
Francois Ribeiro, a Túraautó VB első embere elárulta, a 2017-es szezon előtt több költségkímélő szabályzatot is beiktatnak majd a szabálykönyvbe.
A 2014-ben bevezetésre került TC1-es autók a TC2-es elődeikhez képest igen drágának bizonyultak, ezért a legtöbb privát csapatnak meggyűlt a baja az átállással, sőt, voltak olyanok is (például Franz Engstler csapata), akik a magas költségek miatt kénytelenek voltak kiszállni a sportágból. Ribeiro most elmondta, a gyári támogatást nem élvező istállók segítését tartják majd szem előtt a 2017-es szezon előtt (akkor jár le a jelenleg érvényben lévő homologizációs időszak, tehát onnantól minden résztvevő új autót építhet), és több új szabályt is bevezetnek majd, melyek a kiadások csökkentésére szolgálnak majd. Ribeiro állítása szerint jelenleg ideje 70%-át azzal tölti, hogy próbál segítséget nyújtani a privát istállóknak, akiknek nehéz feladat a túlélés jelen körülmények között.
Ezek az újítások egyébként egy másik problémát is megoldanak majd, méghozzá a rajtrácson álló versenyautók számát. Az ugyanis jelen helyzetben nem túl biztató, hiszen a TC1-es szabályok feltűnése óta általában egyik helyszínen sem sikerült elérni a 20 indulót. Ha azonban nem lennének ilyen drágák az autók, vagy nem kéne ennyit költeni az utazásokra, felszerelésekre, a privát istállók is (lásd: Zengő Motorsport) több autót indíthatnának. A sportág vezetői ezt szeretnék elérni a 2017-re tervezett költségcsökkentő szabályokkal.
Ribeiro mindemellett azt is kiemelte, a Citröen 2016-os szezon végi távozása után is biztosítva lesz a 18 fős mezőny, mivel már van egy (egyelőre meg nem nevezett) gyártó, mely elkezdte autója fejlesztését.
Fotó: WTCC Media
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal