
Az Audi svédje, Mattias Ekström könnyedén nyerte meg idei utolsó versenyét a DTM-ben a hungaroringi vasárnapi futamon. Eközben a bajnokesélyesek ütköztek, de még ezután is jutott fordulat - a futam utánra...

Ezután nem sokkal megrendezésre került a második futam rajtsorrendjéről döntő időmérő edzés. A 20 perces eseményt a szombati naphoz hasonlóan vasárnap is az olasz Edoardo Mortara húzta be, aki az Audival 1:34.984 alatt ért körbe a Hungaroringen. Mögötte másodikként márkatársa, a svéd Mattias Ekström zárt, mindössze egyetlenegy ezredmásodperccel megelőzve a BMW bajnoki éllovasát, a német Marco Wittmann-t. Utánuk Green és Molina személyében két audis, majd Martin és Blomqvist személyében két BMW-pilóta következett. A Mercedes becsületét pedig Robert Wickens mentette meg a 8. hellyel - egyedül csak a kanadai versenyző férkőzött be a legjobb 10-be a stuttgarti márka részéről. A TOP 10 sorrendjét két audis, Müller és Tambay zárta. Egyébként a Mercedes nagyon szenvedett - hat pilótájuk zárt az utolsó hét pozícióban.
Valamivel később, 15:15 magasságában sor került a második, 60 perc + 1 körös futamra. A bajnoki cím fő esélyese, Marco Wittmann a 3. rajtkockából indulhatott úgy, hogy körülötte összesen négy Audi tanyázott. Ez pedig valamilyen szinten az előre megjósolt bajt eredményezte a rajt után. Ugyanis a lámpák elalvása után Edoardo Mortara pocsékul rajtolt, így a mögüle induló Wittmann oda tudott érni mellé. Ekkor az utóbbi megpróbált beljebb húzódni a fűről, ám az audis vetélytárs nem tágított, a keménykedés pedig koccanásig fajult, ugyanis Mortara megpöccintette Wittmann BMW-jét, ami miatt a német keresztbe állt, és belecsúszott Jamie Green Audijába. Ezt követően Wittmann csodával határos módon fogta meg az autóját, amelyet a negyedik pozícióban tudott stabilizálni.

Eközben Mortara még néhány koccanással begyűjtött egy defektet, amelynek köszönhetően visszaesett a mezőny végére, míg Green kiesett. Az incidensért a stewardok Wittmann-t és Mortarát is figyelmeztették.
Ekström pedig megúszta a káoszt, ennek révén pedig az élre tört. A svéd lassan, de biztosan növelte az előnyét a második helyig felzárkózó Tambay-el szemben. A 24. körben abszolvált depózás előtt már két másodpercnél is több volt a kétszeres bajnok előnye, aki három hét múlva Hockenheimben már nem lesz ott, ugyanis a Ralikrossz Világbajnokság barcelonai futamán fog részt venni, mert abban a szériában még esélyes a bajnoki címre.
De mielőtt erre még sor került volna, Ekström gyorsan behúzta az idei utolsó futamát bő 4 másodperces előnnyel, idei első győzelmét aratva. Rajta kívül még a francia márkatárs, Adrien Tambay és a pályafutása első dobogóját megszerző mercedeses, Daniel Juncadella állhattak fel a dobogóra.

A bokszkiállások után ugyan Wittmann márkatársa, Antonio Félix Da Costa mögé ért vissza a pályára, de a portugál előzékenységének köszönhetően végül a 4. helyen ért célba - ezzel 26 pontosra nőtt az előnye az összetettben. Az év végén a DTM-es pályafutását befejező Da Costa az ötödik lett. Őket másik két BMW-pilóta, Tom Blomqvist és Timo Glock követték. Mögöttük a futamban sokáig a nyolcadik helyen haladt egy másik BMW-vel, de az utolsó percekben aztán az audis Timo Scheider megelőzte őt. A pontszerzők névsorát 2013 bajnoka, Mike Rockenfeller zárta.
Mindeközben a mercedeses kanadai, Robert Wickens számára szertefoszlottak a világbajnoki remények, ugyanis csak a 12. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Ennek fő oka az volt, hogy az első rajtprocedúránál rossz rajtkockába állt fel - emiatt egy újabb formációs kört kellett beiktatni, a stewardok pedig a pilótát a rajtrács végére száműzték.
Mortara pedig 21. lett, de a kockás zászlót már nem látta meg, mert az utolsó percben beállt a garázsba az Audival.

A leintés után pedig azt hihettük, hogy most már lenyugodtak a kedélyek, Wittmann felhőtlen boldogsággal és 26 pontos előnnyel utazhat el a hockenheimi szezonzáróra. De nem így történt - ahogy mondani szokták, az élet nagy forgatókönyvíró. És ez most is így volt. Ugyanis a versenybíróság Juncadella és Wittmann autóján is szabálytalanságot fedezett fel - a két gép padlólemez túlságosan elkopott a koptatólemez, amely így nem volt megfelelő vastagságú. Emiatt pedig mindkét pilótát kizárták - így Wittmann csak 14 pontos előnnyel várhatja az idei utolsó versenyhétvégét! Ráadásul a 39 egységnyi hátrányba lévő Green is visszatért a bajnoka küzdelembe. A BMW és a Mercedes is benyújtotta a fellebbezését.
A két diszkvalifikáció után pedig így alakult a pontszerző zóna: Ekström, Tambay, Da Costa, Blomqvist, Glock, Scheider, Martin, Rockenfeller, Tomczyk, Wickens.

Október 14-16. között pedig megrendezésre kerül a hockenheimi szezonzáró.
Az első futam beszámolója ezen a linken érhető el, míg a hétvége eredményeit itt lehet megtekinteni. Ami pedig a helyi nézőszámot illeti, a három nap folyamán 39500-an látogattak ki a Német Túraautó Bajnokság idei utolsó előtti fordulójára.
Fotó: Landek Norbert
Landek Norbert
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal