Összefoglaló a GP2 igencsak fordulatosra sikeredett bakui versenyhétvégéjéről.
Ahhoz képest, hogy a végül unalomba torkollott Forma-1-es futamtól várták a drámai fordulatokat és a baleseteket, végül a GP2-től kapták meg a tömegkáoszt a szurkolók. Balesetek sorozatától kezdve a Safety Car-t való megelőzésen a kettős újoncdiadalig minden volt a királykategória előszobájának tartott nevelőszéria idei harmadik hétvégéjén.
Első futam
Természetesen a GP2 számára is új volt a pálya, így még az első, fő futam előtt még mindenki számára ismeretlen volt, nem lehetett tudni előre azt, hogy mire számíthatunk.
Hát a fiataloknál a káoszelméket lett úrrá, már az első kanyarban szép kis kuplerájt csinált a mezőny - Pierre Gasly merész előzési akciója balul sült el, és egy jó pár pilóta a bukótérben/falban kötött ki, többek között a Williams F1-es csapatának a tartalékversenyzője, Alex Lynn.
A Safety Car-fázis alatt sem nyugodott le a mezőny, olyannyira, hogy a további balesetek miatt Bernd Maylandernek még további három alkalommal kellett a pályára hajtania.
Azért vannak olyan pilóták, akik nem csak esni-kelni tudtak a 6004 méteres Baku City Circuit-en. Például Oliver Rowland volt az, aki a hosszú, nagyjából 2 kilométeres egyenesben nagyon okosan kihasználta a Safety Car nyújtotta a lehetőségeket és bemutatott egy kettős előzést.
Azonban a legügyesebb kétségtelenül Antonio Giovinazzi volt, aki a Prema Powerteam #20-as rajtszámú autójával elsőként szelte át a célvonalat. Ezzel az olasz GP2-es karrierje első pontjait, első dobogóját és első győzelmét szerezte meg. A második Sergey Sirotkin lett, aki az ART autójával a célegyenesben gyorsulta le a harmadikként záró Raffaele Marciellót. A káosz mértéke abból is látszik, hogy tulajdonképpen csak a 10 pontszerző látta meg a kockás zászlót a 22 fős mezőnyben.
Az első futam végeredménye:
Második futam
Az elmebaj a második, sprint futamon folytatódott. A rajtnál Sean Gelael visszaesése okozott gondokat, de végül a mezőny az első kanyarokat, majd az első nyolc kört megúszta bárminemű incidens nélkül.
A 8. körben viszont már a Safety Car is pályára léphetett, mert Jimmy Eriksson és Jordan King összeakadtak az egyes kanyarban.
A Safety Car-fázis azonban egy nagyon furcsa esettel zárult. A Mercedes GT S-sel Bernd Maylander már éppen állt volna ki a bokszba, ám az élen álló Nobuharu Matushita az élen állva katasztrofálisan mérte fel a helyzetet, melynek következtében még a pályán a biztonsági autó elé került. Utána kiesett a lendületéből a japán, így lefele az 1-es kanyarhoz Rowland és De Jong is megtámadta őt, ám mindketten túlcsúsztak és így az ART japán versenyzője visszaállt az első pozícióba.
Azonban a versenyirányítás alaposan kivizsgálta Matsushita manőverét, s el is tiltotta a japánt a soron következő, ausztriai eseménytől.
A Philo Paz-féle baleset miatt azonban rövidesen újra bejött a biztonsági autó, ezen periódus végén már óvatos volt Matsushita, sőt, túl óvatos, emiatt eléggé komolyan összetömörült mögötte a társaság. Meglepő is lett volna, ha a tülekedést minden autó átvészeli épségben - nem így történt: a féktávon Malja és Gelael ütköztek.
Az 1-es kanyarban pedig folytatódott a rontom-bontom - Marciello támadta meg az első helyért Matsushitát, aki ezúttal borzasztóan figyelmetlen volt és összeakadt az olasszal, aki még a bukótérből vissza tudott evickélni a pályára, azonban Matsushita ámokfutásának a baleset okozta kiesés vetett véget.
Ezek után a Red Bull protezsáltja, az egészen hátulról rajtoló Pierre Gasly állt az élre, azonban a futamgyőzelmet az utolsó körben veszítette el, miután a jóval gyorsabb Giovinazzi megelőzte őt a célegyenesben, utána pedig meg is nyerte a futamot, ezzel duplázva a hétvége folyamán. A harmadik helyen Sergey Sirotkin zárt.
A második futam végeredménye:
Hat futam után a pontversenyben Artem Markelov (54 pont), Norman Nato (49 pont) és Antonio Giovinazzi (46 pont) foglalja el az első három helyet a tabellán.
Folytatás július 1-3. között a Red Bull Ringen.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.