
Sőt, a Brit Nagydíj hétvégéjén mind a két FW38-asra felkerül az első szárny, a problémák ellenére.
A grove-i csapat brazilja. Felipe Massa a múlt hétvégén a Red Bull Ringen egy új első szárnnyal ment, amely az FW38-as teljesítményét volt hivatott növelni.
Azonban a szombati kvalifikációt követően a Williams Martini Racing repedéseket fedezett fel, így jobbnak látta az elem kicserélését, annak ellenére, hogy ez ellentmond a Parc Fermé szabályoknak, így a 2008-as esztendő ezüstérmese csak a depóból vághatott neki a 71 körös futamnak.
A Williams technikai igazgatója, Rob Smedley megerősítette, hogy a szárnyhiba nem tervezési mulasztásnak tudható be, hanem sokkal inkább a múlt hétvége folyamán nagy port kavaró, osztrák rázóköveknek. A központi rész a 2-es kanyarban található kerékvetőnek köszönhetően mozdult el:
"Ez nem hozható összefüggésbe az aerodinamikai felülettel, ez nem olyan jellegű aerodinamikai probléma, melyet régebben már láthattunk az autókon.
Itt az történt, hogy az autók ráhajtottak a kerékvetőre, ahol a nagy erőhatású rezgés miatt strukturális kár keletkezett, az első szárny belső szekciójában."
Egy alaposabb vizsgálat után a Williams annyira elégedett az új szárnnyal, hogy a Brit Nagydíjon már Felipe Massa és Valtteri Bottas is megfogja kapni. Pat Symonds így vélekedett a nagy tradíciókkal rendelkező Silverstone Circuit pályáról:
"Silverstone egy újabb erős pálya a számunkra, még akkor is, hogyha Ausztriában nem úgy jött össze minden, ahogy azt várhattuk. Azonban oktalan arra gondolni, hogy ettől még a hazai futamunkat ne tudnánk előkelő pozíciókban zárni.
Magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy felül tudunk kerekedni azon problémán, amely Ausztriában Felipét a depóba kényszerítette és mindkét autónk az új szárnyelemmel mehet, amely pozitív eredményekkel kecsegtetett az Ausztriában végrehajtott tesztek során."
A motorsport.com technikai analízise az első szárnyról:

Az új Williams-szárny egy masszívan átdolgozott dizájnnal rendelkezik az új szárnyvéglapi uszonnyal [1], amely hirtelen görbül felfelé.
A fő kaszkádon belül van egy új függőleges kontroll lapát [2], amelynek van egy nyílása a vezető él irányába, a felület körüli áramlatok jobb eloszlásának érdekében.
A kaszkádok rögzítőlába [3] szintén egy nyílással lett felszerelve, amely többnyire ugyanazt a célt szolgálja, miközben a "r"-kaszkád [4] immár egy kevésbé szögletes vezetőéllel rendelkezik, és átbillen a főkaszkád irányába, hogy a felületével is dolgozzon.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal