F1 - 223 LÓERŐVEL LEHET IZMOSABB A MCLAREN-HONDA?

84056_695928_784x523.jpg

Egy spanyol lap szerint az idei évben nagyon komoly mértékben javulhat a McLaren-Honda, mégpedig 223 lóerővel, azonban a jelentések szerint a japánoknál még ez sem lehet elegendő a teljes boldogsághoz.

A McLaren-Honda korábban azt a célt tűzte ki magának a 2016-os szezonra, hogy véget vetnek a komplett 2015-ös idény során tanúsított szenvedésnek. Még tavaly év végén Alonso és Button nagyon bizakodóak voltak a McLaren és a Honda terveinek hallatán, a kérdés az, hogy majd egy hónap múlva, a barcelonai teszten is ilyen lelkesek lesznek-e?

Ha igazak a spanyol As lap leírtak, akkor valószínű, hogy nem hagy alább a lelkesedésük, ugyanis egy kecsegtető 223 lóerős fejlődésről számoltak be, persze ezt nem szabad szó szerint értelmezni. Itt a magyarázat, hogy miért nem:

  • 2015-ben a Honda és a Mercedes belső égésű motorja között 70 lóerő volt a különbség.
  • Mint ismeretes, az ERS rendszer egy kör folyamán maximum 163 lóerőt adhat le. Tavaly év elején ez az érték éppen csak elérte a 60-at a McLarennél, és az esztendő későbbi szakaszában sem lett számottevően erősebb. A nagy motorerőt igénylő pályákon, mint például Monza, az ERS elfogyasztását követően nagyjából 230 lóerő volt gyengébb a McLaren MP4-30-as. És a 223 lóerő csakis így értelmezhető.

A Honda a tél folyamán nemigen henyélt, még a karácsonyi szünetben is dolgoztak a szakemberek, és a legnagyobb hangsúlyt az ERS-rendszerre helyezték. Az As szerint nem volt hiábavaló a kemény munka, mivel a szimulációk már arról tanúskodnak, hogy az ERS már képes a 163 lóerő leadására. Mindez pedig úgy sikerült, hogy közben a Hondának nem kellett lemondania azon filozófiájukról, amely a minimális méreteket helyezi előtérbe, miután a turbójuk úgy került megnövelésre, hogy közben más alkatrészek mérete csökkent. Ez pedig alátámasztja a McLaren-csapatfőnök Eric Boullier és a Honda Motorsport-vezető Yasuhisa Arai korábbi nyilatkozatát, miszerint továbbra is kitartanak a karcsú aerodinamika mellett, még a kicsi turbó ellenére is.

A wokingi gárda spanyol pilótája, Fernando Alonso tavaly év végén azt ecsetelte, hogy az autó az egyenes szakaszokon 2 másodperccel, míg a kanyargós részeken pár tizeddel volt lassabb a többieknél. Tehát amennyiben beigazolódik az, hogy a motor valóban ennyit fog fejlődni, akkor lehetséges a korábban megjósolt 2-2,5 másodperces előrelépés, azonban megeshet, hogy az élbolyt képviselő Mercedes - Ferrari duó ellen még sem lesz elegendő.

Fotó: Europress

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr688306128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása