F1 - A WILLIAMS EGY ÚJABB LEHETŐSÉGET AD A PROBLÉMÁS ELSŐ SZÁRNYNAK

2016_austrian_gp_saturday_64.jpg

Sőt, a Brit Nagydíj hétvégéjén mind a két FW38-asra felkerül az első szárny, a problémák ellenére.

A grove-i csapat brazilja. Felipe Massa a múlt hétvégén a Red Bull Ringen egy új első szárnnyal ment, amely az FW38-as teljesítményét volt hivatott növelni.

Azonban a szombati kvalifikációt követően a Williams Martini Racing repedéseket fedezett fel, így jobbnak látta az elem kicserélését, annak ellenére, hogy ez ellentmond a Parc Fermé szabályoknak, így a 2008-as esztendő ezüstérmese csak a depóból vághatott neki a 71 körös futamnak.

A Williams technikai igazgatója, Rob Smedley megerősítette, hogy a szárnyhiba nem tervezési mulasztásnak tudható be, hanem sokkal inkább a múlt hétvége folyamán nagy port kavaró, osztrák rázóköveknek. A központi rész a 2-es kanyarban található kerékvetőnek köszönhetően mozdult el:

"Ez nem hozható összefüggésbe az aerodinamikai felülettel, ez nem olyan jellegű aerodinamikai probléma, melyet régebben már láthattunk az autókon.

Itt az történt, hogy az autók ráhajtottak a kerékvetőre, ahol a nagy erőhatású rezgés miatt strukturális kár keletkezett, az első szárny belső szekciójában."

Egy alaposabb vizsgálat után a Williams annyira elégedett az új szárnnyal, hogy a Brit Nagydíjon már Felipe Massa és Valtteri Bottas is megfogja kapni. Pat Symonds így vélekedett a nagy tradíciókkal rendelkező Silverstone Circuit pályáról:

"Silverstone egy újabb erős pálya a számunkra, még akkor is, hogyha Ausztriában nem úgy jött össze minden, ahogy azt várhattuk. Azonban oktalan arra gondolni, hogy ettől még a hazai futamunkat ne tudnánk előkelő pozíciókban zárni.

Magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy felül tudunk kerekedni azon problémán, amely Ausztriában Felipét a depóba kényszerítette és mindkét autónk az új szárnyelemmel mehet, amely pozitív eredményekkel kecsegtetett az Ausztriában végrehajtott tesztek során."

A motorsport.com technikai analízise az első szárnyról:

f1-austrian-gp-2016-felipe-massa-williams-f1-team-front-wing.jpg

Az új Williams-szárny egy masszívan átdolgozott dizájnnal rendelkezik az új szárnyvéglapi uszonnyal [1], amely hirtelen görbül felfelé.

A fő kaszkádon belül van egy új függőleges kontroll lapát [2], amelynek van egy nyílása a vezető él irányába, a felület körüli áramlatok jobb eloszlásának érdekében.

A kaszkádok rögzítőlába [3] szintén egy nyílással lett felszerelve, amely többnyire ugyanazt a célt szolgálja, miközben a "r"-kaszkád [4] immár egy kevésbé szögletes vezetőéllel rendelkezik, és átbillen a főkaszkád irányába, hogy a felületével is dolgozzon.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr298869478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása