Lewis Hamilton ugyan csak 33 ezreddel volt gyorsabb hazai közönség előtt csapattársánál, Nico Rosbergnél, de a Mercedes tetemes előnyét nehezen lehet megkérdőjelezni. A Ferrari Vettellel pályára vitte a Halo 2-t egy installációs kör erejéig.
Borongós és hideg idő fogadta a Forma-1 mezőnyét Silverstone-ban péntek reggel – a levegő hőmérséklete 16 °C volt, s a Nap is elbújt a felhők mögött. Az első percekben az installációs köröket leszámítva meglehetősen gyér volt a forgalom.
Az első köridők a Red Bull pilótáihoz fűződnek – először Ricciardo ért át a célvonalon, s ment egy 1:37.297-es idővel, melyen a következő körén 1,041 másodpercet javított, Verstappen pedig jött egy második időt, amely 7 tizeddel volt lassabb, mint az ausztrálé, aki utána ment egy 1:36.043-at.
10 perccel a zöld lámpa kigyulladása után pedig előbukkant Sebastian Vettel Ferrarija, a Halo 2-vel együtt. A négyszeres világbajnok német pilóta egy installációs kört ment a fejvédőeszközzel az autóján – ez a teszt már egy hete, Ausztriában is tervezett volt, de akkor váratlanul felmerült műszaki hiba miatt meghiúsult az.
Nemsokára pedig már Verstappen vezette az edzést, 1:35.195-tel, de már a közepes gumikon – mögötte Ricciardo és Perez iratkozott fel a tabellára.
20 perc elteltével pedig már a Mercedes ezüst nyilai is a pályán voltak, közepes gumikon. Nico Rosberg azonnal át is vette az első helyet 1:34.855-tel, amelyen nemsokára javított 1,4 másodpercet, s immár 1:33.484-el állt az élen.
Hamilton pedig még ennél is erősebb időt ment – a címvédő már az első igazán gyors körén 1:33.318-at ment. A brit pedig nemsokára tovább gyorsult, 1:32.827-tel bement 1:33 alá. Erre viszont Rosbergnek is volt válasza, 1:32.645-tel. Pár perccel később pedig már megint Hamilton volt az élen, 1:32.478-cal.
Fél óra után Hamilton, Rosberg, Raikkonen, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Bottas, Verstappen, Alonso és Ricciardo alkotta az első tíz sorrendjét.
A második félórás etap pedig a Mercedesek mögötti pozíciók folyamatos váltakozásával kezdődött. Azonban félidőnél már a teljesen pályán csend honolt.
Percekkel később a két Mercedes kijött a pályára és Rosberg a közepes keverékű Pirelliken futott egy pokoli, 1:31.687-es időt, melyre Hamilton 33 ezredmásodperccel jobb köridővel tudott válaszolni.
Amúgy alapjában véve a második fél órában már a versenyszimulációké volt a főszerep. Egy óra után Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Vettel, Perez, Alonso, Verstappen, Button, Bottas és Massa volt az első tíz sorrendje, igaz, a két Force Indiára és Vettel Ferrarijára ár felkerült a lágy gumik.
Végül még az utolsó percekben volt komolyabb forgalom a pályán, de a sorrendben nagyon érdemi változás már nem történt, ugyanis még ekkor is inkább a hosszabb etapok kerültek előtérbe.
Az edzést végül a brit Lewis Hamilton nyerte meg a Mercedesszel, de brit csak 0,033 másodperccel előzte meg német csapattársát, Nico Rosberget. A két ezüst nyíl mögött 8-9 tizedes hátrányban a force indiás Nico Hülkenberg és a ferraris Sebastian Vettel zártak. Vettel azonban nem lehet nyugodt, ugyanis a leintés utáni pillanatokban valami elszállt az autóban, le is kellett kapcsolnia a németnek a motort. Egyébként a két német megelőzte a két Red Bull-pilótát, és a közéjük beékelődő Kimi Raikkonent. A legjobb tízbe még Sergio Perez, Carlos Sainz és Fernando Alonso fért be.
A mezőny másik két angol pilótája, Button és Palmer csak a 12., valamint a 16. leggyorsabb időt tudták összehozni. A szabadedzésen két ifjonc is pályára gördült a Haas, valamint a Renault színeiben: a Gutiérrez autóját vezető Charles Leclerc a 18. lett, a Kevin Magnussen R.S.16-osába bepattanó Esteban Ocon előtt.
Folytatás 15:00-tól a második szabadedzéssel.
Az első szabadedzés végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.