WTCC - MONTEIRO GYŐZÖTT, MICHELISZ A 3. LETT AZ IDŐMÉRŐN, PÁLYÁN VOLT MINDKÉT ZENGŐS AUTÓ! CITROEN-GYŐZELEM A MAC3-BAN!

13466123_1321173154578756_5612228116129939643_n.jpg

A Honda portugál pilótája, Tiago Monteiro hazai közönség előtt szerezte meg a pole pozíciót Vila Real-ban, Michelisz Norbert a harmadik lett annak ellenére, hogy Q3-as gyors körén nekikoccant a falra. A Zengő mindkét ifjú titánja ki tudott menni a pályára, Ficza a 15., Nagy a 18. lett. A MAC3-ban pedig a Citroen vitte a prímet.

Továbbra is kellemes, napos volt az időjárás Vila Real-ban, így egyedül a pálya karakterisztikája jelentett kihívást a pilóták számára.

A Q1 ezúttal 30 perces volt utcai pálya lévén, így a pilótáknak volt idejük bőven arra, hogy kihozzák a maximumot autóikból. Ez nem sikerült a Ladáknak, a három vestás borzasztóan lebőgött Portugáliában a moszkvai diadalmenet - Catsburg éppen csak továbbjutott a 12. helyen, miközben Valente 13.-ként kiesett, Tarquini pedig negatív értelemben egy teljesen másik dimenzióban autózott, a 17. helyet kaparintotta meg. A két Lada-pilótán kívül búcsúzott Filippi, az amúgy szépen teljesítő Ficza Ferenc, valamint Demoustier. Idén először láthattunk az időmérőn azonban két zengős autót, ugyanis Nagy Dani végre bemutatkozhatott a WTCC-ben. A magyar a 18. helyen zárt egy ultrakímélő üzemmódban, 12 másodperces hátrányban. A Zengő ifjonca számára azonban korántsem a tempó volt az elsődleges, ezzel kapcsolatban nyilatkozott oldalunknak - Dani véleményét majd egy külön cikkben olvashatják az Olvasók. 

A Q2-ből a két gyári Citroen és a három gyári Honda jutott tovább az utolsó szakaszba. Közülük a legnagyobb meglepetést Lopez okozta, ugyanis az argentin a 15 perces Q2 elején eléggé komoly tempónál megérintette a falat, így ki kellett jönnie az argentin pilótának egy ellenőrzésre. Majd, amikor visszatért a pályára a címvédő, első gyors körén egy elfékezés után kiegyenesítette a második sikánt, így az amúgy a 7. helyere elegendő köridejét elvették a versenybírák, így Lopeznek még egy gyors körre vállalkoznia kellett, ugyanazokon a gumikon. Végül "Pechito" a kisebb-nagyobb csúszkálások és megingások ellenére a harmadik pozícióban jutott tovább. A fordított rajtrácsos pole Lopez javításának köszönhetően Coronelé lett a nyitó futamra, ennek azonban a visszatérő Robert Dahlgren annyira nem örült, ugyanis sokáig ő tudhatta magának az ezen kiváltsággal járó 10. pozíciót.

Kétségtelen, hogy a legnagyobb izgalmakat a Q3 generálta. Elsőként Tiago Monteiro gördült pályára, aki egy 1:56.633-as idővel nyitott. A második résztvevő Michelisz Norbi volt, azonban a magyar pilóta a gyors köre folyamán egy tempós jobbkanyar kijáratán lekoccolta a palánkot, így Monteiróhoz viszonyítva 2 másodperces hátrányban szelte át a célvonalat. Ekkor se mi, se a magyar pilóta nem hitte volna, hogy ebből még így is lehet egy harmadik hely, márpedig lett. A soron következő Lopez ugyanis a pálya utolsó szektorában besokallt és kicsúszott a bukótérbe, míg az utolsóként pálya lépő Rob Huff az egyes szektorban egy jobbosban csúszott le nagyon csúnyán az ideális ívről, ezzel 2,5 másodperces hátrányra szert téve. Egyedül csak Muller tudott befurakodni Norbi elé, másodiknak, egy tizedre leszakadva Monteirótól.

A MAC3-ban pedig Citroen-győzelem született, miután a Muller - Chilton - Lopez trió alig 4 tizeddel beférkőzött a három gyári hondás elé. A Lada pedig labdába sem rúghatott a másik két gyártóval a győzelemért, Tarquini szenvedésével meg pláne, így 8 másodperces hátrányban lettek harmadikok a vestások.

Holnap az első futam (nyitó verseny) 16:05-kor, a második verseny (fő futam) pedig 17:15-kor startol.

Az időmérő edzés végeredménye:

idomero_komb.jpg

A MAC3 végeredménye:mac3.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr798843108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása