
A Forma-1 hivatalos, olasz-kínai gumigyártója, a Pirelli megkapta azt, amit akart.
Mint ismeretes, jövőre szélesebb gumik, és aerodinamikájukban eléggé más autók érkeznek a száguldó cirkuszba. A drasztikus változások miatt pár hónapja a Pirelli az FIA-hoz fordult, ugyanis több, szám szerint 25 tesztnapot szeretnének annak érdekében, hogy felkészüljenek a jövő évi szezonra. Heteken át ment az ígérgetés a Forma-1 vezetői részéről, a Pirelli állítólag a hónap elején már az FIA-nak levelet is írt, vasárnap este pedig elfogyott minden türelme a gumigyártónak és másnap estig ultimátumot adott a Forma-1 vezérkarának, hogy vagy megkapjak azt a 25 tesztnapot, vagy nem írják alá a beszállítói szerződésüket a következő, 2017-2019-es időszakra, ezzel pedig a Forma-1 gumigyártó nélkül maradna...
A Pirelli kemény szavainak gyorsan volt hatása, ugyanis még aznap este jóváhagyta a Forma-1 Bizottság a tesztelésre vonatkozó szabályok módosítását, ugyanis ez kellett ahhoz, hogy teret kapjon a Pirelli követelése. Így az olasz-kínai cég 25 napot kap idén arra, hogy tesztelhesse a gumikat a jövőre. A gyártó azt majd előre meg fogja mondani, hogy mikor, hol és melyik csapat autójával.
A Milánóban székelő gumicég két fázisra bontja fel a felkészülést. Első ízben 2012 és 2014 közötti autókat fognak használni arra, hogy a mostaniakkal megegyező méretű, ám más összetételű gumiabroncsot teszteljenek. Majd a második körben nyártól a 2017-es szabálymódosításoknak megfelelően átalakított 2015-ös autókkal fognak dolgozni.
Szerdán pedig az FIA Motorsport Világtanács hivatalos is engedélyezte a Pirellinek a 25 tesztnapot. Ekkor az FIA azt is jelezte, a 2016-os méretű 2017-es prototípusokat első körben a Pirelli 2013-as vagy 2014-es autó segítségével tesztelheti. A második szakaszban pedig már a nagyobb, a 2017-es szabványoknak megfelelő gumikat is használhatják.
A Pirelli munkáját öt csapat fogja segíteni, ez az öt csapat valószínűleg a Mercedes - Ferrari - Red Bull - Williams - Force India - McLaren hatosból fog kikerülni.
Tegnap pedig a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery megerősítette, hogy korlátozott mértékben ugyan, de GP2-es autókon már kipróbálták a jövő évi koncepciót, de csak és kizárólag kísérleti jelleggel.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal