Pletykák szerint több területen is koncepciót válthatnak az olaszok, akik így érnék utol a Mercedest a 2016-os szezonban.
A Ferrari idén sokat közeledett a domináns Mercedeshez, de így sem voltak elegek a németek legyőzésére. Maurizio Arrivabene, a csapatfőnök azonban kijelentette, jövőre ez lesz a cél, ehhez azonban feltevések szerint az autó több területén is radikális változtatásokra lesz szükség a tél alatt.
Arrivabene már többször beszélt arról, hogy karcsúsítani fogják versenygépük hátulját, mert a széles "hátsó" negatív aerodinamikai hatással van, ezáltal pedig köridőben is tizedeket veszítenek. Emellett azonban a másik legfontosabb fejlesztés a Ferrari által a mezőnyben egyedüliként alkalmazott vonórudas felfüggesztés, amely elméletileg aerodinamikai szempontból előnyös lehet, de az első tengely felfüggesztési beállításait olyan szinten behatárolja, hogy nem is feltétlenül éri meg a többiekétől eltérő megoldást használni. Az összes más csapat által használt nyomórudas első felfüggesztésre való áttérésről már sokat pletykáltak az elmúlt két évben, de a technikai igazgató James Allison még tavasszal azt nyilatkozta, a vonórudas megoldásnak önmagában nincs túlságosan nagy jelentősége a Mercedeshez vett lemaradásukban, ezért nem tervezik lecserélni azt. Többek szerint Kimi Raikkonen tavalyi szenvedéseiben is komoly szerepet játszott a Ferrari által választott egyedi megoldás.
A csapatfőnök viszont beismerte, a fent említett cél teljesítéséhez autójuk minden területén, azaz a karosszérián, az aerodinamikán és az erőforráson is javítaniuk kell.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.