WEC - A PORSCHE KETTŐS GYŐZELEMMEL INDÍTOTT LE MANS-BAN

2016-24-heures-du-mans-adrenal-media-gt7d7544_hd.jpg

A tavalyi pole-győztes, a #2-es Porsche zárta az élen a négyórás szabadedzést Le Mans-ban, megelőzve a címvédő #1-est, valamint a két Audit és a két Toyotát.

Az utolsó 10 perc döntött a végső eredményről, ugyanis Neel Jani a #2-es rajtszámú Porschéval ekkor futotta meg a később elsőséget jelentő 3:22.011-es köridőt, 0,539 másodpercet verve a német cég másik egységét.

A három LMP1-es manufaktúra végig vezette a 240 perces tréninget, még az sem tántorította vissza őket, hogy a 2. és a 3. óra esős körülmények között zajlott le, az 1. és a 4. óra pedig száraz pályán volt megtartva.

Az élmenők közül az első köridő Anthony Davidson részéről érkezett, de hamarosan jött Mark Webber egy 3:25.272-es körrel, s az élre állt. Az első óra végén már a #8-as Audi állt az első pozícióban, miután Loic Duval összehozott egy 3:24.852-vel. Az eső elállása után pedig eléggé nyilvánvalóvá vált a Porsche fölénye, de a rivális márkák nehezet akarták hagyni magukat.

Ennek megfelelően nemsokára Lucas Di Grassi futotta meg a tréning leggyorsabb körét 3:22.985-tel, melyet követően a brazil audisnak volt egy meleg pillanata a Mulsanne-ben, azonban a szép mentés ellenére a rázókő elkerülhetetlen volt az R18-as gép számára, így a korábbi F1-es, jelenlegi Formula E-, WEC-pilótának vissza kellett evickélnie a depóba, ugyanis vibráció és füst keletkezett az autó elejében. A végül harmadik helyen záró #8-as Audi ezután már vissza sem tért a pályára.

A 6. pozícióban záró #7-es Audi számára sem volt leányálom a tréning, ugyanis a Tréluyer - Fassler - Lotterer trió is számos problémával küzdött, ide tartozik Tréluyer korai megforgása is. Az egységnek gondjai voltak az üzemanyag-áramlás mérő laza csatlakozójával is.

A két Audi R18-as között a két Toyota TS050-Hybrid végzett, előrébb a #6-os rajtszámú autóval. Azonban hiába zárt egészen jól a japánok két autója, a Toyotát is utolérte a dráma a végén, amikor is az Indianapolis-kanyarban Sarrazin falnak vágta a #6-os Toyotát, melynek csúnyán lebontódott az eleje a baleset következtében. Nagyjából ugyanekkor a #28-as Pegasus-Morgan is a falban kötött ki, szintén a pálya hátsó részén. Ezen két eset a tréning harmadik, s egyben utolsó piros zászlóját hívta elő, amely a leintést is jelentette.

Még két piros zászlós fázis volt a négy óra folyamán. Először nagyjából félidőnél kellett meglengetni a piros zászlót, amikor a ByKolles Racing #4-es rajtszámú autója gyulladt ki a két Mulsanne-sikán között - ezzel valószínűleg véget is ért az egység számára a mai nap.

Másodjára Bruno Senna miatt kellett aktiválni a piros jelzést, ugyanis a #43-as rajtszámú Ligier-rel az Indianapolisban a falnak koccant és a sóderágyban ragadt.

Az LMP2-es mezőnyben váratlan elsőséget aratott a tavalyi győztes, a #47-es KCMG Richard Bradley-ékkel. A GTE Pro kategóriában az #51-es Ferrari volt a leggyorsabb, a GTE Am-ban pedig a #61-es Ferrari.

Az 56-os garázs idei "lakója", a #84-es Morgan az összetettben 34.-ként zárt, Jean Bernard Bouvettel, Christophe Tinseau-val és a mozgássérült Fréderic Saussettel.

A szabadedzés végeredménye:

Poz. # Kat. Csapat Autó Gumi Kör Hátrány (mp.) Idő Átlags.
1 2 P1 Porsche Team Porsche 919 Hybrid M 44 3:22.011 242.9
2 1 P1 Porsche Team Porsche 919 Hybrid M 47 0.539 3:22.550 242.2
3 8 P1 Audi Sport Team Joest Audi R18 M 37 0.974 3:22.985 241.7
4 6 P1 Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 - Hybrid M 42 1.147 3:23.158 241.5
5 5 P1 Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 - Hybrid M 40 2.020 3:24.031 240.5
6 7 P1 Audi Sport Team Joest Audi R18 M 38 3.515 3:25.526 238.7
7 12 P1 Rebellion Racing Rebellion R-One - AER D 43 6.025 3:28.036 235.8
8 13 P1 Rebellion Racing Rebellion R-One - AER D 42 6.280 3:28.291 235.6
9 4 P1 Bykolles Racing Team CLM P1/01 - AER D 15 11.221 3:33.232 230.1
10 47 P2 KCMG Oreca 05 - NISSAN D 34 17.122 3:39.133 223.9
11 36 P2 Signatech Alpine Alpine A460 - Nissan D 30 17.710 3:39.721 223.3
12 23 P2 Panis Barthez Competition LIGIER JS P2 - Nissan M 42 18.297 3:40.308 222.7
13 33 P2 EURASIA MOTORSPORT Oreca 05 - NISSAN D 39 18.310 3:40.321 222.7
14 46 P2 Thiriet By Tds Racing Oreca 05 - NISSAN D 40 18.444 3:40.455 222.6
15 42 P2 Strakka Racing Gibson 015S - Nissan D 31 18.965 3:40.976 e222.0
16 30 P2 Extreme Speed Motorsports LIGIER JS P2 - Nissan D 37 19.316 3:41.327 221.7
17 26 P2 G-Drive Racing Oreca 05 - Nissan D 48 19.399 3:41.410 221.6
18 31 P2 Extreme Speed Motorsports LIGIER JS P2 - Nissan D 37 20.105 3:42.116 220.9
19 49 P2 MICHAEL SHANK RACING LIGIER JS P2 - HONDA D 39 20.108 3:42.119 220.9
20 35 P2 Baxi DC Racing Alpine Alpine A460 - Nissan D 25 20.132 3:42.143 220.9
21 44 P2 Manor Oreca 05 - Nissan D 32 20.855 3:42.866 220.2
22 27 P2 SMP Racing BR01 - Nissan D 37 21.396 3:43.407 219.6
23 38 P2 G-Drive Racing Gibson Gibson 015S - Nissan D 42 21.444 3:43.455 219.6
24 37 P2 SMP Racing BR01 - Nissan D 30 21.817 3:43.828 219.2
25 43 P2 RGR Sport by Morand LIGIER JS P2 - Nissan D 34 22.075 3:44.086 219.0
26 28 P2 Pegasus Racing Morgan - Nissan M 28 22.107 3:44.118 218.9
28 48 P2 Murphy Prototypes Oreca 03R - Nissan D 26 23.806 3:45.817 217.3
29 34 P2 RACE PERFORMANCE Oreca 03R - Judd D 39 24.119 3:46.130 217.0
31 22 P2 SO24 ! BY LOMBARD RACING LIGIER JS P2 - Judd D 28 26.942 3:48.953 214.3
32 40 P2 Krohn Racing LIGIER JS P2 - Nissan M 21 27.977 3:49.988 213.3
33 51 Pro AF Corse Ferrari 488 GTE M 33 31.822 3:53.833 209.8
34 84 CDNT SRT41 By OAK Racing Morgan LMP2 - NISSAN M 18 31.882 3:53.893 209.8
35 82 Pro RISI COMPETIZIONE Ferrari 488 GTE M 21 32.169 3:54.180 209.5
36 68 Pro FORD CHIP GANASSI TEAM USA Ford GT M 32 32.882 3:54.893 208.9
37 66 Pro Ford Chip Ganassi Team UK Ford GT M 30 33.070 3:55.081 208.7
38 67 Pro Ford Chip Ganassi Team UK Ford GT M 31 33.425 3:55.436 208.4
39 71 Pro AF Corse Ferrari 488 GTE M 32 33.491 3:55.502 208.3
40 69 Pro FORD CHIP GANASSI TEAM USA Ford GT M 30 33.499 3:55.510 208.3
41 92 Pro Porsche Motorsport Porsche 911 RSR (2016) M 29 33.650 3:55.661 208.2
42 64 Pro Corvette Racing - GM Chevrolet Corvette C7.R M 26 34.120 3:56.131 207.8
43 63 Pro Corvette Racing - GM Chevrolet Corvette C7.R M 28 34.479 3:56.490 207.5
44 91 Pro Porsche Motorsport Porsche 911 RSR (2016) M 31 34.495 3:56.506 207.5
45 95 Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 D 46 34.607 3:56.618 207.4
46 77 Pro Dempsey - Proton Racing Porsche 911 RSR (2016) M 27 34.985 3:56.996 207.0
47 97 Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 D 47 35.446 3:57.457 206.6
48 61 Am Clearwater Racing Ferrari 458 Italia M 40 35.532 3:57.543 206.5
49 62 Am Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia M 28 37.092 3:59.103 205.2
50 83 Am AF Corse Ferrari F458 Italia M 33 37.283 3:59.294 205.0
51 88 Am Abu Dhabi-Proton Racing Porsche 911 RSR M 37 37.581 3:59.592 204.8
52 78 Am KCMG Porsche 911 RSR M 28 38.407 4:00.418 204.1
53 98 Am Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 D 44 38.842 4:00.853 203.7
54 50 Am Larbre Competition Chevrolet Corvette C7-Z06 M 26 39.166 4:01.177 203.4
55 55 Am AF Corse Ferrari 458 Italia M 39 39.189 4:01.200 203.4
56 89 Am Proton Competition Porsche 911 RSR M 35 40.180 4:02.191 202.6
57 60 Am Formula Racing Ferrari 458 Italia M 34 40.421 4:02.432 202.4
58 86 Am Gulf Racing Porsche 911 RSR M 24 41.772 4:03.783 201.3
59 57 Am Team AAI Chevrolet Corvette C7-Z06 M 30 42.515 4:04.526 200.7
60 99 Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 VANTAGE D 31 45.668 4:07.679 198.1

Ha Olvasónk valamelyik egység pilóta összetételéről kíván értesülni, akkor ajánlani tudjuk a rajtlista átböngészését és a Live Timing rendszeres figyelését.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/8813206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása