Sebastian Vettel végzett az élen a Ferrarival a barcelonai tesztsorozat legutolsó napján!
A Ferrari ötödik napját is behúzta a nyolcnapos barcelonai tesztsorozat zárónapján, melyet a német Sebastian Vettel zárt az élen. A négyszeres világbajnok német versenyzőnek sima, problémamentes napja volt, s amellett, hogy ő teljesítette a legtöbb kört, szám szerint 142-t, még a nap leggyorsabb körét is megfutott, a piros jelölésű, szuperlágy Pirelliken.
Mindemellett Vettel is kipróbálhatta ma a "halo"-rendszert, amely 2017-től már bevezetésre kerülhet a száguldó cirkusz világában. A "glóriát" tegnap finn csapattársa, Kimi Raikkonen is kipróbálta. A német pilóta kifejtette véleményét a pilóták fejének védelmét biztosítani kívánó eszközről:
"Mindennek előtt el kell, hogy mondjam, minden rendben volt, amikor körbementem a pályán. Mindent tisztán láthatsz, amit szükséges látnod. Úgy gondolom, tudunk még javítani az esztétikáján, ahogyan a téren is, hogy mennyire van az utadban. Én ezt már szimulátorban is teszteltem, és úgy vélem, hogy rövidesen meg fog érkezni a továbbfejlesztett változat is.
Alapjában véve egyetértek azzal, hogy nem túl csinos darab, azonban segít javítani a biztonságon, továbbá életeket menthet meg.
Az elmúlt négy évből pedig két versenyzőt tudnék mondani, kinek életét megmenthette volna ez a rendszer. Henry Surtees és Justin Wilson. Azt hiszem semmi kifogás nem lehet arra, hogy ez a két pilóta már nincs köztünk."
Ám voltak ellenzői is a "halo"-nak, többek között a regnáló világbajnok, Lewis Hamilton. Igaz, még sosem próbálta ki, de ő határozottan kijelentette, hogy a legkevésbé sem nyitott a "bukókeret" felé:
"Nagyra értékelem a Forma-1-ben a biztonsági törekvéseket, azonban remélem, hogy a "halo" csak opció lesz, nem pedig kötelező érvényű előírás. Amennyiben szabadon lehet dönteni a felszereléséről, én tuti, hogy nem hagyom azt, hogy feltegyék az autómra."
A Mercedes 7 problémamentes napot tudhatott maga mögött, de az utolsó nap délelőttjén, az utolsó percekben a W07-esbe is befészkelődött a technika ördöge, ennek következményeként Lewis Hamilton autója megállt a pályán, a depókijárat után, ezzel előidézve a nap első piros zászlós fázisát. A hírek szerint az erőátvitel mondott csütörtököt, emiatt a délutános Nico Rosberg műszaka a tervezettnél nagyjából 90 perccel később vehette kezdetét. Mindenesetre a megbízhatóság miatt így sem kell szégyenkeznie a Mercedesnek, mivel a motor már 5000 megtett kilométer fölött járt!
A délután folyamán pedig egy újabb Mercedes-hajtású gépet ért utol a "vég", Sergio Perez alatt füstölt el látványosan a Force India az ötödik óra végén a hármas szektorban. A mexikói számára ekkor véget ért az előszezoni felkészülés. Az incidens pedig a második, egyben a nap utolsó piros zászlóját idézte elő.
A délelőtti etapban a Renault is műszaki gondokkal küszködött, ami hátráltatta Jolyon Palmert a munkában. A brit nem először húzott rövidebbet csapattársánál, Kevin Magnussennél, ezt az is bizonyítja, hogy a dán pilóta nagyjából kétszer annyi kilométert tudott abszolválni, mint a brit újoncversenyző.
Tekintettel az előző napok műszaki hibáira, a Mercedes mellett a mai napon a Haas is a munkamegosztás elvét követte, azaz Romain Grosjeannak és Esteban Gutiérreznek is lehetőséget biztosított, igaz utóbbi csak az utolsó bő 1 órában gördülhetett pályára, holott őt érte többször műszaki szerencsétlenség.
Ezennel pedig a végéhez érkezett a Forma-1-es előszezon, két hét múlva ilyenkor már az ausztrál nagydíjhétvége első két szabadedzésének az eredményét is ismerni fogjuk!
A nyolcadik tesztnap végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.