Hivatalossá vált az Endurance VB és a Le Mans-i 24 órás viadal nevezési listája.
Az ACO (Francia Automobil Szövetség) és az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) ma kiadta a hivatalos nevezési listát a WEC bajnokságára, azaz a hosszútávú autóversenyzés világbajnokságára. 2016-ban 32 autó fog részt venni a bajnokságban, a szokásos négy kategóriában, az LMP1-ben (9), az LMP2-ben (10), a GTE Pro-ban (7), és a GTE Am-ban (6).
Az LMP1-ben nincs változás 2015-höz képest: a három gyári konstruktőr mellett (Porsche, Audi, Toyota) két hibrid hajtás nélküli nem gyári csapat, a Rebellion Racing és a ByKolles vesz részt. A svájci istállótól viszont kölcsönben távozik az idei Le Mans-ra Mathias Beche, aki csapata engedélyével az LMP2-es TDS Racing Thiriet-jét fogja vezetni a legendás versenyen. A ByKolles ma jelentette be idei pilótáit Simon Trummer és Pierre Kaffer személyében.
Az LMP2-ben több változás is történt. Egy újabb Signatech Alpine csatlakozik a mezőnyhöz, a legnagyobb újdonság azonban amellett, hogy a tavalyi bajnokesélyes KCMG kivonult a sorozatból, és a szintén pokoli gyors Ligier Nissan egy autóra csökkentette legénységét a JOTA Sport-tal való összeolvadásuk eredményeként, csatlakozik a mezőnyhöz a Manor alakulata is. Ráadásul nem is akármilyen csapatvezetéssel! A tavaly még a Forma-1-ben tevékenykedő John Booth és Graeme Lowdon kettős áll majd az Oreca kasztnit használó csapat élén, így a nagy tapasztalatot igénylő sorozatban könnyebben boldogulhatnak a kezdetekkor.
Nicolas Lapierre, a korábbi Toyota pilóta és a 2015-ös LMP2-es Le Mans-i győztes idén már teljes állásban versenyez majd, méghozzá a Signatech Alpine csapatánál. Közben egy volt Forma 3-as pilóta, Gustavo Menezes is csatlakozik az LMP2-höz, szintén a Signatech Alpine színeiben.
A GTE-ben a legnagyobb változás kétségkívül a Porsche gyári jellegű kivonulása, ám a német gyártó továbbra is jelen lesz privát autókkal. A Patrick Dempsey-féle Porsche csapat előrelép a GTE Pro kategóriába, míg az Aston Martin összesen már csak három autóval vesz részt a bajnokságban (két Pro és egy amatőr kategóriás egységgel). Minden más egység marad a tavalyi szezonból, illetve hozzájuk csatlakozik majd a KCMG és a Gulf Racing.
Miközben a WEC szezonjára 32 autó nyújtotta be jelentkezését, az idény leghosszabb futamára, a legendás Le Mans-i 24 órásra majdnem a duplája, egészen pontosan 60 egység jelentkezett. Ezzel a részvételi számmal beállítódik majd az eddigi rekord, mely szintén 60 résztvevőt számlált, az 1950 és 1955 közötti futamokon. Az eredeti tervek szerint az ACO csak két garázst nyitott volna fel az idei versenyre a tervezett négy extra garázsból, azonban végül úgy döntöttek, már 2016-ban bevetik mind a 60 garázst.
Az LMP1-ben az Audi és a Porsche háromról kettőre csökkentette Le Mans-i autóinak számát, a Toyota pedig maradt a két autónál, így idén már nem lesznek extra autóik a legnagyobbaknak (érdekesség, hogy tavaly például pont a Porsche extra autója nyerte a viadalt). Az LMP2-ben egy hatalmasnak számító 22 fős mezőny küzd majd az elsőségért.
A GTE kategóriákban az újonc Ford végül megkapta mind a négy autójának nevezési kérelmét, így az amerikai gyár máris négy egységgel veti bele magát a Le Mans világába. A Porsche a teljes bajnoki szezonban ugyan már nem, de a 24 óráson még elindít két gyári egységet, míg a Chevrolet és az Aston Martin is két autóval vesz részt a leghíresebb megbízhatósági autóversenyen.
A WEC 2016-os szezonjának a nevezési listája:
What you've all been waiting for! The 2016 #WEC full season entry list. 32 exceptional machines will race the world! pic.twitter.com/R1KMiANfxI
— FIA WEC (@FIAWEC) 2016. február 5.
A 2016. évi Le Mans-i 24 órás startlistája:
#WEC: The provisional entry list for the 2016 @24hoursoflemans has been announced today in Paris @FIAWEC pic.twitter.com/FKelm1ZG7f
— FIA (@fia) 2016. február 5.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.