INDYCAR - PAGENAUD IDEI 4. GYŐZELMÉT HÚZTA BE MID-OHIÓBAN

couhyqfuiaef7xz.jpg

A Team Penske franciája mid-ohiói győzelmével növelte az előnyét az összetettben.

A hétvégén az IndyCar mezőnye a mid-ohiói épített pályán csapott össze. Az időmérő edzésen Simon Pagenaud volt a leggyorsabb, így ő is kezdhette meg a futamot az élről, megelőzve Will Powert és Josef Newgardent.

A 90 körös futam rajtjánál remek rajtot fogott Simon Pagenaud, míg Will Power csak úgy tudta megtartani a második pozíciót, hogy már az első kanyarokban keményen megküzdött Newgardennel és Ryan Hunter-Reay-jel. Montoya pedig szépen rajtolt, a 8. helyről feljött hatodiknak, de nem panaszkodhat Alexander Rossi sem, aki szintén két pozíciót javított, és így felzárkózott tizediknek. A 11. helyről Scott Dixon viszont egyáltalán nem produkált mesés rajtot, olyannyira nem, hogy még veszített is egy-két pozíciót, ráadásul az első szárnya is megsérült.

A rajt izgalmai után eléggé leült a futam. Az egyetlen izgalmat a Rossi - Kanaan összecsapás okozta, melynek folyamán az amerikai keményen védekezett a brazillal szemben. A 10. körben pedig eközben Daly teljesítette a verseny első cseréjét, majd jöttek a többiek is.

Az első sárga zászlós jelzésre a 15. körig kellett várni, ugyanis Scott Dixon ütközött Helio Castronevesszel - a visszajátszásokból látható volt, hogy a Penske pilótája csúnyán rácsukta az ajtót a Chip Ganassi versenyzőjére. Így az új-zélandi lett a futam első kiesője. A Pace Car-fázist kihasználva a mezőny nagyja teljesítette első kiállását.

A verseny a 20. körben folytatódhatott. Montoya és Andretti állt ekkor az első két pozícióban, de ők még nem voltak kint, mögöttük a 14. körben depózó Aljosin haladt a harmadik pozícióban. Castroneves pedig Chilton előzésénél besokallt a sérült hátsó szárnnyal, így nemhogy nem tudta átvenni a 4. helyet, de még csúnyán le is tévedt a pályáról. A brazilnak kényszerkiállást kellett végrehajtani, egy új hátsó szárnyért.

A 22. körben Josef Newgardennek kellett kijönnie, ugyanis az Ed Carpenter Racing pilótájának a hátsó szárnya eléggé megsérült és le kellett cserélni.

Montoya és Andretti csak a 26. körben jöttek ki első kerékcseréjükre, így egy ideig Aljosin tört az élre, mögötte Munoz és Sato haladtak a 3. pozícióban.

A második kerékcserékre a 35. körtől kerültek lebonyolításra. A 39. körben a Dale Coyne Racing újonc pilótája, RC Enerson ragadt a depóban a bokszkiállásánál, ugyanis lefulladt az autója a bokszmunkálatok közben. Végül tudta folytatni az ifjonc a futamot, de csak jelentős hátrányban.

Nagyjából féltávnál, a 47. körben Aljosin vezetett Power, Pagenaud, Munoz, Sato, Bourdais, Pigot, Daly, Hunter-Reay és Kimball előtt.

A második sárgára a 61. körig kellett várni, ekkor Jack Hawksworth tette bele a gumifalba az A.J. Foyt Enterprises gépét. A balesetet az okozta, hogy a brit az egyes kanyar féktávjánál kitette az autója bal oldalát a fűre, és utána elvesztette a kontrollt.

A Pace Car-fázis alatt szinte mindenki kijött a depóba. Azonban Aljosin csúnyán pórul járt a pitben, mivel a Schmidt Peterson Motorsports rosszkor engedte ki őt, ennek köszönhetően az orosz koccant Newgardennel. Némi időveszteséggel tudta folytatni a futamot Aljosin.

A futam a 66. körben folytatódott. Az újraindításnál Pagenaud koccant Powerrel, míg Kimball leszaladt a pályáról. Végül Pagenaud egy agresszív előzés átfűzte magát Poweren, átvéve a második pozíciót. A versenyt ekkor az újonc Conor Daly vezette.

A Dale Coyne Racing pilótája azonban a következő 15 kör folyamán tekintélyes, közel 9 másodperces előnyre tett szert Pagenaud-val szemben. A harmadik helyezett Power lemaradása a 81. körben már közel volt a 11 másodperchez. Eközben a középcsatában jó kis viaskodás zajlott.

Azonban Daly-nek a 85. körben ki kellett jönnie a depóba egy gyors depózásra, a Dale Coyne-versenyző a 8. helyre tért vissza. Ekkor Pagenaud állt az élre, Power feljött másodiknak, megelőzve Munozt és Satót.

A 87. körben azonban még történt fordulat: Bourdais kipöccintette Takuma Satót, melynek köszönhetően mindketten kiszánkáztak a homokágyba. Sato még vissza tudott evickélni a pályára, Bourdais azonban ottragadt. Az A.J. Foyt japánja a 9. helyre tért vissza.

A futamot végül a francia Simon Pagenaud nyerte meg - a Team Penske pilótája idei 4. győzelmével pedig továbbnövelte az előnyét a bajnokságban. A második helyen a tabella második helyén álló Will Power ért célba, a dobogó legalsó fokára az Andretti kolumbiaija, Carlos Munoz állhatott fel idei második TOP 3-as eredményét megszerezve úgy, hogy a 15. pozícióból indulhatott.

A dobogósok mögött Graham Rahal ért célba a negyedik pozícióban, megelőzve Hames Hinchcliffe-fet. A 22. helyről rajtolva a hatodik helyig kapaszkodott fel a futamot sokáig vezető Conor Daly az alternatív taktika révén. A TOP 10 sorrendje Spencer Pigottal, Charlie Kimball-lal, Takuma Satóval és Josef Newgardennel lett teljes.

Montoya most is csak a 11. lett, de Castroneves sem lehet túlságosan elégedett a 15. hellyel. Az újonc RC Enerson végül egy 19. hellyel debütált a tengerentúli szériában.

A folytatásra 3 hét múlva Poconóban kerül sor - még 4 futam van hátra az idei szezonból.

A mid-ohiói verseny végeredménye:

indycar_mid-ohio.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr308926802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása