A Forma-1 hivatalos oldala közzétett pár grafikát a Ferrari új erőforrásáról, melyekről lesül, hogy a Mercedes hajtóegységére hasonlítanak leginkább.
A grafikákon egyből látható, hogy a legfőbb változás az olaszok erőforrásán a változtatható hosszúságú szívócsövek megjelenése, melyet a többi csapat már 2015-ben is használt, a Ferrari azonban csak most kezdi majd alkalmazni. Ezen megoldás segítségével a turbómotor nyomatéka szabályozható jobban, amellyel jobb vezethetőséget, nem utolsó sorban pedig nyers tempót lehet nyerni.
A fentebb említett kialakítást tavaly még nem tudták volna használni a hengerek V alakú elhelyezése közötti töltőlevegő-hűtő miatt, idén azonban ezen a téren a Mercedes megoldását másolják Maranelloban, azaz a töltőlevegő-hűtő átkerült a benzintank fölé, viszont az autó bal oldalán is megtalálható lesz annak egy része, ugyanis egyedi megoldásukat megtartva továbbra is két részben tárolják az eszközt.
Az új erőforrás kialakításakor az autó súlya is komoly figyelmet kapott a tervezőktől, ezért az olajtank lejjebb eresztésével könnyíthetnek hajtóegységükön, ezáltal pedig versenyautójuk súlyán is. Eközben az MGU-K, azaz a kinetikus energia visszanyerő-rendszer is előrébb került, az autó bal oldalán. Ennek köszönhetően a váltóházat is előrébb hozhatták, ami rendkívül fontos az autó hátuljának karcsúsítása szempontjából. A grafika továbbá azt is megmutatja, hogy mostantól fogva a kuplung is a váltóházban kap majd helyet.
Az mindenesetre elmondható, hogy az említett változtatások nagy része nem egyedi, hanem a Mercedes által is használtak másolata, ami nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen az olaszok egy győztes koncepcióból merítettek ötleteket. A Ferrari motor téren történt újításai egyébként leginkább az erő növelését kívántak elérni, de az autó hátsó részének átrendezésével aerodinamikai előnyt is kovácsolhatnak majd az új fejlesztésű erőforrásból.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.