Ahogy mondani szokás, "a birodalom visszavágott". Azok után, hogy a Mexikó ePrix-t követően elvették a győzelmet az ABT pilótájától, Lucas Di Grassitól, a brazil Long Beach-en nyerni tudott, miközben a rivális Sebastien Buemi a Renault e.dams színeiben csak a leggyorsabb körért járó két pontot tudta bezsebelni, így újra Di Grassi vezeti a pontversenyt, egyetlenegy ponttal!
Ezen a hétvégén megrendezésre került a Formula E második szezonjának hatodik versenye, a Long Beach ePrix. Az amerikai utcai pálya mindössze 2,1 kilométer hosszú, és a kanyarok száma is csak 7 volt, szóval nem volt meglepő az, hogy javarészt 56-59 másodperces köridőket láttunk a hétvége folyamán.
Az első szabadedzésen bejött a papírforma, miszerint a Renault e.dams svájci pilótája, Sebastien Buemi nyert, méghozzá majd fél másodperccel előzte meg a második helyezett Sam Bird-öt, és közel 7 tizedet vert a harmadik pozícióban végző Simona De Silvestro-ra. A második tréningen azonban már az ABT csapat zárt az élen, mégpedig Daniel Abttal, a német mögött Buemi lett a második, és a csapattárs Di Grassi a harmadik.
Az időmérő edzésen azonban abszolút fordult a kocka. A pole pozíciót Antonio Félix Da Costa kaparintotta meg a tavalyi erőforrást használó Team Aguri színeiben, megelőzve Bird-öt, Di Grassit, Sarrazint és Heidfeldet. A kvalifikáció legnagyobb vesztese pedig a Renault csapata lett, ugyanis Buemi és Prost csak a 8-9. rajtpozíciót szerezték meg. Azonban a kvalifikáció után módosult a sorrend, mivel az esemény után technikai ellenőrzésen kiderült, hogy a győztes Da Costa autójának gumijainak nyomása alacsonyabb volt a megengedettnél, így a portugált diszkvalifikálták, és Bird ölébe hullott az első rajtkockás indulás.
A verseny rajtja mindenféle probléma nélkül lezajlott, Bird simán megőrizte a vezetést. Az első pozíciócserékre akkor került sor, amikor a mahindrás Nick Heidfeld túlontúl szélesen vett egy kanyart egy elfékezés után, ennek köszönhetően pedig Frijns és Buemi is elment a német mellett.
A verseny első negyedében Buemi megkezdte a felzárkózást. A 8. körben gyönyörűen megelőzte Daniel Abtot, ám négy körrel később a hajtűben már nem tudta megismételni ezt a manővert, sőt... Egy eléggé amatőr hibát követett el az e.dams-os svájci, és felöklelt Robin Frijnst. A balesetben a holland elvesztette hátsó szárnyát, míg a svájcinak az orrkúpja sérült meg, így mindkettejüknek a vártnál korábban kellett eszközölniük autócseréjüket.
Az autócserék után, a 23. körben Sam Bird hibázott egyet az 5-ös kanyarban, melynek következtében megpuszilta a gumifalat. Ezzel a Virgin britje a 2. helyről visszaesett a 7.-re, ahonnan a leintésig már csak egy pozíciót tudott javítani.
Az amúgy is izgalmakban, fordulatokban gazdag futamon még a biztonsági autó is belátogatott a pályára, mivel pár körrel a leintés előtt Nelson Piquet Jr. vágta oda a NEXTEV TCR autóját a kettes kanyar kijáratán. Egy körrel később pedig Antonio Félix Da Costa is feladta a versenyt.
A Safety Car-fázis után 3 körben már nemigen változott a sorrend, így pedig Lucas Di Grassi megnyerte a versenyt az ABT színeiben, a venturis Stephane Sarrazin, valamint a másik ABT-autót kormányozó Daniel Abt előtt. A pontszerzők névsorát Heidfeld, Senna, Bird, D'Ambrosio, Duval, De Silverstro és Conway tették teljessé. A következő verseny Párizsban kerül megrendezésre, április 23-án.
A verseny hivatalos összefoglalója:
Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal