F1 - SZINGAPÚR, 2016: VERSENYZŐI NYILATKOZATOK

f1_grand_prix_of_singapore_9k5desf8eqnx.jpg

Mit gondolt például Rosberg az újabb győzelméről, vagy Hülkenberg az azonnal kiesésről? Ebből a cikkünkből kiderül, ugyanis összeválogattunk néhány gondolatot a pilóták részéről.

Mint ismert, Nico Rosberg diadalmaskodott pályafutása 200. versenyén, a Szingapúri Nagydíjon, amely azért további történésekben sem volt szegény. Most elhoztuk Olvasóinknak néhány versenyző nyilatkozatát.

A Mercedes németje természetesen örült annak, hogy jubileumi nagydíját meg tudta nyerni, s természetesen ennek hangot is adott: "Számomra ez egy fantasztikus víkend volt Szingapúrban. Igaz, a végén Daniel megizzasztott minket, de végül ki tudtuk vitelezni azt, hogy magunk mögött tartsuk. Nagyon, de nagyon boldog vagyok. Ugyanis amikor Daniel kijött, akkor mi nem tudtunk volna kijönni, ugyanis forgalomban voltam, ahol így is eléggé sok időt veszítettem. A komplett autóval pengeélen táncoltam, de ez csak természetes ezen a pályán. Összességében ez a verseny nagyon is kielégítő volt a számomra."

Daniel Ricciardo -, aki Monaco után egy újabb győzelemről csúszott le - elmondta, hogy ezúttal nem csalódott amiatt, hogy csak második lett. "Számos alkalommal közel értünk Nicóhoz, de nem tudtunk elé kerülni. Viszont nem vagyok csalódott emiatt. Amikor kijöttünk kereket cserélni, azt hittük, hogy Nico is kijön. De nem így történt, úgyhogy az utolsó etapban nagyon keményen kellett mennem a gumijaimon."

f1_grand_prix_of_singapore_dhly6z7qnmmx.jpg

Szingapúrban Lewis Hamiltonnak csak egy 3. hely jutott, emiatt újra kicsúszott a kezéből a vezetés a világbajnoki pontversenyből. De ezúttal a brit nemigen törődött a matekkal, nyilatkozatában sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett arra, hogy gratuláljon csapattársának, továbbá arra, hogy kifejtse azt, hogy mennyire nehéz volt elcsípni ezt a 3. helyet: "Határozottan nem volt valami fantasztikus hétvége a mostani, de először is hadd gratuláljak Nicónak, aki a komplett hétvége folyamán remek munkát végzett. Visszatérve rám, el kell mondjam, hogy ez egy eléggé trükkös hétvége volt a számomra, úgyhogy emiatt örülök annak, hogy sikerült összehozni a dobogót, ezzel értékes pontokat gyűjtve a csapatnak. Ugyanis, a verseny folyamán gondjaim voltak azzal, hogy túlmelegedtek a fékek, úgyhogy le kellett lassítanom. Egyszer azonban, a második vagy harmadik kiállásnál valahogy sikerült kiküszöbölni ezt a problémát. Ami pedig a bajnokságot illeti, most eléggé sok minden más, mint tavaly ilyenkor, de a továbbiakban is harcolni fogok, és mindent meg fogok tenni a végső győzelemért."

Max Verstappen számára a szingapúri éjszaka nem volt túlságosan gyümölcsöző, egy elrontott rajt után csak hatodikként ért célba. A Red Bull hollandja is úgy látta, hogy a futamának kimenetele már a rajtnál megpecsételődött: "Figyelembe véve azt, hogy mi történt a rajtnál, a hatodik hely volt a maximum, amiben reménykedhettem. Nagyon nehéz az, amikor ott vagy a zavarosban. Ha pedig három körön át nagyon szorosan követsz egy autót, a gumijaid tönkremennek. De amikor tiszta a pálya előtt, az jó. Sajnálatos módon a mai nap folyamán nemigen volt előttem tiszta a pálya! De őszintén szólva, már az is csoda, hogy a rajtnál el tudtam kerülni azt, hogy ütközzek Hülkenberggel."

f1_grand_prix_of_singapore_y2xskgvrcrix.jpg

A McLaren-Hondával pedig egy kisebb csodát vitt véghez Fernando Alonso, ugyanis egy jó rajttal és egy magabiztos versenyzéssel el tudta csípni a 7. pozíciót - a kétszeres világbajnok szerint ez volt a maximum, noha a rajt után még a dobogóban reménykedett. "A rajt az nagyon jó volt, a 9. helyről rajtolva 5.-ként fordultam el az első kanyarban. Ekkor egy pillanatra még azon is elábrándoztam, hogy még a dobogó is elérhető, ha előttem történne valami... Amúgy minden rendben zajlott, és néha szükséged van egy kis szerencsére. De összességében jól alakult ez a nap. A pódiumról pedig azért álmodoztam, mert Szingapúr az a helyszín, ahol bármikor bármilyen (különös) esemény megtörténhet. Ezúttal a 7. hely volt a maximum, de ez az első pozíció volt a Mercedesek, a Red Bullok és a Ferrarik után. Pedig Szingapúrban a várakozásokkal ellentétben nem is mi voltunk a negyedik leggyorsabb istálló. Azt hiszem, ma sikerült mindent kimaximalizálnunk mindazt, amink volt. A következő alkalommal pedig továbbjavulhatunk."

A ferraris Sebastian Vettel mellett a futam másik hőse a force indiás Sergio Perez volt, aki a 18. rajtkockából felverekedte magát a 8. helyig. Emiatt a mexikói a mostani hétvégét pályafutása egyik legjobbjának könyvelte el: "Úgy vélem, ez a hétvége volt karrierem egyik legjobbja. Magától értetődően ma nagyon elégedettek voltunk az autó viselkedésével, én pedig meg volt döbbenve annak láttán, hogy a csapatom mennyire jól tudja menedzselni a versenyemet, amely problémáktól mentesen zajlott le. Azt viszont bánom, hogy a rajtnál Nico kiesett, mert így értékes pontokat buktunk el."

f1_grand_prix_of_singapore_zdpc2wyw9vwx.jpg

A Szingapúri Nagydíj egyik, ha nem a legboldogabb versenyzője Kevin Magnussen volt, aki Oroszország után vissza tudott térni a TOP 10-be a Renault-val, ráadásul úgy, hogy a futam alatt egyetlenegy kortyot sem tudott inni az itatórendszer meghibásodása miatt! Így nyilatkozott a dán a futam után: "Én és az egész csapat nagyon boldogok vagyunk. Ez az eredmény pedig löketet kell, hogy adjon számunkra. Ez eleinte egy nagyon igényes szezon nálunk, ugyanis mindannyiunk célja az, hogy minden futamon a lehető legtöbb pontot szedjük össze, de ez végül nem volt lehetséges. Mindazonáltal a továbbiakban is küzdeni fogunk, és egy, a maihoz hasonló eredmény pedig rámutat arra, hogy miért küzdünk ily keményen, és hogy miért nem adjuk fel. A csapat pedig ráerősített egy jó taktikával a jó rajtra és az autó jó egyensúlyára. Így versenyezni egy futamon, hogy közben azt nem nyered meg, különös érzés, mert ma jól éreztem magam az autóban."

Esteban Gutiérrez Szingapúrt sem fogja imába foglalni, ugyanis egy nehéz futam után újból csak egy 11. helyre futotta, amivel már eddig is igencsak tele volt a hócipője. Íme a mexikói gondolatai a futamról: "Nem volt valami egyszerű verseny ez a számunkra, de úgy vélem, hogy a hétvége folyamán egyenletes volt a teljesítményünk. Ez a fajta egyenletesség pedig segíti a munkánkat abban, hogy megértsük a részleteket, és hogy azokkal tudjunk dolgozni, továbbá abban, hogy legyen lehetőségünk a javulásra. A rajtnál veszítettem egy kis időt, melynek visszanyerése eléggé nehéznek bizonyult. Próbáltam keményen nyomni, ám emiatt túlmelegedtek az abroncsaim, amelyek a futam végére teljes elhasználódtak. S habár újra 11.-ek lettünk, megint közel voltunk a pontokhoz."

Romain Grosjean számára pedig ez az egész hétvége felejthető volt, ugyanis annak legelejétől műszaki gondokkal küzdött, végül a brake-by-wire rendszer tönkremenése miatt rajthoz sem tudott állni. A francia szerint most az a legfontosabb, hogy maguk mögött hagyják ezt a víkend, és hogy már Malajziára koncentráljanak: "Őszintén szólva sok mindent nem tudok mondani. Elveszítettem a brake-by-wire-t, úgyhogy nem tudtam rajthoz állni. Nem tudom, mi történhetett. Nagyon sajnálom a srácokat, ugyanis ők a hétvége folyamán igyekeztek a legjobban teljesíteni, a forró időjárási körülmények ellenére. Az a hétvége pedig az első edzéstől kezdve nehéz és felejthető volt. Most pedig csak azon ügyködünk, hogy Malajziára minden jól menjen. Hogy legyen egy jó beállításunk és legyenek jók a fejlesztések. Egy szilárdabb hétvégében reménykedem."

f1_grand_prix_of_singapore_ouf1hvqdnnex.jpg

A force indiás Nico Hülkenberg pedig egyenesen frusztrált volt az első körös kiesés után: "A rajtrácsot el tudtuk hagyni, de onnan túl sokáig nem jutottunk. Jó volt a rajtom, de talán ebben az esetben karrierem legrosszabb rajtja is jobb lett volna... Próbáltam előnyt barkácsolni a rajtomból, aztán egyszer csak a Toro Rossók szendvicsébe kerültem. Aztán volt egy kontaktom Sainzzal, aki megütötte az autómnak a bal hátsó részét az ő jobb elsőjével, ezután pedig a falnak ütköztem. Elég frusztráló volt ez, ugyanis a mai egy jó vasárnap lehetett volna."

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5011729891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása