Az Audi vasárnap is győzni tudott a Norisringen: Nico Müller első győzelmét aratta a Német Túraautó Bajnokságban (DTM)!
A norisringi utcai pályán, ahol egy kör a DTM-autókkal 47-49 másodperc alatt megtehető, a vasárnapi nap is hasonló szorosan alakult, mint a szombati.
A harmadik szabadedzésen a Williams Forma-1-es csapatának a tesztpilótája, a mercedeses Paul Di Resta zárt az élen, két audist, Timo Scheidert és Mattias Ekströmöt megelőzve - az 1. és a 3. helyezettet csak 57 ezred választotta el! A legjobb 10-be még Auer, Wittmann, Paffett, Mortara, Rockenfeller, Da Costa és Tambay fért be.
A második kvalifikáció leggyorsabb pilótája Mattias Ekström volt, azonban a BMW-s Tom Blomqvistot mindössze 16 ezreddel megverő svéd audis nem tarthatta meg a pole-t, ugyanis begyűjtött egy három rajthelyes büntetést, amiért a szombati versenyen a 20. körben megtorpedózta Christian Vietorist és Robert Wickenst. Így a holland Blomqvisté lett az első rajtkocka egy 47.82-es köridővel, mögötte a 2-3. pozícióban a mercedeses Di Resta és az audis Nico Müller zárt. A büntetések meg minden egyéb után a második futamra az első tíz rajtsorrendjét a legjobb három mögött Ekström, Auer, Martin, Wickens, Tambay, Mortara és Wittmann alkotta.
A második versenyen a pole-ból startoló Tom Blomqvist könnyedén eljött a piros lámpák elalvása után és a BMW-vel megőrizte az első helyet. A svéd Mattias Ekström átmentette ámokfutós formáját tegnapról, ezúttal a startot követően a hajtűben koccant Paul Di Restával, melynek következtében kiesett a kétszeres bajnok, miközben a 2010-es szezon győztese a hiányos autójával ugyan, de folytatni tudta a versenyt.
A törmelék okozta rövid biztonsági autós fázis után Blomqvist továbbra is őrizte vezető pozícióját, sőt, ki is épített egy 1 másodperces előnyt. Müller, aki a rajtnál Di Resta elé keveredett, volt az egyedi pilóta, aki meg tudta szorongatni a BMW másodévesét, azt megelőzően, hogy megkezdődött volna a depózások sorozata.
A sérült autóval köröző Di Resta a következő körökben nagyjából 3 másodpercet veszített az élen állókkal szemben, így Lucas Auer és Maxime Martin kettőse fel tudott zárkózni a skótra.
Az élmenők közül Di Resta és Martin kockáztatták csak meg a korai kerékcserét, így Lucas Auer előrelépett a 3, helyre, azonban kerékcseréjénél a Mücke Motorsport szerelői sokat vacakoltak, így az osztrák abszolút kiszállt a győzelemért vívott harcból. Nico Müllerrel pedig körökkel tovább a pályán tudott maradni, mint Blomqvist, így a svájci az élre tért vissza depózását követően.
Az Audi párosa az élen immár 2 másodperccel vezette a futamot, amikor a pályára lépett újból a Safety Car, ugyanis Antonio Félix Da Costának három incidenst követően fel kellett adnia a versenyt: először Tambay-jel volt egy koccanása, aztán Christian Vietorisszal, majd a végjátékban Dani Juncadellával is ütközött. Utóbbi baleset sok törmelékkel járt.
Az utolsó percekre azonban elengedték a mezőnyt, amely simán folytatta a versenyzést. Nico Müller pedig remekül állta a sarat az élen, így pályafutása első sikerét meg tudta szerezni. A svájci audison kívül még két BMW-s zárt a pódiumon, Blomqvist és Martin személyében. A dobogósok mögött a pontszerzők között még Di Resta, Auer, Wittmann, Spengler, Mortara, Glock és Tomczyk tudtak a legjobb 10-ben végeznie.
A folytatás 3 hét múlva következik Zandvoortban, június 15-17. között.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.