A Forma-1-es csapatok most összeülnek és megvitatják, hogy hogyan is lehetne egyszerűbbé, ezáltal könnyebben érthetővé tenni a szabálykönyvet.
A kérdés már napirendre került a csütörtöki F1 Stratégiai Csoport találkozóján, amelyet Genfben tartanak meg, miután túl vagyunk néhány ellentmondásos versenyen.
Az egyik példa az Angol Nagydíj, ahol a szurkolóknak több órát kellett várniuk a végeredményre, ugyanis órákon keresztül elemezték, hogy a Mercedes szabályt szegett-e azzal a bizonyos rádióüzenettel, avagy sem.
A Hungaroringen az időmérő edzésen is elég összetett volt a versenybírák dolga, hiszen ki kellett vizsgálni Nico Rosberg utolsó körét, mondván, hogy nem vette el kellő mértékben a gázt a dupla sárga zászló alatt, vagy, hogy a Q1-ben sok versenyző nem érte el a 107%-ot a leggyorsabb időhöz képest.
A Mercedes már az Angol Nagydíj után javasolta, hogy át kéne újra beszélni ezt a szabályt. Ezzel a többi csapat is egyetértett.
"Szerintem egy közös, normális szabály kéne, de talán az F1-ben ilyen nem létezik – mondta Christian Horner.
"Nézzük meg a rádiós dolgot Button esetében. Nem tudom mit mondtak, vagy jelentettek neki, de minden túlszabályozott és túl komplikált a rajongók számára.
Kéne egy szimpla, egyszerű szabály, amit még az alkalmi néző is megért, és rögtön tudja, mi történik, anélkül, hogy túl lenne szabályozva minden."
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene is egyetértett Christian Hornerrel:
"Igen, szerintem is tisztáznunk kell, hogy mit szabad és mit nem. Meg kell nézni a szürke területeit ennek a szabálynak."
Kíváncsian várjuk tehát, hogy mi lesz ennek az ügynek a folytatása.
Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal