Rémi Taffin, a francia cég műveleti mérnöke elárulta, mely okok miatt nem tudott a várt szinten teljesíteni 2015-ös erőforrásuk.
A Renault-tól mindenki sokat várt a gyengécske 2014-es idény után, a várakozások alapján pedig nagyjából 30 lóerős javulásra számított többek között a franciák (akkor még) főpartnere, a Red Bull is. Az új erőforrás azonban meglepő módon még elődjénél is gyatrábbra sikeredett, komoly vezethetőségi problémák jelentkeztek, a két partnercsapat, a Red Bull és a Toro Rosso pedig az alacsony végsebességek miatt is vakarhatták fejüket.
Rémi Taffin szerint a vezethetőségi gondokat a hardveren elvégzett változtatások okozták. Elmondása szerint hibájukról már a téli tesztidőszak alatt tudomást vettek, de bár azt ígérték, a szezonnyitóig megoldják majd azt, ez végül nem sikerült. Olyannyira nem, hogy a problémák egészen Barcelonáig, az európai szezon kezdetéig elhúzódtak, mire végre sikerült javulniuk e téren. Taffin szerint egyszerű a magyarázat: túl optimisták voltak mérnökeik, mivel alábecsülték a hardverrel kapcsolatos változtatás nehézségét.
A másik lassító ok a dugattyúkkal volt kapcsolatos. Az efféle problémára már a próbapadon rájöttek, azonban ahogy Taffin is elmondta, az ilyen alkatrészek újratervezése aprólékos munka, és nem egy olyan probléma, ami pár nap alatt oldódik meg.
A francia szakember szerint azonban összességében nem az általuk választott fejlesztési irány, hanem a gyakorlatban előlépő hibák okozták az erőforrás lassúságát, 2016-tól azonban dinamikusabban fejleszthetik hajtóegységeiket, miután idén ismét gyári istállóként szerepelnek a bajnokságban.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal