Will Power egy remek és egyben szerencsés taktikával szerezte meg idei 3. győzelmét az IndyCar-ban, a 2014-es bajnok mellett még Helio Castroneves és a helyi hős, James Hinchcliffe állhattak fel a pódiumra.
Magyar idő szerint nagyjából 21:15 tájékán vette kezdetét az idei 11. verseny Torontóban, amely az IndyCar versenynaptárának egyetlen olyan helyszíne, amely nem az Egyesült Amerikai Államokban található.
Green Flag! We're off and racing at the @HondaIndy! #INDYCAR #INDYRIVALS #indyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/L2wJ8za3XV
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. július 17.
A pole-ból a ganassis Scott Dixon indulhatott, megelőzve a Penske három pilótáját (Castroneves, Pagenaud, Power). A rajt után az élen nem történt változás, s meglepő módon a hátsó traktusban sem voltak kohéziók.
REPLAY: @GrahamRahal, @RaceWithInsulin and @RyanHunterReay make contact. #INDYCAR #indyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/cz9COMHI4I
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. július 17.
Azonban a nyugalom nem tartott sokáig, ugyanis már az első körben a depóbejárat előtti kanyarban megpördült Charlie Kimball, miközben nekikoccant egy kicsit Graham Rahal-nek, akinek emiatt bal hátsó defekttel kellett visszabicegnie a depóba. Kimball keresztbe állt autóját pedig már nem elkerülni Ryan Hunter-Reay. Az eset miatt 4 kör erejéig a biztonsági autó is pályára gördült.
Az újraindítást az élboly szépen elkaptam, nem is történt nagyon pozíciócsere. A 6. körben Juan Pablo Montoya nagyon kemény csatába bonyolódott be Josef Newgardennel, a párharc pedig kettejük koccanásával zárult. A kolumbiai és az amerikai autójáról lehulló alkatrészek miatt újra pályára kellett küldeni a Pace Car-t. A sárga zászlós fázis alatt pedig az iowa-i győztes, Newgarden kénytelen volt kijönni a depóba, mert az egyik szárnyelem ott fityegett az autóján, veszélyeztetve a többiek épséget, de szerencsére az Ed Carpenter Racing szerelői hamar orvosolták a problémát.
A folytatásra a 9. körben került sor, az újraindítás után megint nem történt helycsere, pedig az első négy még egészen közel is volt egymáshoz. Montoya pedig folytatta a felzárkózást, Hinchcliffe-et keményen körbeautózva átvette a 7. pozíciót.
Pár kör után az élen a Dixon – Castroneves kettős leszakította Pagenaud-t nagyjából 3 másodpercre, a 13. körben pedig az első tíz sorrendje Powerrel, Bourdais-val, Aljosinnal, Montoya-val, Hinchcliffe-fel, Kanaannel és Daly-vel volt teljes.
A futam negyedére az élmezőny alaposan szétszakadt: Dixon 2,3 másodperccel vezette a futamot Castorneves előtt, miközben Pagenaud és Power hátránya már 6-8 másodpercre rúgott a 3-4. helyeken. Az akciókat pedig a középmezőnyben, valamint a hátsó traktusban vívott küzdelmek jelentették, miközben a 17. körtől kezdve már a depózások is megkezdődtek.
.@H3lio slow on track with a flat right front. #INDYCAR #INDYRIVALS #indyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/FZGp3SqyHm
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. július 17.
A 26. körben pedig egy kisebb dráma történt az élmenőknél, ugyanis Helio Castroneves kapott egy bal első defektet a második helyről, s mire visszatért a bokszba, rengeteg időt veszített.
A 31. körben pedig Carlos Munoz autója lassult le, így a kolumbiainak vissza kellett térnie a bokszba. Eközben pedig kemény csatákat vívott a középmezőnyben Kanaan-nel, Daly-vel és Hinchcliffe-fel elsősorban.
A 37. kör tájékán pedig érdekes jelenségre lett figyelmes a rendező: Marco Andretti úgy haladt a 18. helyen, hogy közben a jobb első felfüggesztésének a környékén az egyik elem le volt kókadva.
Féltávhoz közeledve Dixon továbbra is kézben tartotta a futamot, noha a második helyen a francia Pagenaud megpróbálta lopni a távolságot egy 5-6 másodperces hátrányban. A harmadik helyen Will Power tanyázott, megelőzve az eltérő taktikán lévő Bourdais-t, Montoyát, a verseny korábbi szakaszában defektet kapó Castronevest, Aljosint, Kanaan-t, Daly-t és Kimball-t.
Azonban Dixon hátránya körök alatt lecsökkent, előbb Hunter-Reay feltartási tevékenységének a jóvoltából, majd a Pace Car is a pályára hajtott, ugyanis egy jó pár törmelék feljött a rázókőből. A pályajavítási munkálatok igencsak sokáig elnyúltak, a biztonsági autó egészen az 51. körig volt a mezőny előtt.
Az újraindítás rendben lezajlott, csak a középmezőnyben volt egy-két keményebb kakaskodás, melyek közül a legnagyobb Kanaan-é és Andrettié, valamint Hunter-Reay-é és Sato-é volt. A csatázgatások pedig a következő körökben is folytatódtak.
Nemsokára az élmezőny is aktivizálta magát a csatákat illetően, az 56. körben ugyanis Montoya körbeautózta Bourdais-t, miközben mögülük Castroneves inkább a csere mellett döntött, mintsem hogy bármibe is belebonyolódjon a franciával.
REPLAY: @JosefNewgarden makes contact with the wall. #INDYCAR #INDYRIVALS #indyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/hnDCRIwOBl
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. július 17.
Az 58. körben pedig újra pályára gördült a Pace Car, ugyanis Josef Newgarden az egyik balkanyar kijáratán nagyon csúnyán odaverte a palánknak az Ed Carpenter Racing Chevrolet-jét, miután a rázókő megdobta az autót. Ez pedig Will Power-nek nagyon jól jött, ugyanis a sárga zászló meglengetése előtti másodpercekben jött ki a depóba, ezzel pedig abszolút győzelmi esélyesnek lépett elő az új-zélandi.
A verseny a 64. körben folytatódott, a depózások után Kanaan, Power, Hinchcliffe, Sato, Pigot, Castroneves, Aljosin, Bourdais, Hawksworth és Andretti sorrendben. A korábbi élmenők, Dixon, Pagenaud és Montoya a 12., a 14. és a 16. pozíciókban várhattak a folytatást.
Eközben Kanaan az élen majd’ 6 másodperces előnnyel vezette a futamot, míg Will Power nyugodtan, hátra dőlve rótta a köröket a második pozíciókat, 10 másodperccel a 3. helyen tanyázó Hinchcliffe mögött. A 76. körben pedig változott az első három összetétele, ugyanis Castroneves megelőzte Hinchcliffe-et, Kanaan pedig bejött üzemanyagért, így az első öt helyen Power, Castroneves, Hinchcliffe, Kanaan, Sato sorrend alakult ki.
REPLAY: @Jpmontoya and @JackHawk41 get into the tires. #INDYCAR #INDYRIVALS #indyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/k34REZaIJQ
— IndyCar Series (@IndyCar) 2016. július 17.
A 82. körben pedig ketten is kikötöttek ott a falban, ahol korábban Newgarden is: Hawksworth és Montoya. Előbb a brit kötött ki a palánkon, a korábbi Forma-1-es kolumbiai pedig nem tudta elkerülni az A.J. Foyt csapat autóját, így a Penske-járgánnyal kénytelen volt a falat választani. Ez pedig újabb biztonsági autós fázist eredményezett. Montoya végül tudta folytatni a futamot, a 20. helyen.

Will Power pedig megszerezte pályafutása 28., idei 3. győzelmét aratta, ráadásképpen Torontóban is 3. sikerét aratta. A második pedig a bal első defekt ellenére Helio Castroneves lett, míg a jó taktikával James Hinchcliffe tudott felkapaszkodni a dobogó legalsó fokára.
A legjobb három mögött a különleges, háromkiállásos stratégián lévő Tony Kanaan lett a negyedik, a káoszból szintén profitáló Takuma Sato előtt. Mögöttük Aljosin lett a hatodik, megelőzve a TOP 10-et záró Bourdais – Dixon – Pagenaud – Andretti kvartettet.
A következő versenyt Mid-Ohio-ban fogják megrendezni, két hét múlva.
A torontói futam végeredménye:
- Will Power (Chevrolet)
- Helio Castroneves (Chevrolet)
- James Hinchcliffe (Honda)
- Tony Kanaan (Chevrolet)
- Takuma Sato (Honda)
- Mikhail Aljosin (Honda)
- Sebastien Bourdais (Chevrolet)
- Scott Dixon (Chevrolet)
- Simon Pagenaud (Chevrolet)
- Marco Andretti (Chevrolet)
- Charlie Kimball (Chevrolet)
- Ryan Hunter-Reay (Honda)
- Graham Rahal (Honda)
- Luca Filippi (Honda)
- Conor Daly (Honda)
- Alexander Rossi (Honda)
- Carlos Munoz (Honda)
- Max Chilton (Chevrolet)
- Spencer Pigot (Chevrolet)
- Juan Pablo Montoya (Chevrolet)
Kiesett: Jack Hawksworth (Honda), Josef Newgarden (Chevrolet)
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal