Az alternatív motorok leszavazása után a motorgyártók az éves költségvetés lefaragásán törik a fejüket. Lehetséges, hogy a kivitelezés az egy szezonon belül büntetlenül felhasználható motorok számának korlátozásában valósulhat meg.
Nemrégiben a Motorsport Világtanács leszavazta az FIA és Bernie Ecclestone ötletét, amely az alternatív motorok 2017-től való esetleges bevezetését illeti. Ennek következtében most a motorgyártók azon gondolkodnak, hogy miképpen tudnák visszaszorítani valamennyire a magas költségeket.
Az FIA január 15-ig várja a lehetséges megoldásokat a gyártók részéről, utána a szövetség dönt arról, hogy ezek beiktathatóak-e, vagy sem, tehát, hogy kellő mértékben csökkennének-e a költségek a bevezetés esetén. A motorsport.com értesülése szerint eddig három opció merült fel.
Az első az lenne, hogy a motorok élettartamát meghosszabbítanák, ennek következménye azonban az lenne, hogy egy pilóta egy évben csak három erőforrást használhatna fel büntetés nélkül. A Renault és a Honda jelenlegi helyzetét elnézve ennek bevezetése nehezen elképzelhető, mivel a franciák és a japánok motorjaiból a partnereknek ennek többszörösére volt szükségük. Ugyanakkor ez a költségvetés szempontjából kedvező lenne.
Az opciók között számolnak a motorfejlesztés befagyasztásával is, miután a gyártók meglátása szerint a motorok már kellően érettek, és nem kell több pénzt áldozni fejlesztésükre.
Az utolsó ötlet pedig az egységes alkatrészekre vonatkozik, miszerint egyetlen gyártótól érkeznének a komponensek java, többek között az energia-visszanyerők. Ugyanakkor az elektronikus motorrendszerhez szabadon lehetne hozzányúlni.
Azonban egyáltalán nincs esély arra, hogy mindez bevezetésre kerül 2017-ig, már csak azért sem, mert az FIA titokban abban reménykedik, hogy a jelentős szabályváltozások kiküszöbölik a problémákat.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.