
Helyi forrásokból derült arra fény, hogy semmilyen szerződés nincs arról, hogy az amerikai államnak támogatnia kell az austini pályát, ezzel pedig nagyon kétségessé vált a pálya jövője.
Ahogyan arra már korábban fény derült, egy kormányzóváltás nem volt jótékony hatással a COTA-ra, ugyanis az állami támogatása csökkent a pályának. 2012-ben, 2013-ban és 2014-ben is megkapta az amerikai aszfaltcsík az évi 25 millió dollárját, azonban idén már csak 19,5 milliót kapott, betudhatóan a csökkenő nézőszámnak és adóbevételnek.
A COTA elnöke és a kormányzó is megerősítette, hogy 2010-ben nem került sor írásbeli szerződésre, szóban annyiban maradtak, hogyha a pálya nem produkál elegendően nagy adóbevételt Texasnak, akkor annak kell kipótolnia a hiányzó űrt. Amennyiben ez nincs meg, vagy az összeg nem megfelelő, akkor könnyen veszélybe került akár már jövőre az amerikai verseny Austinban.
Az tény, hogy az Amerikai Nagydíj két éve eszméletlen nagy, félmilliárd dolláros hasznot hozott a konyhára. Azonban most azon megy a tanakodás, hogy évente az állam mennyit utaljon kötelező jelleggel a COTA bankszámlájára, habár a szerződés miatt úgyis dönthet az, hogy elengedi az amerikai versenypálya kezét, a privát szekció pedig nem fogja kisegíteni a jelen pillanatban veszteséget termelő eseményt.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal