WTCC - TARQUINI MEGSZEREZTE A LADA VESTA ELSŐ GYŐZELMÉT A MOSZKVAI NYITÓFUTAMON!

tarquini.jpg

Az esős moszkvai első futamon tarolták a Ladák - Tarquini megszerezte a Vesta első futamgyőzelmét, megelőzve csapattársát, Nicky Catsburgot és Hugo Valente is a negyedik helyen tudott zárni. Egy áthajtásos büntetés után Michelisz Norbert a 10. lett, Ficza Ferencet pedig a 15. pozícióban intették le.

A 2009. évi világbajnok a kilencedik helyről rajtolva szerezte meg a Lada Vesta első győzelmét, az olasz Tarquinit csapattársa, Nicky Catsburg, a második futam pole pozíciósa követte a második helyen.

wtcc3.jpg

A nyitófutamon megszokott fordított rajtrácsos szisztéma révén a három gyári Lada a 8-9-10. helyen zártak, miközben a futamot Tiago Monteiro kezdhette meg a pole-ból a gyári Civic-kel, két Citroen-pilóta, Mehdi Bennani és Yvan Muller elől.

Azonban a felvezető kör végén óriási fordulatot hozott a futam, ugyanis ekkor valósággal leszakadt az eső. A versenyirányítás pedig nem habozott, azonnali hatállyal esősnek nyilvánította a versenyt, a startot pedig 15 perccel elhalasztotta, hogy a csapatoknak legyen idejük arra, hogy esőgumikra váltsanak.

A rajtot jól kapta el Monteiro, meg is őrizte a portugál a vezetést, miközben Yvan Muller Mehdi Bennanit lerajtolva felzárkózott másodiknak.

Rövidesen viszont kiderült, hogy a Honda eléggé szenved az esős beállításokkal, így Monteiro a következő körökben szép számmal veszítette a pozíciókat. Az első kör végén speciel már a Muller - Bennani - Lopez trió volt az első helyen. De Tarquini is ekkor már a negyedik pozícióban autózott a Ladával, s nem gyenge tempót ment esőben, így az élen álló három Citroen nem dőlhetett hátra.

A második kör végén az utolsó kanyarban a 2009-es világbajnok el is kezdte levadászni a Citroen C-Elyseé-ket, az utolsó kanyarban maga mögé utasította a címvédő "Pechito" Lopezt. Igaz, volt kettejük között egy kisebb koccanás, melyet vizsgálnak a versenybírák. Mindeközben a másik két ladás, Catsburg és Valente sem tétlenkedett, a harmadik kör végére Catsburg már az 5. pozícióban haladt.

Tarquini pedig a harmadik körben a csúszós körülmények között könnyedén megelőzte a maradék két citroeneset, Mehdi Bennanit és Yvan Mullert.

Nem sokkal később a 28 éves Catsburg is megmérkőzött a négyszeres világbajnok franciával, aki ezúttal nehezen hagyta magát, de végül a holland a 9. körben fogást talált rajta. Azonban arra ideje már nem maradt Catsburgnak, hogy befogja Tarquinit a végén.

Lopezt a 10. körben a harmadik Lada is levadászta, Valentével a fedélzeten, azonban ekkorra már túl nagy volt a hátránya Yvan Mullerrel szemben, így be kellett, hogy érje a negyedik pozícióval.

"Pechito" Lopez az ötödik helyen ért célba, azonban Bennanival szemben így is nőtt az előnye, amely immár 102 pont, ugyanakkor Muller felzárkózott 110 pontra, ami a különbséget illeti, s feljött harmadiknak a tabellán.

A legjobb hondás Tiago Monteiro volt, aki hatodikként szelte át a célvonalat csapattársa, Rob Huff előtt. A legjobb Chevrolet-pilóta pedig a René Münnichet James Thompson volt, aki a nyolcadik helyen végzett, a WTCC Trophy-ban pedig elsőként. Mehdi Bennani végül csak a kilencedik lett. Michelisz Norbinak pedig csak egy 10. hely jutott, miután kapott egy áthajtásos büntetést, mivel nem a megfelelő módon parkolt fel a rajtkockájába - ugyanez volt a probléma Tom Coronel esetében, akit szintén szankcionált az FIA.

Ficza Ferenc tizenötödik lett, miután az utolsó körökben szépen megküzdött Gregoire Demoustierrel, majd meg is előzte az SLR franciáját.

Zárásképpen egy érdekfeszítő statisztika: a mai nap Gabriele Tarquini minden idők legöregebb pilótájává vált, aki FIA-eseményt tudott nyerni, ugyanis a Lada olasz pilótája ma 54 éves és 102 napos. Eddig a rekordot a Forma-1 ötszörös világbajnoka, Juan Manuel Fangio tartotta, aki 53 évesen és 22 naposan nyerte meg az 1951. évi Francia Nagydíjat.

A nyitófutam végeredménye:

wtcc_nyitofutam_1.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr858801402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása