leszámítva azt a csatát, amely az utolsó körökben az 5. helyért zajlott. A két Andretti előzgetett nagyon szépeket Da Costával és Frijnsszel, így ők kaparintották meg az 5. és a 6. pozíciót. Az elszenvedő alanyok pedig Oliver Turvey és Jerome D'Ambrosio voltak.

cuuumrswaaeuhfq.jpg

Az utolsó etapban pedig Sebastien Buemi szert tudott tenni egy tisztes, 2.5 másodperces előnyre, s végül megnyerte a harmadik szezon nyitóversenyét Hongkongban, begyűjtve a győzelemért járó 25 pontot a Renault e.dams autójával! A svájcin kívül még az abtos Lucas Di Grassi, valamint a mahindrás Nick Heidfeld állhattak fel a dobogóra, megelőzve a Renault e.dams másik pilótáját, Nico Prostot.

Mögöttük a két andrettis ért célba, megelőzve D'Ambrosiót és Turvey-t. A TOP 10-et pedig a két Venturi zárta, Engel - Sarrazin sorrendben. A pole-ból induló Nelson Piquet Jr. csak a 11. lett, a balszerencsefaktor erőteljes érvényesülése után. Mögötte még Carroll, Bird, Duval és Rosenqvist látták meg a kockás zászlót.

A 45 körös távot öten nem tudták teljesíteni: Abt, Vergne, Evans, Lopez és Ma. A hongkongi eseményen összesen 30000 helyszíni nézőt számoltak.

A harmadik szezon következő állomása Marokkó lesz, ahol november 12-én, szombaton fognak összecsapni a Formula-E versenyzői. Remélhetőleg egy újabb izgalmas futam van kilátásban.

A Hong Kong ePrix végeredménye:

14606412_1254078297965382_850172420292727547_n.png

Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2911782689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása