Új év, régi szerelem... A hétvégén a Forma-1 fanatizmusai számára egy hosszas várakozás ér véget. Íme az Ausztrál Nagydíj előzetese!
A hétvége kezdetekor hivatalosan is véget ér a téli álom a Forma-1-ben, ugyanis végre valahára megkezdődik az idei szezon. Ahogyan azt megszokhattuk, a száguldó cirkusz tagjai először Ausztráliában csapnak össze, egy-két kivételt leszámítva. A melbourne-i Albert Parkban található aszfaltcsík 1996 óta évente fogadja a királykategória mezőnyét, az előtte lévő 11 évben pedig Adelaide rendezte az Ausztrál Nagydíjat.
A pálya
Az Albert Park Circuit 5,303 kilométer hosszú, vonalvezetésében pedig 16 kanyar található, ebből 10 jobb-, és 6 balkanyar.
Az ausztrál versenypálya összességében közepesen nehéz, azonban, hogyha meg kéne neveznünk a legnehezebb szektor(oka)t a három közül, akkor a második szektor végét, valamint a pálya utolsó szakaszát mondanánk.
Egyébként a vonalvezetés igencsak sajátságos, ugyanis annak ellenére van az egykörös átlagsebesség 210 kilométer/óra fölött, hogy nincs sok hosszú egyenes, még talán a célegyenes a leghosszabb, ahol az autók a 320-330 kilométer/órás sebességet érhetnek el. Ugyanakkor azt is le kell szögezni, hogy gyors kanyarokban bővelkedik a pálya.
Több jó előzési pontja van a pályának, többek között az 1-es, a 3-as, a 9-es, valamint a 13-as kanyar.
A fontos tudnivalók
Az FIA a legtöbb pályához hasonlóan Ausztráliában is két DRS-zónát jelölt ki:
Mérési pont(ok) | Aktiválási pont(ok) | |
Első DRS-zóna | 13 méterrel a 14-es kanyar előtt. | 762 méterrel az 1-es kanyar előtt. |
Második DRS-zóna | 510 méterrel a 3-as kanyar előtt. |
A szezonnyitón Martin Donnelly lesz az FIA segítségére, mint negyedik versenybíró. Az északír mindössze 13 futamot teljesített a királykategóriában, az 1989-1990-es szezonokban, utóbbi esztendőben egy hatalmas baleset miatt véget ért a karrierje. A Spanyol Nagydíjon elszenvedett baleset után már csak egy pár BTCC-futamon indult, jelenleg akadémiát üzemeltet.
A pályán végrehajtott módosítások:
- A 3-as kanyar előtt a pályából egy 25 méteres szakasz újra lett aszfaltozva.
- Az 5-ös kanyar kijáratán áthelyezték a gumifalat, valamint a korlátokat.
- A 15-ös kanyar előtt található, jobboldali pályabírói posztot 12 méterrel előrébb vitték.
- A 16-ös kanyar kijáratán a rázókövet 4 méterrel hosszabbították meg.
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 5 órától): Esteban Gutierrez (Haas), Lewis Hamilton (Mercedes), Rio Haryanto (Manor), Jolyon Palmer (Renault), Daniel Ricciardo (Red Bull), Sebastian Vettel (Ferrari).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 8:30-tól): Cyril Abiteboul (Renault), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Gene Haas (Haas), Christian Horner (Red Bull), Toto Wolff (Mercedes).
A pilóták/csapatok gumiválasztásai:
A 13 szettből "csak" 10 esetében kaptak szabad kezet a pilóták és a csapatok, 3 szettet a Pirelli jelölt ki.
Esélylatolgatás
Jelen állás szerint úgy néz ki, hogy a Mercedes most már megbízhatóság szempontjából is csúcsformában van, azonban mindennek ellenére nem érdemes kapásból arra következtetni, hogy egy újabb olyan év áll előttünk, amely újból a Mercedes dominanciájáról fog szólni. Sőt, még az is előfordulhat, hogy az ezüst nyilaknak kihívójuk is akad a ferraris Sebastian Vettel személyében. Az azonban talán még nagyobb kérdőjel, hogy az ezüst háború harmadik felvonásában Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg kezd-e majd jobban...
Az Abu Dhabi Nagydíj győztesei az elmúlt öt évben:
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2013 | Kimi Raikkonen | Lotus Renault |
2012 | Jenson Button | McLaren Mercedes |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull Renault |
Program:
2016. március 18., péntek
02:30 - 04:00 Első szabadedzés (TV: M4 Sport)
06:30 - 08:00 Második szabadedzés (TV: M4 Sport)
2016. március 19., szombat
04:00 - 05:00 Harmadik szabadedzés (TV: M4 Sport)
07:00 - 08:00 Időmérő edzés (TV: M4 Sport)
2016. március 20., vasárnap
06:00 - Futam (TV: M4 Sport)
A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek.
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.