Jön a szezon idei 16. futama, a Maláj Nagydíj!
Pályabejáró
A hétvégén a mezőny a malajziai Kuala Lumpurba fog ellátogatni, ahol a Forma-1 2016-os szezonjának 16. versenyhétvégéje kerül megrendezésre. A Hermann Tilke által tervezett sepangi aszfaltcsík 5543 méter hosszú, vonalvezetése pedig 15 kanyart tartalmaz.
A száguldó cirkusz mezőnye 1999 óta évente tér vissza Malajziába, a legszámottevőbb változások pedig az idei futam előtt történtek - újraaszfaltozták a pályát, és 9 kanyar is módosításra került.
A GPUpdate.net előzetesében ezúttal a McLaren-Honda spanyol pilótája, Fernando Alonso mesélt az aktuális versenypályáról, amely ebben az esetben ugyebár a malajziai aszfaltcsík:
"Már nagyon várom, hogy 18 hónap után visszatérjünk Malajziába. Érdekes lesz majd az, hogy az autók miképpen fognak majd megbirkózni az újraaszfaltozott pályával. És az utolsó látogatás alapján elképzelhető az időjárási körülmények változása. Mi a magas páratartalom és a hőség miatt nehéz futamra számítunk továbbra is.
Sepangban lassú és magas tempójú kanyarok és hosszú egyenesek egyaránt megtalálhatóak, tehát mindenből akad egy kicsi. Ez pedig a csomag minden részét teszteli, és a versenyzőt is próbára teszi. Szóval számos szoros versenyzésre számítunk."
Esélylatolgató
Mint ismert, Szingapúrban változott a sorrend a bajnoki pontverseny élén: Nico Rosberg az éjszakai futamon aratott győzelmével 8 pontos előnyre tett szert fő riválisával, Lewis Hamiltonnal szemben. Igaz, a német diadalmenete már Spában megkezdődött.
A német viszont még sose tudott nyerni Sepangban - egyszer, 2014-ben lett második, amikor még épp csak elkezdődött a V6-os turbóéra.
Sepang "királyának" pedig Sebastian Vettel számít, aki négyszer (2010, 2011, 2013, 2015) tudott nyerni. De Fernando Alonso is 3 alkalommal (2005, 2007, 2012) tudott győzni, míg Kimi Raikkonen kétszer (2003, 2008).
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók a maláj pályáról
- Pálya neve: Sepang International Circuit
- Első futam: 1999
- Körök száma: 56
- Pályahossz: 5543 méter = 5.543 kilométer
- Versenytáv: 310.408 kilométer
- Körrekord: 1:34-223 - Juan Pablo Montoya (Williams, 2004)
- Irány: óramutató járásával ellentétes
Egyéb érdekességek a maláj pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1.79 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 339 km/óra
- Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 60%
- Sebességváltások - átlag: 73 db / kör
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
Program, közvetítések
2016. szeptember 30. / Péntek:
04:00 - 05:30: Első szabadedzés
08:00 - 09:30: Második szabadedzés
2016. október 1. / Szombat:
08:00 - 09:00: Harmadik szabadedzés
11:00 - 12:00: Időmérő edzés
2016. október 2. / Vasárnap:
09:00 - 11:00: Futam [56 kör]
A Forma-1 minden eseményét az M4 Sport élőben fogja közvetíteni. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk. Emellett a Braking News F1-en olvashattok élő szöveges közvetítést, az időmérőről és a futamról is.
Betétprogram(ok)
- GP2
- GP3
- TCR International Series
- Porsche Carrera Cup Asia
DRS-zónák
- 1.: A 14-es és a 15-ös kanyar közötti egyenesben
- 2.: A célegyenesben
Negyedik versenybíró: Derek Warwick
Sajtótájékoztatók
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 9 órától): Jenson Button (McLaren), Nico Hulkenberg (Force India), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Felipe Massa (Williams), Esteban Ocon (Manor), Nico Rosberg (Mercedes).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 10 órától): Eric Boullier (McLaren), Robert Fernley (Force India), Dave Ryan (Manor), Franz Tost (Toro Rosso).
A várható időjárás
Péntek: zivataros, 24-31 °C
Szombat: záporos, 24-31 °C
Vasárnap: záporos, 24-31 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.