Véget ért a 2016. évi Forma-1-szezon európai szakasza, mostantól a mezőny az ázsiai és az amerikai kontinensen fog versenyezni. Ezen periódus első versenye pedig Szingapúrban kerül megrendezésre.
Pályabejáró
A hétvégén az első éjszakai nagydíj helyszínére, a Marina Bay Circuit pályára látogat el a száguldó cirkusz. A szingapúri aszfaltcsík 5065 méter hosszú, a vonalvezetése 23 kanyart tartalmaz.
A 2008-as első nagydíj óta eddig csak egyszer nyúltak hozzá a pálya vonalvezetéséhez, mégpedig 2013-ban, amikor is kivették a "Szingapúri Dobbantót", egy szimpla balkanyarral helyettesítve azt.
A GPUpdate.net előzetesében ezúttal a Force India németje, Nico Hülkenberg mesélt az aktuális versenypályáról, amely ebben az esetben ugyebár a szingapúri aszfaltcsík:
"Ez egy utcai pálya, egy éjszakai verseny - mindez egy olyan városban, amely a világ egyik központjának számít.
A furcsa alvási minta a szokatlan hétvége egyik különleges jellemzője. A nap folyamán sokáig alszol, és csak éjszaka kerülsz ágyba újból - ez egy érdekes módja a megszokott rutin megtörésének.
Európából érkezve, ez az időbeosztás sokkal egyszerűbbé teszi ezt az átállást, ugyanis nem kell szembesülnöd a "jet lag" jelenséggel. Úgyhogy nem kell semmit sem szabályoznod, szóval kapásból tudsz a versenyzésre koncentrálni.
A pálya kihívásokkal teli. A kör alapjában véve nagyon hosszú, emellett számos kanyart tartalmaz. Az pedig további nehézséget jelent, amikor a mérnökeiddel a beállítások készítése folyamán megpróbálod megtalálni a megfelelő balanszt: ez Szingapúrban egy soha véget nem érő folyamat!
Versenyzés szempontjából nagyon nehéz minden szektort hibátlanul teljesíteni, és egy remek kört összerakni. A helyszín pedig forró és párás - ez pedig az autóban igencsak nagy forróságot jelent két órán keresztül.
Ami a kört illeti, az első szektor a kedvenc szakaszom - itt magas kerékvetők találhatóak. Úgyhogy szükséged van egy jó autóra ahhoz, hogy jól be tudd venni ezeket. Illetve az sem árt, ha az alacsony és a közepes tempójú kanyarokból jól ki tudsz gyorsítani."
Esélylatolgató
Mint ismert, a nyári szünetre Lewis Hamilton 19 pontos előnnyel ment el, alaposan ledolgozva csapattársa, Nico Rosberg korábbi, 43 pontos előnyét. Az elmúlt két futam folyamán pedig újra elfogyott a különbség a két Mercedes-pilóta között: most Hamilton csak 2 ponttal vezeti a ponttabellát, miután Rosberg nyert Spában és Monzában is.
Szingapúr pedig igencsak sötét emlékeket ébreszt a Mercedesben, ugyanis tavaly az Ezüst Nyilak másfél másodperccel voltak lassabbak a Ferrariknál és a Red Bulloknál. Úgyhogy most minden kíváncsi szem a konstruktőri címvédő háza tájára fog szegeződni, hogy a W07-esek milyen teljesítményt fognak nyújtani. Úgyhogy most a Red Bull és a Ferrari számára újra felcsillanhat a remény.
A pálya nehézségét pedig az is bizonyítja, hogy eddig rajta csak többszörös világbajnokok tudtak nyerni, Sebastian Vettel (2011, 2012, 2013, 2015), Fernando Alonso (2008, 2010), és Lewis Hamilton (2009, 2014) személyében.
Egyébként Szingapúrban szinte mindig izgalmasak a futamok - erre pedig az a bizonyíték, hogy 2008 óta eddig mindegyik futam legalább egyszer pályára kellett küldeni a biztonsági autót!
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók a szingapúri pályáról
- Pálya neve: Marina Bay Circuit
- Első futam: 2008
- Körök száma: 61
- Pályahossz: 5065 méter = 5.065 kilométer
- Versenytáv: 308.828 kilométer
- Körrekord: 1:50.041 - Daniel Ricciardo (Red Bull, 2015)
- Irány: óramutató járásával ellentétes
Egyéb érdekességek a szingapúri pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1.64 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 322 km/óra
- Padlógázos szakaszok aránya egy körön: 42%
- Sebességváltások - átlag: 82 db / kör
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
Program, közvetítések
2016. szeptember 16. / Péntek:
12:00 - 13:30: Első szabadedzés
15:30 - 17:00: Második szabadedzés
2016. szeptember 17. / Szombat:
12:00 - 13:00: Harmadik szabadedzés
15:00 - 16:00: Időmérő edzés
2016. szeptember 18. / Vasárnap:
14:00 - 16:00: Futam [61 kör]
A Forma-1 minden eseményét az M4 Sport élőben fogja közvetíteni. A kommentátorállásban pedig Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek, ahogyan azt az elmúlt bő 3 évben megszokhattuk. Emellett a Braking News F1-en olvashattok élő szöveges közvetítést az időmérőről és a futamról is.
Betétprogram(ok)
- Ferrari Challenge
- TCR International Series
- Porsche Carrera Cup Asia
DRS-zónák
- 1.: Az 5-ös és a 7-es kanyar között
- 2.: A célegyenesben
Negyedik versenybíró: Mark Blundell
Sajtótájékoztatók
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 12 órától): Valtteri Bottas (Williams), Marcus Ericsson (Sauber), Felipe Nasr (Sauber), Jolyon Palmer (Renault), Sergio Perez (Force India), Daniel Ricciardo (Red Bull).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 17:15-től): Cyril Abiteboul (Renault), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Christian Horner (Red Bull), Monisha Kaltenborn (Sauber), Guenther Steiner (Haas), Toto Wolff (Mercedes).
A várható időjárás
Péntek: záporos, 28-30 °C
Szombat: záporos, 27-30 °C
Vasárnap: záporos, 25-29 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.