F1 - BARCELONA: VETTEL ELSŐSÉGÉVEL ZÁRULT A 2016-OS ELŐSZEZON!
Forma-1 2016: Barcelonai tesztsorozat, 8. nap

cctgiyjviaafw9h.jpg

Sebastian Vettel végzett az élen a Ferrarival a barcelonai tesztsorozat legutolsó napján!

A Ferrari ötödik napját is behúzta a nyolcnapos barcelonai tesztsorozat zárónapján, melyet a német Sebastian Vettel zárt az élen. A négyszeres világbajnok német versenyzőnek sima, problémamentes napja volt, s amellett, hogy ő teljesítette a legtöbb kört, szám szerint 142-t, még a nap leggyorsabb körét is megfutott, a piros jelölésű, szuperlágy Pirelliken.

ccskc8qw0aauojj.jpg

Mindemellett Vettel is kipróbálhatta ma a "halo"-rendszert, amely 2017-től már bevezetésre kerülhet a száguldó cirkusz világában. A "glóriát" tegnap finn csapattársa, Kimi Raikkonen is kipróbálta. A német pilóta kifejtette véleményét a pilóták fejének védelmét biztosítani kívánó eszközről: 

"Mindennek előtt el kell, hogy mondjam, minden rendben volt, amikor körbementem a pályán. Mindent tisztán láthatsz, amit szükséges látnod. Úgy gondolom, tudunk még javítani az esztétikáján, ahogyan a téren is, hogy mennyire van az utadban. Én ezt már szimulátorban is teszteltem, és úgy vélem, hogy rövidesen meg fog érkezni a továbbfejlesztett változat is.

Alapjában véve egyetértek azzal, hogy nem túl csinos darab, azonban segít javítani a biztonságon, továbbá életeket menthet meg. 

Az elmúlt négy évből pedig két versenyzőt tudnék mondani, kinek életét megmenthette volna ez a rendszer. Henry Surtees és Justin Wilson. Azt hiszem semmi kifogás nem lehet arra, hogy ez a két pilóta már nincs köztünk."

Ám voltak ellenzői is a "halo"-nak, többek között a regnáló világbajnok, Lewis Hamilton. Igaz, még sosem próbálta ki, de ő határozottan kijelentette, hogy a legkevésbé sem nyitott a "bukókeret" felé:

"Nagyra értékelem a Forma-1-ben a biztonsági törekvéseket, azonban remélem, hogy a "halo" csak opció lesz, nem pedig kötelező érvényű előírás. Amennyiben szabadon lehet dönteni a felszereléséről, én tuti, hogy nem hagyom azt, hogy feltegyék az autómra."

cctvc2mwoaaiy2e.jpg

A Mercedes 7 problémamentes napot tudhatott maga mögött, de az utolsó nap délelőttjén, az utolsó percekben a W07-esbe is befészkelődött a technika ördöge, ennek következményeként Lewis Hamilton autója megállt a pályán, a depókijárat után, ezzel előidézve a nap első piros zászlós fázisát. A hírek szerint az erőátvitel mondott csütörtököt, emiatt a délutános Nico Rosberg műszaka a tervezettnél nagyjából 90 perccel később vehette kezdetét. Mindenesetre a megbízhatóság miatt így sem kell szégyenkeznie a Mercedesnek, mivel a motor már 5000 megtett kilométer fölött járt!

cctxgfvwoaaqixc.jpg

A délután folyamán pedig egy újabb Mercedes-hajtású gépet ért utol a "vég", Sergio Perez alatt füstölt el látványosan a Force India az ötödik óra végén a hármas szektorban. A mexikói számára ekkor véget ért az előszezoni felkészülés. Az incidens pedig a második, egyben a nap utolsó piros zászlóját idézte elő.

A délelőtti etapban a Renault is műszaki gondokkal küszködött, ami hátráltatta Jolyon Palmert a munkában. A brit nem először húzott rövidebbet csapattársánál, Kevin Magnussennél, ezt az is bizonyítja, hogy a dán pilóta nagyjából kétszer annyi kilométert tudott abszolválni, mint a brit újoncversenyző.

Tekintettel az előző napok műszaki hibáira, a Mercedes mellett a mai napon a Haas is a munkamegosztás elvét követte, azaz Romain Grosjeannak és Esteban Gutiérreznek is lehetőséget biztosított, igaz utóbbi csak az utolsó bő 1 órában gördülhetett pályára, holott őt érte többször műszaki szerencsétlenség.

Ezennel pedig a végéhez érkezett a Forma-1-es előszezon, két hét múlva ilyenkor már az ausztrál nagydíjhétvége első két szabadedzésének az eredményét is ismerni fogjuk!

A nyolcadik tesztnap végeredménye:

ccujsruwoaeahdr.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr958444300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása