
Bombahírrel állt elő a Renault bemutatójának párizsi helyszínen a francia csapat ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul, miszerint már jövőre mehet a levesbe a zsetonrendszer.
A 2015-ös év kevés szabályváltozásának egyike volt a zsetonrendszer bevezetése, amely minden motorgyártó számára lehetővé tette, hogy év közben módosítson az erőforrásán, igaz, a komplett évet 32 darab módosító pontból kellett kigazdálkodni. Pár hete még az volt a koncepció ennek kapcsán, hogy még idén is 32, de jövőre már csak 25, 2018-ban 20, 2019-ben pedig 18 zseton áll egy-egy gyártó rendelkezésére.
Most azonban ebben a témában is számottevő fordulat következhet be, miszerint az egész rendszert eltörlik, ezzel teret adva a szabad motorfejlesztésnek, amely mindegyik gyártónak pozitív lenne, ugyanis több esély lenne az erőviszonyok kiegyenlítésére, továbbá senkinek sem jó egy olyan Forma-1, ahol a motorteljesítmény az úr.
A zsetonrendszer eltörlése esetén csupán egyetlen feltétel lenne majd, mégpedig az, hogy egy továbbfejlesztett darab esetén új egységet kell vennie az adott komponensből. Mindennek az a célja, hogy a gyártók csökkenthessék az aggregátok költségeit, a partnercsapatoknak kedvezve.
Minderről pedig a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul rántotta le a leplet a Renault párizsi bemutatójának a helyszínén.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal