
Íme a 2016-os év első fordulója érvényes pluszsúlyok táblázata!
A WTCC ballasztrendszerében a téli szünet alatt két, számottevő módosítást eszközöltek. Egyik az, hogy az erőviszonyok kiegyensúlyozottsága érdekében a maximális pluszsúly immár 80 kilogramm az eddigi 60 helyett. Ezt a súlyt a referenciaidővel rendelkező márka kapja meg.
Az elmúlt jó pár évben az volt a trend, hogy 3 verseny összesített eredménye alapján kalkulálták ki azt, hogy melyik márkának hány kilóval kell többet cipelnie az 1100 kilós minimumsúlynál, tehát az első két futamon még nem nagyon lenne mit számolgatni, így nem a teljesítmény fog számítani. Azonban mindennek ellenére lesz gazdája a 80 kilónak már a franciaországi és a szlovák versenyen, mégpedig a Citroen személyében, világbajnok márkaként.
A magyarországi versenyen azonban újból a régi rendszer lép működésbe. Valamennyi manufaktúra esetében a két legjobb pilóta két legjobb időmérős, valamint két leggyorsabb, futamon futott köridejét használják fel a kalkulációhoz, a kiszámolt átlagok közti különbségek fognak dönteni a ballasztokról.
A legjobb átlagidővel rendelkező márkáé lesz a 80 kiló, utána minden tizednyi hátrány 10 kiló könnyítést jelent. Ez is egy újítás az idei évre, ugyanis eddig a ballasztsúlyok csökkenéséhez minimum 4 tizedes hátrányra volt szükség.
Franciaországban csak a Citroeneknek kell pluszsúlyt cipelniük, a másik négy gyártó minimumsúlyon fog körözni.
A Paul Ricard-i fordulóra érvényes súlytáblázat:
Gyártó (autó) | Különbség | Ballaszt | Összsúly a Paul Ricard-ra |
Citroen (C-Elyseé) | - | 80 kg | 1180 kg |
Honda (Civic) | - | 0 kg | 1100 kg |
Lada (Vesta) | - | ||
Chevrolet (Cruze) | - | ||
Volvo (S60) | - |
A WTCC 2016-os szezonja a hétvégén indul, a menetrendről már korábban beszámolhattunk.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal