A Nemzetközi Automobil Szövetség szuperlicences pontrendszere némi ráncfelvarráson esett túl, melynek keretében a pontok kiosztása kedvezőbb lesz például a Formula E pilótáknak, de az ausztrál V8 Supercars szériából is gyűjthetnek majd pontokat a jól teljesítő versenyzők.
A szuperlicenc, azaz a versenyzési engedély megszerzésének folyamatát az FIA tavaly Max Verstappen rendkívül fiatalon és tapasztalatlanul történő bemutatkozása miatt változtatta meg, azért, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő, és csakis olyan pilóták érkezhessenek a királykategóriába, akik kellő tapasztalattal és sebességgel rendelkeznek (más kérdés persze, hogy Verstappen hiába érkezett kevés tapasztalattal, mégis pokoli gyorsan és viszonylag éretten versenyzik, annak ellenére, hogy még csak 18 éves).
A rendszer végtelenségig leegyszerűsített lényege, hogy a különböző bajnokságokban jól szereplő pilóták pontokban részesülnek, és aki közülük eléri a 40 pontot (és betöltötte már 18. életévét), az versenyzésre jogos lesz a Forma-1-ben. A legutóbbi változtatás után a legjobban a V8 Supercars ausztrál bajnokság résztvevői örülhettek, hiszen már őket is jutalmaznak pontokkal (az első 13 pontot kap, összesen nyolc pilótát "pontoznak"), de a Formula E is "felértékesült" a listán, és immáron egy és ugyanazon szinten kezelik a WEC LMP1-el, a Forma-3-al és az IndyCar-ral.
Szintén nagy változás, hogy a pilóták most már tiszta versenyzésért is pontokban részesülnek. Ez azt jelenti, hogy ha egy pilóta egy olyan bajnokságban, ahol életben van a büntetőpont-rendszer, nem kap egy szezon alatt egy megrovást sem, két extra pontocskát kap.
A szuperlicenc-pontrendszer legújabb változata:
Bajnokság | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | Összesen |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jövőbeni FIA F2 Bajnokság | 40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 201 |
GP2 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 163 |
FIA F3 Európa-bajnokság | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 124 |
Endurarnce Világbajnokság (csak az LMP1) | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 124 |
Formula E | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 124 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 124 |
Formula V8 3.5 | 35 | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 123 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 93 |
Japán Super Formula | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 88 |
FIA WTCC | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 55 |
DTM | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 55 |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 55 |
Supercars | 13 | 11 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 49 |
Nemzetközi F4-es Bajnokságok | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40 |
Nemzetközi F3-as Bajnokságok | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 26 |
Formula Renault 2.0 (EuroCup, ALPS vagy NEC) | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 26 |
CIK-FIA Világbajnokságok (Szenior) | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 |
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal