
A Williams teljesítményfelelős mérnöke, Pat Symonds úgy véli, hogy a 2017-es szabályváltozásokra való átállás keményebb lesz, mint amikor utoljára, 2009-ben esett át radikális változásokon a Száguldó Cirkusz.

2017-ben gyökeres változások fognak bekövetkezni a Forma-1-ben, melyre utoljára 2009-ben került sor. Akkor konkrétan teljesen új formát öltöttek az autók, egy-két alkatrészt leszámítva minden megváltozott. Valamivel több, mint egy év múlva szintén kemény változások várnak a királykategóriára. A Williams Racing teljesítményért felelős szakembere, Pat Symonds úgy véli, hogy a 2017-re való átállás számottevően nehezebb lesz, mint amilyen a 2009 előtti volt. A mérnök eléggé bőbeszédűen indokolta meg a kijelentését az Autosport.com-nak adott interjújában:
"Sokan lesznek majd az én helyzetemben, hiszen jövőre számos kemény döntést kell meghozni, jóval többet, mint a 2009-es szezon előtt, pedig akkor is voltak bőven szabályváltozások.
Ugyanis akkor még dönthettél úgy, hogy 'felveszek még 30 szakembert, és nagyobb rendszererességgel fogom használni a szélcsatornát, és ezt, ezt, meg ezt fogom csinálni'. Manapság azonban már nincs ilyen, meg van határozva, hogy egy hét alatt 70 alkalommal lehet használni a szélcsatornát. Szóval a hozzám hasonló emberek nehéz döntések előtt állnak, hogy milyen szinten kell fejleszteni a jövő évi versenygépet, és hogy mennyire kell már a 2017-es szezonra koncentrálni.
Kötve hiszem, hogy a szabályok engednék azt, hogy valaki váratlanul előretörjön, vagy jobb munkát végezzen, mivel nagyon sok energiabefektetést igényelne. Hacsak nem talál valaki egy olyan megoldást, mint amilyen a Brawn dupla diffúzora volt 2009-ben. Ez a Williams számára egy kiváló lehetőség lenne. Remélem 2017-re már nagyobb lesz a csapat büdzséje, és akkor a szabályváltozások révén előrébb tudnánk lépni.
A diffúzor nagyobb lesz a mostaninál. Nagyobb figyelmet fog kapni az első vezetőszárny, valamint az autó stílusa a retro időket idézve vonzóbb lesz. A Stratégia Csoport azt kérte, hogy a versenyautók legyenek gyorsabbak, és nézzenek ki jobban. Véleményem szerint mindkét kérést abszolválni tudtuk."
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal