WTCC - 2016 FRANCIA NAGYDÍJ: SÚLYTÁBLÁZAT

11666226_658161920950671_7300532199360124031_n_1.jpg

Íme a 2016-os év első fordulója érvényes pluszsúlyok táblázata!

A WTCC ballasztrendszerében a téli szünet alatt két, számottevő módosítást eszközöltek. Egyik az, hogy az erőviszonyok kiegyensúlyozottsága érdekében a maximális pluszsúly immár 80 kilogramm az eddigi 60 helyett. Ezt a súlyt a referenciaidővel rendelkező márka kapja meg.

Az elmúlt jó pár évben az volt a trend, hogy 3 verseny összesített eredménye alapján kalkulálták ki azt, hogy melyik márkának hány kilóval kell többet cipelnie az 1100 kilós minimumsúlynál, tehát az első két futamon még nem nagyon lenne mit számolgatni, így nem a teljesítmény fog számítani. Azonban mindennek ellenére lesz gazdája a 80 kilónak már a franciaországi és a szlovák versenyen, mégpedig a Citroen személyében, világbajnok márkaként.

A magyarországi versenyen azonban újból a régi rendszer lép működésbe. Valamennyi manufaktúra esetében a két legjobb pilóta két legjobb időmérős, valamint két leggyorsabb, futamon futott köridejét használják fel a kalkulációhoz, a kiszámolt átlagok közti különbségek fognak dönteni a ballasztokról.

A legjobb átlagidővel rendelkező márkáé lesz a 80 kiló, utána minden tizednyi hátrány 10 kiló könnyítést jelent. Ez is egy újítás az idei évre, ugyanis eddig a ballasztsúlyok csökkenéséhez minimum 4 tizedes hátrányra volt szükség.

Franciaországban csak a Citroeneknek kell pluszsúlyt cipelniük, a másik négy gyártó minimumsúlyon fog körözni.

A Paul Ricard-i fordulóra érvényes súlytáblázat:

Gyártó (autó) Különbség Ballaszt Összsúly a Paul Ricard-ra
Citroen (C-Elyseé) - 80 kg 1180 kg
Honda (Civic) - 0 kg 1100 kg
Lada (Vesta) -
Chevrolet (Cruze) -
Volvo (S60) -

 

A WTCC 2016-os szezonja a hétvégén indul, a menetrendről már korábban beszámolhattunk.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr268545256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása