INDYCAR - POWER REMEK STRATÉGIÁVAL GYŐZÖTT A TORONTÓI KÁOSZBAN

cnmiyz6xgaad2ci.jpg

Will Power egy remek és egyben szerencsés taktikával szerezte meg idei 3. győzelmét az IndyCar-ban, a 2014-es bajnok mellett még Helio Castroneves és a helyi hős, James Hinchcliffe állhattak fel a pódiumra.

Magyar idő szerint nagyjából 21:15 tájékán vette kezdetét az idei 11. verseny Torontóban, amely az IndyCar versenynaptárának egyetlen olyan helyszíne, amely nem az Egyesült Amerikai Államokban található.

A pole-ból a ganassis Scott Dixon indulhatott, megelőzve a Penske három pilótáját (Castroneves, Pagenaud, Power). A rajt után az élen nem történt változás, s meglepő módon a hátsó traktusban sem voltak kohéziók.

Azonban a nyugalom nem tartott sokáig, ugyanis már az első körben a depóbejárat előtti kanyarban megpördült Charlie Kimball, miközben nekikoccant egy kicsit Graham Rahal-nek, akinek emiatt bal hátsó defekttel kellett visszabicegnie a depóba. Kimball keresztbe állt autóját pedig már nem elkerülni Ryan Hunter-Reay. Az eset miatt 4 kör erejéig a biztonsági autó is pályára gördült.

Az újraindítást az élboly szépen elkaptam, nem is történt nagyon pozíciócsere. A 6. körben Juan Pablo Montoya nagyon kemény csatába bonyolódott be Josef Newgardennel, a párharc pedig kettejük koccanásával zárult. A kolumbiai és az amerikai autójáról lehulló alkatrészek miatt újra pályára kellett küldeni a Pace Car-t. A sárga zászlós fázis alatt pedig az iowa-i győztes, Newgarden kénytelen volt kijönni a depóba, mert az egyik szárnyelem ott fityegett az autóján, veszélyeztetve a többiek épséget, de szerencsére az Ed Carpenter Racing szerelői hamar orvosolták a problémát.

A folytatásra a 9. körben került sor, az újraindítás után megint nem történt helycsere, pedig az első négy még egészen közel is volt egymáshoz. Montoya pedig folytatta a felzárkózást, Hinchcliffe-et keményen körbeautózva átvette a 7. pozíciót.

Pár kör után az élen a Dixon – Castroneves kettős leszakította Pagenaud-t nagyjából 3 másodpercre, a 13. körben pedig az első tíz sorrendje Powerrel, Bourdais-val, Aljosinnal, Montoya-val, Hinchcliffe-fel, Kanaannel és Daly-vel volt teljes.

A futam negyedére az élmezőny alaposan szétszakadt: Dixon 2,3 másodperccel vezette a futamot Castorneves előtt, miközben Pagenaud és Power hátránya már 6-8 másodpercre rúgott a 3-4. helyeken. Az akciókat pedig a középmezőnyben, valamint a hátsó traktusban vívott küzdelmek jelentették, miközben a 17. körtől kezdve már a depózások is megkezdődtek.

A 26. körben pedig egy kisebb dráma történt az élmenőknél, ugyanis Helio Castroneves kapott egy bal első defektet a második helyről, s mire visszatért a bokszba, rengeteg időt veszített.

A 31. körben pedig Carlos Munoz autója lassult le, így a kolumbiainak vissza kellett térnie a bokszba. Eközben pedig kemény csatákat vívott a középmezőnyben Kanaan-nel, Daly-vel és Hinchcliffe-fel elsősorban.

A 37. kör tájékán pedig érdekes jelenségre lett figyelmes a rendező: Marco Andretti úgy haladt a 18. helyen, hogy közben a jobb első felfüggesztésének a környékén az egyik elem le volt kókadva.

Féltávhoz közeledve Dixon továbbra is kézben tartotta a futamot, noha a második helyen a francia Pagenaud megpróbálta lopni a távolságot egy 5-6 másodperces hátrányban. A harmadik helyen Will Power tanyázott, megelőzve az eltérő taktikán lévő Bourdais-t, Montoyát, a verseny korábbi szakaszában defektet kapó Castronevest, Aljosint, Kanaan-t, Daly-t és Kimball-t.

Azonban Dixon hátránya körök alatt lecsökkent, előbb Hunter-Reay feltartási tevékenységének a jóvoltából, majd a Pace Car is a pályára hajtott, ugyanis egy jó pár törmelék feljött a rázókőből. A pályajavítási munkálatok igencsak sokáig elnyúltak, a biztonsági autó egészen az 51. körig volt a mezőny előtt.

Az újraindítás rendben lezajlott, csak a középmezőnyben volt egy-két keményebb kakaskodás, melyek közül a legnagyobb Kanaan-é és Andrettié, valamint Hunter-Reay-é és Sato-é volt. A csatázgatások pedig a következő körökben is folytatódtak.

Nemsokára az élmezőny is aktivizálta magát a csatákat illetően, az 56. körben ugyanis Montoya körbeautózta Bourdais-t, miközben mögülük Castroneves inkább a csere mellett döntött, mintsem hogy bármibe is belebonyolódjon a franciával.

Az 58. körben pedig újra pályára gördült a Pace Car, ugyanis Josef Newgarden az egyik balkanyar kijáratán nagyon csúnyán odaverte a palánknak az Ed Carpenter Racing Chevrolet-jét, miután a rázókő megdobta az autót. Ez pedig Will Power-nek nagyon jól jött, ugyanis a sárga zászló meglengetése előtti másodpercekben jött ki a depóba, ezzel pedig abszolút győzelmi esélyesnek lépett elő az új-zélandi.

A verseny a 64. körben folytatódott, a depózások után Kanaan, Power, Hinchcliffe, Sato, Pigot, Castroneves, Aljosin, Bourdais, Hawksworth és Andretti sorrendben. A korábbi élmenők, Dixon, Pagenaud és Montoya a 12., a 14. és a 16. pozíciókban várhattak a folytatást.

Eközben Kanaan az élen majd’ 6 másodperces előnnyel vezette a futamot, míg Will Power nyugodtan, hátra dőlve rótta a köröket a második pozíciókat, 10 másodperccel a 3. helyen tanyázó Hinchcliffe mögött. A 76. körben pedig változott az első három összetétele, ugyanis Castroneves megelőzte Hinchcliffe-et, Kanaan pedig bejött üzemanyagért, így az első öt helyen Power, Castroneves, Hinchcliffe, Kanaan, Sato sorrend alakult ki.

A 82. körben pedig ketten is kikötöttek ott a falban, ahol korábban Newgarden is: Hawksworth és Montoya. Előbb a brit kötött ki a palánkon, a korábbi Forma-1-es kolumbiai pedig nem tudta elkerülni az A.J. Foyt csapat autóját, így a Penske-járgánnyal kénytelen volt a falat választani. Ez pedig újabb biztonsági autós fázist eredményezett. Montoya végül tudta folytatni a futamot, a 20. helyen.

cnmidk4umae8ih2.jpgA Pace Car még az utolsó körre kiállt a mezőny elől, így még egy egykörös sprintverseny maradt hátra a mezőny számára, azonban pengeváltásokat leszámítva már másra nem volt idő.

Will Power pedig megszerezte pályafutása 28., idei 3. győzelmét aratta, ráadásképpen Torontóban is 3. sikerét aratta. A második pedig a bal első defekt ellenére Helio Castroneves lett, míg a jó taktikával James Hinchcliffe tudott felkapaszkodni a dobogó legalsó fokára.

A legjobb három mögött a különleges, háromkiállásos stratégián lévő Tony Kanaan lett a negyedik, a káoszból szintén profitáló Takuma Sato előtt. Mögöttük Aljosin lett a hatodik, megelőzve a TOP 10-et záró Bourdais – Dixon – Pagenaud – Andretti kvartettet.

A következő versenyt Mid-Ohio-ban fogják megrendezni, két hét múlva.

A torontói futam végeredménye:

  1. Will Power (Chevrolet)
  2. Helio Castroneves (Chevrolet)
  3. James Hinchcliffe (Honda)
  4. Tony Kanaan (Chevrolet)
  5. Takuma Sato (Honda)
  6. Mikhail Aljosin (Honda)
  7. Sebastien Bourdais (Chevrolet)
  8. Scott Dixon (Chevrolet)
  9. Simon Pagenaud (Chevrolet)
  10. Marco Andretti (Chevrolet)
  11. Charlie Kimball (Chevrolet)
  12. Ryan Hunter-Reay (Honda)
  13. Graham Rahal (Honda)
  14. Luca Filippi (Honda)
  15. Conor Daly (Honda)
  16. Alexander Rossi (Honda)
  17. Carlos Munoz (Honda)
  18. Max Chilton (Chevrolet)
  19. Spencer Pigot (Chevrolet)
  20. Juan Pablo Montoya (Chevrolet)

Kiesett: Jack Hawksworth (Honda), Josef Newgarden (Chevrolet)

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr528897320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása