F1 - FÖLÉNYES MERCEDES-SIKER AZ ELSŐ EDZÉSEN, A FERRARI PÁLYÁRA VITTE A HALO 2-T

lewis_hamilton_f1_grand_prix_great_britain_tour4jtdi43l.jpg

Lewis Hamilton ugyan csak 33 ezreddel volt gyorsabb hazai közönség előtt csapattársánál, Nico Rosbergnél, de a Mercedes tetemes előnyét nehezen lehet megkérdőjelezni. A Ferrari Vettellel pályára vitte a Halo 2-t egy installációs kör erejéig.

Borongós és hideg idő fogadta a Forma-1 mezőnyét Silverstone-ban péntek reggel – a levegő hőmérséklete 16 °C volt, s a Nap is elbújt a felhők mögött. Az első percekben az installációs köröket leszámítva meglehetősen gyér volt a forgalom.

Az első köridők a Red Bull pilótáihoz fűződnek – először Ricciardo ért át a célvonalon, s ment egy 1:37.297-es idővel, melyen a következő körén 1,041 másodpercet javított, Verstappen pedig jött egy második időt, amely 7 tizeddel volt lassabb, mint az ausztrálé, aki utána ment egy 1:36.043-at.

10 perccel a zöld lámpa kigyulladása után pedig előbukkant Sebastian Vettel Ferrarija, a Halo 2-vel együtt. A négyszeres világbajnok német pilóta egy installációs kört ment a fejvédőeszközzel az autóján – ez a teszt már egy hete, Ausztriában is tervezett volt, de akkor váratlanul felmerült műszaki hiba miatt meghiúsult az.

Nemsokára pedig már Verstappen vezette az edzést, 1:35.195-tel, de már a közepes gumikon – mögötte Ricciardo és Perez iratkozott fel a tabellára.

20 perc elteltével pedig már a Mercedes ezüst nyilai is a pályán voltak, közepes gumikon. Nico Rosberg azonnal át is vette az első helyet 1:34.855-tel, amelyen nemsokára javított 1,4 másodpercet, s immár 1:33.484-el állt az élen.

Hamilton pedig még ennél is erősebb időt ment – a címvédő már az első igazán gyors körén 1:33.318-at ment. A brit pedig nemsokára tovább gyorsult, 1:32.827-tel bement 1:33 alá. Erre viszont Rosbergnek is volt válasza, 1:32.645-tel. Pár perccel később pedig már megint Hamilton volt az élen, 1:32.478-cal.

Fél óra után Hamilton, Rosberg, Raikkonen, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Bottas, Verstappen, Alonso és Ricciardo alkotta az első tíz sorrendjét.

A második félórás etap pedig a Mercedesek mögötti pozíciók folyamatos váltakozásával kezdődött. Azonban félidőnél már a teljesen pályán csend honolt.

Percekkel később a két Mercedes kijött a pályára és Rosberg a közepes keverékű Pirelliken futott egy pokoli, 1:31.687-es időt, melyre Hamilton 33 ezredmásodperccel jobb köridővel tudott válaszolni.

Amúgy alapjában véve a második fél órában már a versenyszimulációké volt a főszerep. Egy óra után Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Vettel, Perez, Alonso, Verstappen, Button, Bottas és Massa volt az első tíz sorrendje, igaz, a két Force Indiára és Vettel Ferrarijára ár felkerült a lágy gumik.

Végül még az utolsó percekben volt komolyabb forgalom a pályán, de a sorrendben nagyon érdemi változás már nem történt, ugyanis még ekkor is inkább a hosszabb etapok kerültek előtérbe.

Az edzést végül a brit Lewis Hamilton nyerte meg a Mercedesszel, de brit csak 0,033 másodperccel előzte meg német csapattársát, Nico Rosberget. A két ezüst nyíl mögött 8-9 tizedes hátrányban a force indiás Nico Hülkenberg és a ferraris Sebastian Vettel zártak. Vettel azonban nem lehet nyugodt, ugyanis a leintés utáni pillanatokban valami elszállt az autóban, le is kellett kapcsolnia a németnek a motort. Egyébként a két német megelőzte a két Red Bull-pilótát, és a közéjük beékelődő Kimi Raikkonent. A legjobb tízbe még Sergio Perez, Carlos Sainz és Fernando Alonso fért be.

A mezőny másik két angol pilótája, Button és Palmer csak a 12., valamint a 16. leggyorsabb időt tudták összehozni. A szabadedzésen két ifjonc is pályára gördült a Haas, valamint a Renault színeiben: a Gutiérrez autóját vezető Charles Leclerc a 18. lett, a Kevin Magnussen R.S.16-osába bepattanó Esteban Ocon előtt.

Folytatás 15:00-tól a második szabadedzéssel.

Az első szabadedzés végeredménye:

cm1ielfwgaakq3n.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr338874732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása