A hétvégén megkezdődik a Rali VB 2016-os idénye, melynek fő esélyese ismét a VW Polo versenyzője, Sebastien Ogier.
Illetve nem is igazából hétvégén, már csütörtökön elrajtol az idei szezon, miután az elmúlt években bevett szokásoknak köszönhetően az idénynyitó Monaco rali két csütörtök esti szakasszal veszi kezdetét. Az alábbiakban előre tekintünk a 2016-os szezon legfőbb kérdéseire, és megvitatjuk, ki milyen esélyekkel indul az idei világbajnokságon!
Ha VB cím, akkor Ogier?
Sebastien Ogier mintha honfitársa, a WRC-ben már nem érdekelt Sebastien Loeb nyomdokiba lépett volna, ugyanis az előbbi francia 2013 óta egy három szezonos sikerszériát rakott össze, bezsebelve három világbajnoki címet. Ogier tavaly magabiztosan lett a legjobb, és mivel még ráadásul világverő technika is van alatta a Volkswagen Polo autójával, ugyanilyen magabiztossággal vághat neki az új idénynek is. A német gyártó autói legyőzhetetlennek bizonyultak a 2015-ös szezonban, csupán pár alkalommal tudtak eléjük kerülni a riválisok, és a közvélemény szerint ez idén sem lesz másképp, hiszen a Volkswagen továbbfejlesztette a Polo-t, ami így még tovább gyorsulhat.
De persze ha más márkák nem is tudják majd felvenni a harcot, Ogier számára ott lesz két sikerre éhes pilóta a rutinos Jari-Matti Latvala és az ifjú titán Andreas Mikkelsen személyében, akiknek hőn áhított céljuk a francia trónról való leszorítása. Latvalának nem igazán jött ki a lépés tavaly, rengeteg balszerencse érte, így idén bizonyítaná, hogy van esélye Ogier ellen. Mikkelsen pedig egyre jobb és jobb teljesítményeket rakott össze a 2015-ös szezonban, idén pedig egy új co-driver is a segítségére lesz a minél sikeresebb idény érdekében.
Mire lesz képes az új Hyundai?
A Hyundai csapatának tavaly is sikerült pár erős eredményt összehozni két nagyon ígéretes versenyzővel, Thierry Neuville-lel és Dani Sordo-val, valamint a fiatal tehetséggel, Hayden Paddon-nal, 2016-ban pedig már nem csak ők, de egy új modell is segíteni fogja őket a jobb szereplésben és a Volkswagen megszorongatásában. Az új gép nem mondható forradalminak, de a tavalyi megfelelő koncepció továbbfejlesztett változataként így is elég erős lehet a Polo-hármas ellen - legalábbis a gyárnál ezt remélik. Mindenesetre semmiképp sem lesz egyszerű dolguk, de konzisztens teljesítménnyel és egy kis gyorsulással ott lehetnek a VW közelében. A koreai márka egyébként kijelentette, három pilótája között fog rotálni a ralik során, és kisebb meglepetésre Dani Sordo lesz az, aki minimum 10 ralit teljesíteni fog.
Mit tud nyújtani az épphogy jelentkezni tudó M-Sport?
A brit M-Sport csapat a Volkswagen és a Hyundai mellett harmadik gyári alakulatként nevezett az idényre, ám ezt csak a legutolsó pillanatban tudták megtenni, így felmerül a kérdés, vajon képesek lehetnek-e reálisan ott lenni a legjobbak közt? Nos, a válaszra valószínűleg csak a hétvége után kapunk választ, de mivel már tavaly sem büszkélkedhettek komolyabb sikerekkel, idén ezzel a csúszással még nehezebb dolguk lesz, hiszen hiába vannak immáron gyártóként említve, így is köztudott, hogy a Volkswagennél és a Hyundainál bőven alacsonyabb költségvetésből gazdálkodnak továbbra is. Malcolm Wilson istállója főként a tél alatt a Citröen-től távozó Mads Ostberg-től várja majd az eredményeket idén, aki tavaly a franciáknál több dobogós helyezést is bezsebelt. A norvég egyébként visszatérő lesz a Ford volánja mögé, hiszen korábban már versenyzett a világbajnokságon az amerikai gyártású gépekkel.

Végezetül pedig lássuk, mely helyszíneken mikor versenyzik majd a világbajnokság mezőnye:
# | Helyszín | Dátum |
1. | Monte Carlo | január 22-24. |
2. | Svédország | február 12-14. |
3. | Mexikó | március 4-6. |
4. | Argentína | április 22-24. |
5. | Portugália | május 20-22. |
6. | Olaszország | június 10-12. |
7. | Lengyelország | július 1-3. |
8. | Finnország | július 29-31. |
9. | Németország | augusztus 19-21. |
10. | Kína | szeptember 9-11. |
11. | Korzika | szeptember 30. - október 2. |
12. | Katalónia | október 14-16. |
13. | Nagy-Britannia | október 28-30. |
14. | Ausztrália | november 18-20. |

Ahogy tehát fentebb említettük, csütörtökön elrajtol a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye, melynek minden napjáról röviden beszámolunk majd mi is, valamint az összes szakasz lezajlása után egy összefoglaló bejegyzéssel is jelentkezünk majd.
Fotó: Michelin, Biser3A.com, wrc.com, autosport.com, acm.mc
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal